תומר שומר הצדק ומיטל שומרת הגבולות: המלחמה הולידה בובות אקשן ישראליות

שלושה חיילי מילואים יזמו בובות משחק או אספנות להרמת המורל • "המטרה היא להחזיר את הביטחון לילדים ולמבוגרים ושכולם יבינו שיש מי ששומר עליהם"

בובות גיבורי ישראל . צילום: יח"צ

היום כשהילדים צמודים מגיל אפס למסכים ולמכשירים האלקטרוניים, אין כמו להחזיר עטרה ליושנה ולעודד אותם לשחק גם בבובות שמעודדות פיתוח מיומנויות ואם אלו מגיעות עם ערך מוסף של ציונות זה מבורך אף יותר.

בחו"ל בובות ה- Action Figures ("דמויות פעולה" בתרגום חופשי) של דמויות כמו GI Joe פופולריות כבר שנים, אך בארץ טרם נתקלנו במקבילה שתוכל לתת פייט (תרתי משמע) כמו שצריך, וכאן נכנסות לתמונה בובות גיבורי ישראל - יוזמה ייחודית מאחוריה עומדים שלושה חיילי מילואים: האחים ירדן ואלעד סטפנסקי וא' המשרת ביחידה סודית.

"בובות גיבורי ישראל נולדו כשבועיים אחרי 7 באוקטובר, תוך כדי מילואים שעדיין נמשכים", מספר לנו ירדן.

בובות גיבורי ישראל / ללא

"מצד אחד הייתה תחושה של משבר אמון בין העם לצבא ומנגד קם דור חדש של גיבורים שעזבו הכל ויצאו להילחם למען המדינה. אני, אחי הגדול (מילואימניק באיו"ש) והחבר הכי טוב שלי (מילואימניק בעזה) עובדים כאנשי קריאייטיב באזרחות אז התחלנו לחשוב איך יוצאים מהלופ הזה ומחזירים את המורל והאחדות בעם בטח ובטח סביב החיילים שלנו.

אז עלה הרעיון של לייצר את סדרת הבובות הראשונה בעולם של חיילי צה"ל בדמות גיבורים ובכך להחזיר את הביטחון לילדים ולמבוגרים כאחד ושכולם יבינו שיש מי ששומר עליהם".

כמה בובות יש כיום באוסף? 

"מכיוון שהכל נעשה תוך כדי מילואים, יש שני דגמים של בובות גיבורי ישראל שכבר מוכנות וניתן לקבל מידית שזה תומר שומר הצדק - לוחם החי"ר ומיטל שומרת הגבולות - לוחמת מג"ב. במקביל נמצאות כבר בייצור דמויות של לוחם עוקץ, לוחמת חי"ר לוחם דרוזי, לוחם אתיופי, ולוחם סייבר על כיסא גלגלים, כשבעיצוב יש גם דמויות של שוטרים, טייסים ושריון. המלחמה הוכיחה לכולם שכולם יכולים ויכולות לעשות הכל ואנחנו רוצים להעביר את המסר הזה לדור הצעיר".

מהו תהליך היצירה של כל בובה כזו? מי מחליט על הדמויות? האם יש צוות של קריאייטיב? 

"אנחנו עושים הכל. יושבים על האפיון הפיזי של הבובה כשכל בובות גיבורי ישראל מאופיינות בתווי פנים ישראליים ולפי מדי היחידות האמיתיות וכך גם הקסדות והנשקים. כל דמות נכנסת לתהליך מידול מאוד ארוך ופרטני ואז לייצור בתבניות יציקה. בנינו יוניברס של ממש עם דמויות ועלילה. 

"הבובות מיוצרות במפעל שמייצר לענקיות הצעצועים העולמיות כמו מארוול מאטל, דיסני ועוד. לוקח כשלושה חודשים לייצר בובה כשכל בובה היא בגודל 6 אינצ' עם 6 מפרקי תנועה ובנויה מכ-70 חלקים. בנוסף, לכל דמות בונים סיפור שמופיע על האריזה עם התחביבים, העצות שלה לילדים וכישורים מיוחדים. כל בובה מגיעה במארז אספנות ממוספר במהדורה מוגבלת עם דיסקית, אביזרים, דגל ישראל, ומדבקות עם משפטי מוטיבציה בסגנון 'גיבור אמיתי מקשיב לאימא'. במהדורה המוגבלת שהפכה למבוקשת מאוד בקרב אספנים יש שבע בובות. מכל בובה מייצרים כמות מוגבלת ושמים לבובה מדבקת הולוגרמה עם המספר הסידורי".

מה התגובות שקיבלתם? 

"אנחנו מקבלים כל היום פניות לבובות גיבורי ישראל של עוד יחידות. כולם מתלהבים ומבינים את חשיבות המיזם. יש גם תגובות שנאה שבאות מצד גורמי אויב וממדינות זרות. בארה"ב לדוגמה מישהו קנה בובה והעלה וידאו שהוא שורף אותה". 

קיבלתם תגובה כלשהי מגורמים צבאיים על המיזם הייחודי?

"פנו אלינו מגבעתי בבקשה לייצר להם בובות גיבורי ישראל של היחידה. פונים אלינו כל הזמן חיילים שמבקשים שנעשה ליחידות שלהם ועכשיו אנחנו עם משטרת ישראל להוציא סדרה של לוחמי המשטרה". 

הפרויקט ימשיך גם כשתסתיים המלחמה?

"המלחמה הייתה רק הטריגר. החיילים וכוחות הביטחון בישראל הם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחיים ואנחנו נמשיך לוודא שילדי ישראל רואים במי ששומר עליהם גיבורי על".

את הבובות ניתן לרכוש באתר או בחנויות ברחבי הארץ ומחירן 139 שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר