מוזיאון הלובר השיק השבוע באופן רשמי תחרות לעיצוב ההרחבה המתוכננת שלו בעלות 316 מיליון דולר (1.064 מיליארד שקל), שתסייע לו להכיל 12 מיליון מבקרים מדי שנה. הפרויקט נועד לעזור למוסד הפריזאי, המוזיאון הנצפה ביותר בעולם, להתמודד עם בעיות צפיפות. הלובר, שהושלם במקור ב-1793 ושופץ בשנות ה-80 כדי לקבל ארבעה מיליון מבקרים מדי שנה, אירח ב-2024 8.7 מיליון מבקרים.
המרכיבים העיקריים של ההרחבה כוללים כניסה חדשה, שתקטין את הצפיפות בכניסה הראשית של המוזיאון, הפירמידה האייקונית מזכוכית ופלדה שעיצב I.M. Pei בשנות ה-80. על פי דיווח של העיתון הצרפתי "לה מונד", שתורגם ב"ניו יורק טיימס", מנהלת הלובר לורנס דה קארס קראה לכניסה החדשה להתמזג עם הארכיטקטורה הסובבת, כלומר עם הקולונדה מהמאה ה-17 של החזית המזרחית של המוזיאון, ליד נהר הסיין.
היבט מרכזי נוסף של ההרחבה הוא חדר צפייה תת-קרקעי חדש המוקדש למונה ליזה של לאונרדו דה וינצ'י, האטרקציה המפורסמת ביותר של המוזיאון. החדר, הממוקם מתחת לאחת מחצרות הלובר, קור קארה, צפוי להקיף 10,058 מטרים מרובעים. יצירת המופת מושכת כיום קהל עצום, כאשר אלה המבקשים לצפות בה ממתינים לעיתים קרובות שעות כדי לזכות בהצצה קצרה עליה ממרחק לא מספק, הצצה שעשויה לכלול את המראה של מבקרים אחרים המצלמים אותה.
מבקרים יצטרכו לרכוש כרטיס נפרד עם זמן קבוע כדי להיכנס לגלריה החדשה, שלפי דברי דה קארס ל"לה מונד" צפויה לאפשר "זמן אמיתי להתבוננות" ביצירה. מי שיכנסו לתחרות העיצוב החדשה של המוזיאון חייבים לאפשר מקום להסבר על ההיסטוריה של הציור.
חבר שופטים בינלאומי בן 21 אנשים יכין רשימה מקוצרת של חמישה מתחרים מרכזיים באוקטובר הקרוב. הזוכה יוכרז בתחילת השנה הבאה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
