גוון מנצח: 10 פריטי הטרה קוטה הכי לוהטים

צבע ה"אדמה אפויה" הפך לאחד הטרנדיים בעיצוב הבית • הוא מחבר אותנו לטבע ולסביבה ידידותית יותר • בואו לראות איך הוא משתלב בסטייל בחלל

עציצי טרה קוטה בעיצוב נועה ראזר

לפני כמעט עשור, בחרה ענקית הצבע פנטון בגוון חמרה ארגמני כגוון השנה. פנטון נחשבת לחברת הצבע הגדולה בעולם, והיא הנהיגה מסורת לאורך השנים, שלפיה בכל שנה מכריזה החברה על גוון או שניים שלדעתה הולכים להיות מרכזיים בשנה הבאה. באותה העת הצבע הספציפי הזה דיבר לפלח צר ומסוים מאוד, והיה הוכחה נוספת לכך שהתחזית השנתית שעולם העיצוב ממתין לה בדריכות כל שנה, היא הרבה יותר גימיק מאשר משהו שנכון או כדאי להסתמך עליו.

פריטים דקורטיביים בגוון טרה קוטה, לילו הום, צילום: איתי בנית

הטרה קוטה (טרה = אדמה קוטה = אפויה) היא מוצר בסיסי, טבעי, שנמצא בשימוש בעיצוב הבית כבר מאות רבות של שנים, בעיקר בדרום איטליה. אף שהוא חומר בסיסי, הוא נחשב לאריח יקר יותר ובישראל ניתן למצוא אותו בבוטיקים שמתמחים בתחומי הריצוף, או במחלקות ייעודיות בחלק מחברות הקרמיקה.

אריחי טרה קוטה בבית פרטי, רוחמה שרון, צילום: רני לוריא

העיסוק הגובר בשימוש בחומרים טבעיים, שנשען על הרצון שלנו להתחבר לטבע וליצור סביבה ידידותית יותר, ובנוסף מרחיק אותנו עוד קצת מהמתועש וההמוני, הכניס את פלטת גווני החמרה והאדמה אל חללי הבית. מה שנחשב אוונגרדי ויוצא דופן הפך להיות חלק כמעט מכל קולקציה שתפגשו היום. השנה האחרונה נתנה דחיפה נוספת לגווני הטרה קוטה וקירבה אותם עוד מעט למרכז המעגל.

מושב ומשענת בגוון טרה קוטה, סטודיו Prat Living, צילום: יח"צ

טרה קוטה הוא שם של חומר, אך נהוג להשתמש בו גם כשם לגוון שמייצג ומסמל את צבע החמרה הטבעי, אם על ידי שילוב פריטי אמנות, מערכות ישיבה, שטיחים וצביעת קירות.

עציצי טרה קוטה בעיצוב נועה ראזר,
יצירת אמנות בטונים שונים של טרה קוטה, לילו הום, צילום: איתי בנית
שילוב אלמנט בגוון טרה קוטה בגוף תאורה דקורטיבי, סטודיו Prat Living, צילום: יח"צ
כיסא טרה קוטה מהווה כתם צבע בחלל המגורים, באדיבות שטיחי ראגס, עיצוב וסטיילינג: מאיה לבנת הרוש, צילום: רגב כלף
רמיזות טרה קוטה בתוך שטיח אבסטרקטי, צמר שטיחים יפים, צילום: סטודיו צמר שטיחים יפים
מתוך קולקציית האגרטלים ברשת IDdesign, צילום: נועם פרייסמן
כורסה בגוון טרה קוטה, ellita living, צילום: יח"צ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר