נעמה בצלאל, מהדמויות הבולטות בעולם האופנה הישראלי, הודיעה על סגירת המותג שלה לאחר שלושה עשורים של פעילות. בהודעה אישית ברשתות החברתיות, פרשה בצלאל את הסיבות מאחורי ההחלטה המהותית.
"אחרי יותר מ-30 שנות קריירה תובענית בשוק האופנה הישראלי, המורכב והמאתגר, החלטתי לעצור לרגע את המרוץ," כתבה בפוסט שהעלתה לרשתות החברתיות. "אני לוקחת זמן לנוח, לחשוב, ולבחון איך להמשיך. אולי במשהו חדש או במודל שמתאים יותר לרוח הזמן ולאיכות חיים מאוזנת.

שמלות רומנטיות בהדפסים צבעוניים / צילום: דן ספיגלמן
"לאורך השנים, אני גאה לומר שהטבעתי את חותמי בתעשיית האופנה בארץ, תוך שמירה על כתב היד והסגנון האישי שלי. המותג שהקמתי תמיד היה נישתי וייחודי, עם ערכים של אסתטיקה, יופי, איכות, נשיות וצבע, ועם קריצה לנוסטלגיה של שנות ה-50 וה-70.
|בזכותכן, הלקוחות הנפלאות שלי, הצלחתי להפוך חלום למציאות. נתתן לי את הזכות לשמח אתכן בפריטים על-זמניים, להוסיף צבע, סגנון וייחודיות למלתחה שלכן, ולהעניק לכן תחושת ביטחון, יופי וחוזק, ולהרגיש מוחמאות ונשיות".
בצלאל החלה את מסעה העסקי בדרך צנועה, כמעט כמו כל מעצב מקומי, מעבודה מהבית עם שתי תופרות, והפכה למעצבת מובילה בנוף האופנה הישראלית.

עלמה בצלאל, בתה של נעמה, בהפקה בפריז. שילוב של פרינטים ביחד / צילום: דן ספיגלמן
בתחילת דרכה, עברה לסטודיו בנחלת בנימין בתל אביב, שם החלה לבסס את מעמדה כאחת המעצבות הצעירות המבטיחות. תוך זמן קצר, זכתה לחשיפה תקשורתית ולהכרה כקול חדש ומרענן בעולם העיצוב המקומי.
בשנת 2000, בנקודת מפנה משמעותית, פתחה בצלאל את החנות הראשונה ברחוב דיזנגוף. תקופה זו התאפיינה במספר מצומצם של חנויות מעצבים, והיא הצליחה להבדיל את עצמה בנוף העיצובי.
סגנונה האופייני שילב נוסטלגיה מרעננת - קריצה לעשורים של המאה הקודמת, מהשנים 20 ועד 70. בצלאל יצרה שפה עיצובית ייחודית המשלבת קווים נקיים עם פרשנות אישית ורגישה. לאורך השנים, הרחיבה בצלאל את הרשת עד לכדי 12 חנויות, תוך שמירה על זהות עיצובית ברורה וייחודית.

בשיא החזיקה 12 חנויות ברחבי הארץ. נעמה בצלאל בחנות. ארכיון / צילום: שוקה כהן
החנות הפיזית האחרונה בשרונים תיסגר בתחילת ינואר, בעוד הסטודיו והאתר ימשיכו לפעול עד גמר המלאי בהנחה של 50%.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו