שלט חוצות של מותג האופנה המקומי "דה רוקוקו", בבעלות האחים רומי ושון ספקטור, היה אמור לעלות ביום ראשון הקרוב במחלף גלילות לרגל צאתה של קולקציית בגדי הים החדשה. הקריאייטיב של השלט מציג מגוון רחב של נשים בעלות מבני גוף שונים, הלבושות בבגדי ים בעלי גזרות שונות. אלא שהיום (חמישי), לטענת הבעלים של המותג, הם קיבלו הודעה מחברת המדיה שאיתה סגרו את עסקת הפרסום, "מגה מדיה", כי השלט ייאלץ להיגנז והעסקה לגביו מבוטלת.
"התמונה שאתן רואות צולמה כחלק מקמפיין שדוגל בקבלה עצמית ובהעצמה נשית. יום מרגש, שבו עברנו, לקוחות שלנו ואני, יום מגבש, מעצים ומחזק. ביום ראשון אותה תמונה הייתה צריכה לעלות בשלט חוצות ענק בצומת גלילות לרגל החזרה למלאי של קולקציית בגדי הים שלנו שכל כך אהבתן, ומה יותר טוב מהתמונה החזקה והמרגשת הזו?אתמול החוזה נחתם, וההתרגשות והציפייה ב'דה רוקוקו' היו בשיאן. לצערי, תוך שעות בודדות הציפייה והקמפיין התרסקו לחתיכות", נכתב בפוסט שהועלה בחשבון האינסטגרם של המותג.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
במותג טוענים כי הועבר להם מסר שעיריית רמת השרון היא האחראית לכך שהקמפיין לא עלה. "קיבלנו הודעה שהחוזה בוטל, בטענה שגורמים בכירים בעיריית רמת השרון לא מאפשרים את עליית הקמפיין לאוויר מכיוון ש'הוא פרובוקטיבי ולא עולה בקנה אחד עם צביון העיר'. בסיוט הכי גדול שלי לא תיארתי לעצמי שמדינת ישראל תגיע למקום כל כך חשוך. נשים חזקות שבטוחות בגוף שלהן בבגדי ים זה תוכן פרובוקטיבי? איזה מסר אנחנו מעבירים לנשים ולילדות פה בישראל - שזה פסול להסתובב בבגד ים? אני מתוסכלת ומאוכזבת. דה רוקוקו חרטה על דגלה העצמה נשית - בנות ישראל בשנת 2023 לא יתנו שידירו אותן מהמרחב הציבורי".
בעיריית רמת השרון דוחים את ההאשמות וטוענים כי "לא היה ולא נברא. אין לנו יד בקריאייטיב שעולה בשלטי הפרסום ברחבי העיר", אמר דובר עיריית רמת השרון בשיחה עם "ישראל היום".
העירייה אף הגדילה לעשות והעלתה בעצמה את תמונות הקמפיין של המותג בחשבון הפייסבוק של העירייה תחת הכיתוב: "פייק פייק פייק.
"בשעות האחרונות התחלנו לקבל תגובות כאילו ביקשה עיריית רמת השרון להוריד שלט פרסומי של קמפיין הלבשה תחתונה או כל חברת אופנה אחרת", נכתב באתר, "מדובר בעלילה מוחלטת. עיריית רמת השרון לא צנזרה שום שלט של חברת אופנה והיא אינה מצנזרת נשים במרחב הציבורי. העירייה שומרת על האופי הפלורליסטי של העיר ותמשיך לעשות כן. זו תמיד הייתה דרכנו. בין אם מדובר בנסיון לקבל תשומת לב דרך ספין שקרי או הטעיה אחרת, אנחנו ממליצים לחברה להתרכז באופנה ולא בגימיקים. העירייה שוקלת את צעדיה המשפטיים כנגד מפיצי השקר".
בשיחה עם חברת המדיה "מדיה פרסום", שאיתה חתמה "דה רוקוקו" את העסקה, נאמר ל"ישראל היום" כי "חשוב לנו להבהיר שלעירייה אין שום צד בהחלטה הזו לבטל את העסקה. העירייה כלל לא הייתה מודעת לנושא. מי שאומר שעיריית רמת השרון היא הסיבה – משקר. חברת השילוט שלנו מעלה פרסומים מכל הסוגים ומכל המינים. כבר חווינו דברים בעבר, יש חוק של 'פגיעה ברגשות הציבור' ופעלנו בהתאם לחוק".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו