חברת האופנה ויקטוריה סיקרט מצויה במשבר מכירות בזמן האחרון. על פי דיווחים מחו"ל, המכירות של החברה מצויות בירידה. יתכן שהסיבה לכך היא ההתמקדות של החברה בהלבשה תחתונה שמתאימה בעיקר לנשים בעלות מבנה גוף רזה, מלאכי, שרחוק מהמציאות בה חיות בעולם נשים רבות.
אלא שכעת לא רק המכירות של החברה וההתמקדות שלה בבגדים המתאימים לנשים רזות עומדות במרכז העניין התקשורתי של תחום האופנה בעולם, אלא גם השאלה האם החברה העתיקה, לפחות מבחינת צורת הצגת הלוגו שלה, מבית האופנה קלווין קליין.
May 29, 2018 at 10:13am PDT
עדות להעתקה מסוג זה הגיעה עם חשיפת הקולקציה החדשה של החברה, בה מוצג הלוגו ברצועה התפורה לבגד בשוליו. עיצוב זה, המבליט את שם החברה, אינו המצאה של ויקטוריה סיקרט, אלא דווקא של חברת קלווין קליין, שהשיקה קווי בגדים עם התוספת זו כבר בעבר.
May 28, 2018 at 4:49am PDT
העתקה שכזו, שאינה העתקה של העיצוב עצמו ושונה גם בפונט של השם המצורף, אינה עילה לתביעה משפטית או למאבק מסוג אחר הקשור לזכויות יוצרים, שהרי רק מדובר בתוספת המציגה באופן בולט יותר את שמו של היצרן. אולם עדיין התוספת הזו העלתה גבות רבות בענף האופנה העולמי.
May 29, 2018 at 6:55am PDT
גורם בענף ציין כי יתכן שהעלייה במכירות, בכ-4 אחוזים, של בית האופנה קלווין קליין, גרם לוויקטוריה סיקרט להתקנא ברווחים של המתחרים ולנסות באופן הזה להזכיר גם את עובדת פעילותה בשוק. בהקשר לכך, מומחית האופנה האירופית סוזן סקפידי מציינת כי, "במקרה כזה מי שיקבע את גורל החיקוי הוא הציבור הרחב, שידע להבחין בין בית האופנה קלווין קליין לבית האופנה ולעיצובים של ויקטוריה סיקרט".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנוMay 28, 2018 at 9:43am PDT