חוללה סערה: בתם של זוג הכוכבים בהצהרה ברורה למען פלשתין

ויולט, בתם של בן אפלק וג'ניפר גארנר, עצבנה את תומכי ישראל מעבר לים לאחר שתועדה בסווטשירט עם הדפס של אבטיח בצורת מפת ישראל • המותג העומד מאחורי יצירת הפריט מעביר את כל הרווחים לטובת סיוע לתושבי עזה

ג'ניפר גרנר ובן אפלק. צילום: ללא

התמונה שמסעירה את הרשת: ויולט אפלק, בתם בת ה-18 של בן אפלק ואשתו לשעבר השחקנית ג'ניפר גארנר, תועדה צועדת שלובת יד עם אמה ברחובות לוס אנג'לס ביום שלישי האחרון כאשר מלבד מסכה שכיסתה את פיה בחרה ללבוש סווטשירט עם הדפס של אבטיח בצורת מפת ישראל באופן הרומז לכך שכל ישראל היא למעשה פלשתין.

מכוונת או לא, בין אם נעשתה מתוך רצון לייצר כותרות או מגיעה מתמיכה אמיתית בצד הפלשתיני, הבחירה של ויולט בסווטשירט עוררה דיון סוער ברשת ובעיתונות מעבר לים, שכן האבטיח ידוע כמזוהה עם תמיכה בפלשתין וההדפס עצמו גם עוצב כאמור בצורת מפת ישראל.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Antisemitism in the news and social media. (@antisemitismtoday)

ב"פייג' סיקס" מציינים כי Wear The Peace, המותג העומד מאחורי יצירת סווטשירט ה-freedom melon crewneck שמחירו עומד על 38 דולר, הכריז בעמודו הרשמי כי הוא תורם את כל רווחי מכירתו לטובת סיוע לתושבי עזה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Wear The Peace® (@wearthepeace)

בעוד אלפי גולשים פרו פלשתינים מיהרו לעמוד המותג להביע תמיכה ואהדה גורפת למותג, שלוותה גם בשלל הערות נגד ישראל, מנגד התעוררה מחאה מצד תומכי ישראל שהביעו זעם ודאגה מההסתה נגד ישראל ומסילוף העובדות ועידוד האנטישמיות.

"זה מדאיג שחמאס מצליחים לשטוף ככה מוחות צעירים שאין להם מושג בעובדות האמיתיות ומסיתים אותם נגד ישראל", צייצה גולשת. "מתי היא עוברת לעזה?", הוסיפו אחרים. "איך היא נותנת לה להסתובב ככה?", זעמו גולשים נוספים על העובדה שגארנר אפשרה לויולט ללבוש את הסווטשירט עם ההדפס הטעון מתוך ידיעה שיצולמו. "אני הייתי מתביישת במקומה כאימא. זה חסר אחריות".

גם עמוד ה-X של המותג בחר להגיב על הסערה שנוצרה בעקבות פרסום התמונה, והעלה ציוץ שבו נכתב: "הציונים מצאו אותנו ועכשיו הם מציפים אותנו בתגובות בפרטי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר