סכסוך עבודה בנוגע להפסקות ארוכות של מהנדס בשירותים במהלך יום העבודה הסתיים השבוע כאשר בית משפט בסוז'ו שבסין הביא לפשרה בין הצדדים.
חברת הטכנולוגיה ג'יאנגסו הסכימה לתת למהנדס לי תשלום הומניטרי בסך 30,000 יואן (כ-4,200 דולר) כהכרה ב-14 שנות עבודתו - בתמורה, לי משך את תביעתו בגין פיטורים שלא כדין.
תביעתו של לי באה בעקבות פיטוריו באמצע 2024. לפי ה-Straits Times, הוא דרש פיצוי בסך 320,000 יואן בטענה שהפיטורים היו בלתי חוקיים. רישומי החברה הראו שבאפריל ומאי 2024 הוא עזב את עמדת העבודה שלו לפחות 14 פעמים כדי ללכת לשירותים, כאשר כמה מההיעדרויות נמשכו יותר משעה ואחת מהן נמשכה ארבע שעות. הממונים אמרו שהודעות פנימיות לא נענו במהלך תקופות אלה, וצילומי וידאו אישרו את ההפסקות הממושכות.
בהסתמך על סעיף בחוזה משנת 2014 הקובע כי היעדרות בלתי מאושרת של יותר משלושה ימים בתוך 180 יום מהווה עילה לפיטורים, המנהלים פעלו לאחר התייעצות עם איגוד העובדים במקום העבודה. "הביקורים הממושכים שלי בשירותים נבעו מטחורים", אמר לי, שהגיש קבלות מבית המרקחת מחודשים מאי ויוני 2024 ותיעוד ניתוח מינואר 2025.
החברה ערערה על תזמון המסמכים הללו וציינה שלי מעולם לא הגיש בקשות רשמיות לחופשת מחלה. "הזמן שבילה בשירותים חרג בהרבה מהצרכים הפיזיולוגיים הרגילים", קבע בית המשפט בסוז'ו, לפי VnExpress. השופטים אישרו את הבסיס החוזי לפיטורים, אך קבעו כי פיטורים מיידיים הם "קשים מדי", והובילו לפשרה בין הצדדים.
סכסוכים דומים דווחו בעבר כשעובד מחברה בשם Jiangsu איבד את עבודתו ב-2023 לאחר הפסקות של שש שעות בשירותים, וב-2016 פסק דין אישר פיטורי נהג בגלל עצירה של שש דקות.
ישנן חברות שאף התקינו טיימרים מחוץ לתאים, כדי לנטר משך שהייה של עובדים בשירותים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
