"זוג לסביות ויתרו על תרומת הזרע שלי כי אני תומך בישראל"

ג'יי לזרוס בן ה-37 הכיר זוג נשים שחיפשו להקים משפחה באמצעות תרומת זרע • עם פרוץ המלחמה ולאחר שלזרוס פרסם תכנים פרו-ישראלים הכל השתנה • "הן טענו שיש אתגרים מוסריים"

ג'יי לזרוס ביום חתונתו. צילום: אינסטגרם

יהודי גיי מאוסטרליה שביקש להפוך לתורם זרע עבור זוג נשים, מצא את עצמו נדחה על ידן לאחר תהליך של שנה בעקבות המלחמה בין ישראל לפלשתינים בשל "חוסר היכולת שלהן להתמודד עם סוגיות אתיות וההיבטים היהודיים" בזהותו".

באוקטובר 2022 נוצר בפייסבוק הקשר בין ג'יי לזרוס, בן 37, יליד דרום אפריקה המתגורר באוסטרליה לזוג הנשים שביקשו למצוא לעצמן תורם זרע בדרך להקמת משפחה. 

בפוסט ששיתף עם אלפי עוקביו באינסטגרם בשבוע שעבר, לזרוס סיפר על המסע שבחר לקחת בו חלק כגבר גיי המודע לקושי שבהקמת משפחה כשמדובר בתא משפחתי חד מיני והדגיש כי למרות החששות והפחד עשה זאת ללא שום רצון לתמורה.

לזרוס הוסיף וסיפר על הקשר הקרוב שנוצר בינו לבין זוג הנשים שביקשו לעשות שימוש בזרעו כדי להביא ילד לעולם ופירט את הדרך הארוכה בתהליך שכללה בדיקות רפואיות מקיפות, ייעוץ נפשי והתחייבות מצידו לשמור על בריאות מיטיבית כדי לוודא שהתהליך יצליח. עוד הוסיף כי הזוג היה מודע להיותו יהודי מההתחלה וכי השלושה אף דיברו על הרצון שלהן לאפשר לו להיות מעורב בחיי הילד ולשמש לו כ"דוד".

בספטמבר 2023 התרומה שלו הייתה מוכנה, אך לדבריו אחרי אירועי ה-7 באוקטובר ולאחר ששיתף בחשבונו תכנים פרו ישראליים הכל השתנה, והקשר הקרוב שהיה אמור להוביל להבאת ילד לעולם נקטע בצורה מעליבה בהודעה ששלחו לו והותירה אותו נסער.

למרות שהודו לו מקרב לב על ההתנהלות שלו לכל אורך הדרך ואף כינו אותו מדהים, הזוג ביקש להדגיש עד כמה הן מושפעות ונסערות מהלחימה בין ישראל לעזה וכי מי שמאמינות בערכים של חמלה ואהבה וכואב להן על הסבל בשני הצדדים, הן מצאו עצמן ב"מחילת הארנב" בהתמודדות עם הסוגיות המוסריות בהקשר הזה ואינן יכולות להמשיך בהתקשרות איתו.

"אנחנו מונעות מחמלה ואהבה. כל מה שאנחנו עושות, אוהבות ופועלות עבורו מונע מאהבה עבור כל בני האנוש", כתבו לו בין היתר כשהן מפרטות את הקושי שלהן להתמודד עם מה שקורה בעולם ובאופן ספציפי בלחימה בין ישראל לפלשתינים והמצב בעזה.

"הן כתבו לי שהן לא יכולות להמשיך בתהליך בגלל 'אתגרים מוסריים' הקשורים ללחימה בעזה ו'היבטים באישיות שלי'", כשהכוונה שלהן הייתה להיבטים היהודיים שלי", הוסיף ושיתף בזעזוע את אלפי עוקביו. "הן הושפעו מכל מה שנחשפו אליו בנוגע לסכסוך בין ישראל לחמאס", הוסיף וסיפר על מה שלדעתו הוביל להחלטה שלהן לנתק את ההתקשרות ביניהם.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Jay Lazarus (@jay.lazarus86)

"הן העדיפו לחזור לנקודת ההתחלה ולחפש תורם זרע חדש מלקבל את הזרע היהודי שלי", כתב וסיפר שהתלבט במשך שבועות ארוכים האם לשתף את העולם בסיפור שלו כשבסופו של דבר החליט לא לשתוק כשהבין שזו חובתו לזעוק. "אני לא יכול לשנות את דעתן, ואני מסרב לתת לזה לפגוע בגאווה שלי או לגרום לי לאבד תקווה. דעה קדומה היא עדיין משהו רווח מאוד למרות המעגלים הפרוגרסיביים המעודדים חמלה ואהבה", כתב.

"אנחנו חיים בעידן שקיימים בו הדים עוכרי שלווה שמונעים מאידיאולוגיות טוהר הגזע שהזינו בזמנו את השואה — אילני יוחסין נקיים מיהדות ומיהודים. אנטישמיות היא דעה קדומה שעדיין קיימת היום", הוסיף וביקש להדגיש לקראת סופו של הפוסט שחרף העלבון והכעס שהוא חש, הוא אדם גאה; "אני גאה להיות גיי, אני גאה להיות יהודי ואני גאה להתייצב מול השנאה. אהבה מנצחת ואני אמשיך לחבק את הזהות שלי במלואה ולקוות לעתיד בו קבלה והבנה ישלטו". עם ישראל חי", חתם דבריו.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Jay Lazarus (@jay.lazarus86)

הפוסט של לזרוס שבינתיים כבר חבר יחד עם בעלו לזוג אחר, הפך במהרה לוויראלי וזכה לסיקור נרחב ברחבי הרשת כשהוא צובר אלפי לייקים ותגובות. "כל התגובות עד עכשיו היו תומכות והביעו זעזוע וכעס" סיפר לזרוס. "קיבלתי אלפי הודעות תמיכה לפרטי, כשהובא לידיעתי שאפילו רבנים אורתודוקסיים ביקשו לחזק את ידיי ולהעביר מסר של זעזוע מהתנהלותן של השתיים ותמיכה בי", אמר.

עוד סיפר כי לאחר שהפוסט שלו התפוצץ ברשת ויצר סערה, זוג הנשים שלח לו הודעה בו לדבריו כמעט ביקשו לסגת מההצהרה המקורית שלהן וביקשו להדגיש בפניו כי ההחלטה לנתק את ההתקשרות ביניהן אינה קשורה להיותו יהודי. "זה קשור לזה שהן פרו-פלשתיניות ואני לא יודע אם זה יותר טוב", סיכם. "בסופו של יום, הן העבירו את הכל חזרה אליי ואני לא מוכן לקבל את זה", סיכם.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר