אמש (רביעי) נחשף כי שיין וטמו חוות ירידות משמעותיות במכירות, לאחר שהעלו את המחירים כדי לכסות את עלויות המכסים המוגברים בארה"ב.
שיין רשמה ירידה של 23 אחוזים במכירות בארה"ב במהלך השבוע שבין 25 באפריל ל-1 במאי, בהשוואה לשבעת הימים הקודמים שבהם עליות המחירים לא נכנסו עדיין לתוקף, על פי בלומברג.
מכירות טמו ירדו ב-17 אחוזים באותה התקופה, כך עולה מהנתונים. הירידה במכירות שנראתה בשתי הפלטפורמות המקוונות מגיעה בניגוד לעלייה במכירות במרץ ובתחילת אפריל, כאשר צרכנים אגרו מוצרים, החל מכלי מטבח ועד לבגדים, בציפייה לעליות מחירים עתידיות.
הצניחה הראשונית במכירות היא אחת מהתגובות המוקדמות ביותר של צרכנים אמריקנים לעליות מחירים שנגרמו בעקבות תוכנית המכסים של טראמפ, שהעלה מכסים על יבוא מסין ל-145 אחוזים, כאשר אמון הצרכנים האמריקנים ירד לשפל.
סיכון של עליות מחירים נוספות מרחף גם על קמעונאים גדולים בארה"ב. חברות כמו וולמארט וטארגט עדיין לא העלו מחירים, אך ספקים סיניים מסוימים אומרים שהם יסרבו לספוג את עלות המכסים.
טמו ושיין נסמכות במידה רבה על שרשרת האספקה הסינית. שתי החברות העלו את מחיריהן ב-25 באפריל כאשר הוצאות התפעול זינקו בשל המכסים, וטמו מאז העבירה כמעט את כל מסי היבוא החדשים של טראמפ לצרכנים אמריקנים.
המחיר הממוצע של 100 מוצרי היופי והבריאות המובילים של שיין יותר מהוכפל בהשוואה ל-15 באפריל, כאשר בלומברג החלה לעקוב אחר המחירים של מאות מוצרים מדי יום. העלות הממוצעת של פריטים בקטגוריית הצעצועים והמשחקים עלתה ביותר מ-60 אחוזים, מוצרי בית ומטבח קפצו בכמעט 40 אחוזים, וביגוד נשים עלה ב-10 אחוזים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
