מתקדמים לשנת 2023: כבר התרגלנו לראות נשים שדופות שמככבות בקמפיינים למותגים מוכרים. בחורות רזות, לפעמים שדופות, שמוכרות אידיאל יופי מסוים, בדרך שמתעלמת מנשים במידות גדולות. בשנים האחרונות ניכרת מגמת שיפור בנושא, כמו גם חוק הפוטושופ שהעלה את הנושא לדיון, אבל עדיין מעטות הפקות האופנה שבהן מככבות נשים מלאות.
• בר רפאלי מול יעל שלביה: מי המתלבשת המצטיינת של השנה?
• דיווה אמיתית: הלוק של ליטל שוורץ השאיר אותנו פעורי פה
במותג היוקרה פקטורי 54 החליטו לנסות לשנות את המצב, וצילמו הפקה מרהיבה עם הדוגמנית שי זנקו, שמזוהה עם מידות פלאס סייז. היא דגמנה את הדגמים החמים של מותגי-העל הנחשקים, BURBERRY, ISABEL MARANT VALENTINO, BALENCIAGA, ועוד.
זנקו בת ה-22 פרצה לתודעה לפני כשלוש שנים, וכבר בתחילת הקריירה קטפה הישג נחשק כשכיכבה במגזין ווג האמריקני. אותו מגזין אייקוני העניק לה במה פעם נוספת בינואר שעבר, בכתבה שבה היא הוגדרה כדוגמנית הישראלית שמשנה את פני תעשיית האופנה. הרזומה המרשים שלה כולל צילומים לאסוס, Farfetch, ויקטוריה סיקרט ומרקס אנד ספנסר. בנוסף, היא נבחרה באופן אישי על ידי ביונסה לדגמן את הקולקציה של Ivy Park – שיתוף הפעולה המדובר של הכוכבת עם אדידס.
שי מתחזקת חשבון אינסטגרם תוסס עם כמעט 200 אלף עוקבים. הפיד שלה מציג מיקס מושלם בין ביזנס אנד פלז'ר, כשהיא מטיילת ברחבי העולם. לאחרונה היא חזרה לישראל אחרי שהות של שנתיים בלונדון, ובקרוב היא מתכננת לעבור לניו יורק. בשנת 2023 היא צפויה לככב בקמפיין חוצות של מותג הלבשה תחתונה שיתנוסס ברחובות מנהטן, ובקמפיין ביוטי שיוצג בשדות תעופה ברחבי העולם.

שי זנקו מדגמנת ברברי לפקטורי 54, צילום: סיימון אלמלם
בשיחה עם "ישראל היום" זנקו סיפרה לנו על הקריירה שלה: "עבודת הדוגמנות הראשונה שעשיתי הייתה למותג בגדי הים sherris של מעיין שריס, מעצבת ישראלית שחיה בניו יורק. כשהגענו ללוקיישן היו רוחות חזקות ולא הייתה דרך להמשיך את הצילומים, אחרי חצי שעה הפסקנו אותם ונאמר לנו שנעשה אותם שוב ביום אחר, אבל הצלמת מעיין טולדנו נאלצה לחזור לניו יורק ולא היה תאריך חדש. חודשיים לאחר מכן קיבלתי לינק למגזין ווג ארצות הברית, ולאחר מכן ווג העלו לאינסטגרם שלהם תמונה שלי לבד, ומשם הכל התחיל".
על מצב התעשייה בארץ היא משתפת: "חזרתי לפה מלונדון אחרי שלוש וחצי שנים, ואני חושבת שההבדל העיקרי בין התעשייה שם לפה, הוא הגודל וההיצע. השוני מורגש בעיקר במגוון המותגים והיצע המידות שעוד לא הגיעו לארץ. אני חושבת שייצוג של המגוון הקיים הוא דבר חשוב, אבל מה שעוד יותר חשוב בעיניי, זה שהמוצרים שמציגים באמת יתאימו ללקוחות, ולא יופיעו רק לטובת סימון וי על הנושא". היא מוסיפה.
ולאן את חולמת להתקדם בקריירה שלך?
"אני רוצה להגיע למקומות הכי גבוהים שאפשר בעולם הדוגמנות, ולהביא לשינוי אמיתי בתעשייה בארץ ובעולם. אני רואה את העבודה שלי כשליחות לכל דבר, וחשוב לי לייצג את השינוי של הדור החדש שלא מרגיש צורך להתנצל על מי שהוא. הקמפיין שכנראה ייתן לי תחושה של הצלחה, הוא למותג האהוב עליי – טומי הילפיגר", היא מסכמת.

שי זנקו בשמלה ורודה של ויקטוריה בקהאם, צילום: סיימון אלמלם
הפקת האופנה צולמה בהשראת הסגנון, האווירה והצבעוניות של איטליה הכפרית בשנות התשעים. זנקו התמסרה לעדשת המצלמה של הקריאייטיב דירקטור סיימון אלמלם, והפגינה נשיות מתפרצת, יופי עוצר נשימה, ביטחון עצמי ואינסוף כריזמה.
שי לבשה דגמים שנצפו על המסלולים ובקמפיינים של המותגים הכי נחשקים בעולם האופנה, כמו שמלת מקסי בגוון פוקסיה מבית המעצבת הבריטית ויקטוריה בקהאם, שמלת מיני פרחונית מבית המעצבת הפריזאית איזבל מארה, שמלת משבצות של ברברי ושמלת קאט-אאוט שחורה של דולצ'ה גבאנה.

נשיות מתפרצת. שי זנקו לפקטורי 54, צילום: סיימון אלמלם
לצד אותם דגמים, זנקו דגמנה פריטי מפתח קלאסיים ועל-זמניים מהמלתחה הנשית - חולצה לבנה מכופתרת של ולנטינו, הטרנץ' האייקוני של ברברי, ובגדי הגוף והג'ינסים של גוד אמריקן. בגזרת התיקים בלטו דגם שעון החול של בלנסיאגה במראה מונוגרמה בגוון חום, תיק הכתף של פנדי עם הדפס פפיטה ולוגו ענק מוזהב, תיק הקווילט השחור והמבוקש של סן לורן, ודגם הקסטה האייקוני של בוטגה ונטה בגרסת הדנים הקלועה.