"עכשיו כל האבות הם אנסים בפוטנציה?": הפוסט שהסעיר את הרשת

הסטנדאפיסטית רביטל ויטלזון העלתה פוסט בו ביקשה מהאמהות לקחת את הבייביסיטר לביתה במקום הבעל • רבים זעמו על הפוסט וכתבו כי מדובר בהכללה מסוכנת

ויטלזון, צילום: אפרת אשל

בסיומו של יום קשה וטעון בחמישי האחרון, יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, העלתה הסטנדאפיסטית רביטל ויטלזון יעקבס פוסט שהיה עתיד להפוך תוך שעות לוויראלי ולהסעיר את הרשת באלפי תגובות.

"היי, את שהזמנת את הבת שלי לבייביסיטר. יש לי בקשה ממך" פתחה יעקבס את הפוסט. "זו בקשה שקיבלתי לפני 14 שנה מאמא של הבייביסיטר הראשונה שלקחתי. 'בבקשה תחזירי את, את הבת שלי הביתה'. כן, אני יודעת שכל מה שבא לך זה להיכנס כבר למיטה ואולי את גם לא אוהבת לנהוג בלילה, ואני גם יודעת מעל לכל ספק שהאיש שלך הוא בן אדם נהדר ובכל זאת תחזירי אותה את בשבילי, טוב? סורי, פשוט אין מקום לטעויות", כתבה.

המסר שביקשה יעקבס להעביר במיוחד ביום טעון שכזה היה כמו אגרוף בבטן עבור אלפי גולשים וגולשות, ותוך שעות הוא צבר אלפי לייקים ומאות שיתופים מחד, אך גם הצליח לעורר שיח זועם ותוקפני.

"עכשיו כל האבות אנסים בפוטנציה?", כתבה גולשת. "אין מקום לטעויות, נכון. גם אין מקום לחברה שמתייחסת לגברים כאנסים ופוגעים פוטנציאלים ומייצרת שסע ואי אמון בין המינים. כמה עצוב שלעת הזו הגענו. האם כך היינו רוצים שיתייחסו לבנים שלנו כשיגדלו לנערים ובוגרים?", תהתה גולשת נוספת.

הגזמה או פוסט לגיטימי? ויטלזון,

"נמאס כבר מהעליהום הזה שעושים לגברים", זעמה גולשת אחרת. "בכל מקום דוחפים לנו מסרים שגברים הם אנסים, אלימים ולא מועילים. יש והרבה נשים מתעללות (לא מתכוונת להתעללות מינית) ומכות, אבל לא תשמעי על זה בתקשורת או בכלל ואם כן אז ממש בקושי. כאמא אני דואגת לבת שלי, אני לוקחת את הביטחון שלה בידיים שלי ולא בידיי אף אחד כי ככה המציאות הזו לימדה אותנו".

גולש נוסף כבר היה נחרץ אף יותר וכתב בכעס: "שלום רביטל, לא אנסתי אף אחד ואף אחת מעולם, אין לי כוונה כזו או רצון כזה. למיטב ידיעתי, הרוב המוחלט של הגברים כאלה", כתב, ובהמשך הוסיף: "זו קריאה מזעזעת, מעליבה, אמוציונלית לגמרי, נטולת התחשבות, שבשם הגנה אמורפית – מוכנה לבטל את היושרה של כל הגברים בעולם. אני אבא לשתי בנות.
כשהן יעשו בייביסיטר, שיחזיר אותן מי שיראה לנכון".

"לדעתי הפעם עשית שירות "דוב", כתבה גולשת ליעקבס. "גם לאימהות, גם לנערות וגם לאבות. המחשבה שאבא של ילדה לא יכול להחזיר את הבייביסיטר הביתה היא נוראית בעיני ומעבירה מסר של הפחדה ופחד מגברים באשר הם. לא כך כדאי לכן לגדל את בנותיכן".

יעקבס עצמה, שנחשפה לסערה שחוללו דבריה, הוסיפה פוסט בו ניסתה להבהיר את עמדתה וחלקה עם עוקביה גם את התגובות שקיבלה.

"עוקבות מקסימות שולחות הודעות מודאגות: אם אני בסדר מול חלק מהתגובות לפוסט על הבייביסיטר. ממרום גילי, תגובות זה לא משהו שמבהיל אותי. בגיל 42, לא ניתן לשנות את דעתי ואני לא מנסה לשנות את דעתם של האחרים. אני כותבת מה שאני מאמינה, חושבת. טוב - תיקחו. לא טוב – דפדפו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר