חוגגות את הגוף הנשי. מודיבודי | צילום: מתוך הפרסומת

בעקבות התלונות: האם העולם מוכן לפרסומת שמראה נשים עם דם של מחזור?

לחברת "מודיבודי" נמאס לראות שמציגים בפרסומות דם בצבע כחול, כשזה נוגע למחזור • הן שינו את כללי המשחק והפיקו פרסומת שמראה את תקופת הווסת בדיוק כמו שהיא, עם נשים אמתיות • גולשות רבות הזדעזעו, ומה הגברים חושבים על כך?

הפסקת הפרסומות מעולם לא הייתה חצויה הרבה מאוד זמן כמו בימים אלה. חברת ״מודיבודי״, שמוכרת תחתונים ייעודיים לזמן הווסת, העלתה לאחרונה קמפיין חדש לתחתוני מחזור תחת הסלוגן: ״להראות את זה כמו שזה״.

בקמפיין מוצגות נשים שונות בימי המחזור, עם כתמי דם בכמה מהסצינות, מה שגרר הרבה מאוד תגובות.

מציגות את האמת בפנים, צילום: מתוך הפרסומת

מסתבר שבמשך הרבה מאוד שנים אף מותג של מוצרי היגיינה נשית לא העז להראות דם אמיתי, והעדיפו להחליף אותו בצבע כחול שעובר לצופים בבית כצבע יותר סטרילי ונקי.

הראשונה שהעזה ושינתה את כללי המשחק בעולם הייתה חברה בריטית, שרק ב-2016 הציגה בפרסומת שלהם דם בצבע שהוא באמת - אדום.

בשנה שעברה, חמש שנים אחרי, הגיע הדם האדום גם לישראל כשהמותג הנשי אולווייז השיק קמפיין חדש שכולל התייחסות לנוזל אדום.

בימים אלה כאמור, משודרת שוב על המסך פרסומת שמסתכלת לאדום בעיניים, והיא עושה את זה בדרך לא מתנצלת, שכוללת גם נשים בתקופות שונות בחייהן ובמגוון גדלי גוף.

למדנו לראות דם כחול בפרסומות, צילום: מתוך הפרסומת

נדמה שעם הזמן, יותר ויותר נשים דורשות להפסיק להתבייש במחזור, והן גם לא רוצות לצבוע אותו בכחול. למרות זאת, בעמוד הפייסבוק של "קשת 12" רוב העוקבות מתנגדות באופן קיצוני למהלך ולפרסומת החדשנית, ובתגובות שלהן שם חוזרות על עצמן המילים "מזעזע", "דוחה", "מחריד" ו"מיותר".

אם כך מגיבות הנשים לתהליך טבעי ובריא שהן חוות בעצמן, כיצד יגיבו לכך הגברים?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...