ביריונות בקרב ילדים. אילוסטרציה. צילום: GettyImages

מחקר חדש מגלה: ילדים בריונים ירוויחו יותר כסף בבגרותם

כ-7,000 מבוגרים נבדקו כיצד הם התנהגו בבית הספר אל מול המשכורת אותה הם מרוויחים כעת • תוצאות המחקר הדהימו את החוקרים

הבריונות משתלמת? לצערנו, לפי מחקר חדש של אוניברסיטת אסקס נראה שהתשובה היא – כן.  

המחקר בדק 7,000 מבוגרים שנולדו בשנת 1970 ומתברר כי מי מהנבדקים שנטה לתוקפנות בתקופת הילדות שלו הצליח להגיע לקריירה משמעותית ותפקידי מפתח וגם להרוויח משכורות גבוהות יותר ביחס לאלו שהתאפיינו בילדותם כרגישים ועדינים.

החוקרים בדקו את חוות הדעת של המורים על הנבדקים משנת 1980 אל מול הנתונים הכלכליים שלהם בבגרותם. לפי ממצאי צוות המחקר, ילדים שהיו בריונים, תוקפניים ובעלי התפרצויות זעם השתכרו ב-4% יותר מהילדים הרגישים.

הכותבת הראשית של המחקר, פרופ' אמיליה דל בונו, אמרה ביחס לתוצאות שהתגלו כי "הופתענו למצוא קשר חזק בין התנהגות אגרסיבית בבית הספר לבין שכר גבוה". החוקרת מעריכה כי הסיבה לכך נובעת מהעובדה שהלימודים בבית הספר יוצרת סוג של תחרותיות.

בית הספר מייצר סביבה תחרותית. אילוסטרציה, צילום: GettyImages

"יתכן שתקופת הלימודים היא מאוד תחרותית עבור ילדים ומי שמצליח להשיג ולנצח באמצעות התנהגות תוקפנית יידע בחייו הבוגרים איך להיות אגרסיבי גם בפן המקצועי ולהילחם על משכורות טובות יותר".

החוקריםף שנדהמו מתוצאות המחקר, מציינים כי אין להם כל כוונה לעודד הורים להפוך את הילדים שלהם לתוקפנים ואלימים.  לדברי פרופ' דל בונו, מה שהורים צריכים ללמוד מהתוצאות זה את הנקודה שחשוב לסייע לילדים שהופכים לקורבנות במגרש המשחקים ובבית הספר. הסיוע הזה הוא הדרך להבטיח שהם יממשו את הפוטנציאל הגלום בהם.  

ממצא נוסף של המחקר הראה כי ילדים שסבלו מבעיות קשב או מבעיות רגשיות המשיכו לסבול אל תוך חייהם כמבוגרים והרוויחו פחות כסף משאר חבריהם לכיתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו