למה חשוב להשקיע בכניסה לבית ואיך להפוך אותה למהממת?

הכניסה לבית היא הפינה הכי שימושית עבור כל בני המשפחה, ושם קורה המפגש הראשון של האורחים עם הבית שלכם. כולנו יודעים את הערך של הרושם הראשוני, ועד כמה הוא משפיע על המשך החוויה והאווירה, לכן חשוב לעצב את הכניסה לבית בתשומת לב. אם מבואת הכניסה לבית שלכם רחבת ידיים, סידור החלל גמיש ומאפשר יותר, אבל גם בכניסה קטנטונת כמו בבתים רבים בישראל, אפשר ליצור חלל יפהפה, שישפיע באופן חיובי על כל מי שנכנס

כניסה עם צבע . צילום: צילום: אסף הבר

בשיתוף קארמה

איך לעצב כניסה מיוחדת ומאירת פנים בקלות ובהתאם לתקציב שלכם? הנה 5 רעיונות עיצוב פשוטים, שיעזרו לכם לעצב כניסה יפהפיה >>

כניסה עם צבע

אם העיצוב של הכניסה לבית כבר קצת התעייף, דרך פשוטה להכניס בו חיים היא לבחור מספר אלמנטים שכבר קיימים בה, ולצבוע אותם מחדש. בחרו מספר פריטים כמו מראה, מתלה, מסגרת של תמונה, אגרטל וצבעו אותם בצבע אחד נועז או בשילוב הרמוני של מספר צבעים, והכניסה לבית שלכם תקבל מראה חדש ברגע.

תשומת לב כזו, תגרום לכניסה שלכם להחזיר לכם תודה עם קבלת פנים מרגשת בכל פעם שתחזרו הביתה, ותגרום לאורחים שלכם להתלהב ולהרגיש בנוח מיד.

ריהוט מרשים ופונקציונלי

לכניסות לבית יש נטיה להתבלגן בקלות. זה המקום שבו כל בני הבית רוצים להניח (או לזרוק) חפצים ולהרגיש בית, לכן חשוב ליצור מקום ייעודי לפריטים כמו מפתחות, מעילים ואולי גם נעליים ותיקים. לכל בית יש את האופי שלו וכדאי להתאים את הריהוט בכניסה לצורכי המשפחה שלכם.

רהיטים פונקציונליים מעוצבים יכולים לעזור לכם לשמור על הסדר, וליצור כניסה לבית שהיא גם יפה ונעימה וגם פרקטית. בהתאם לגודל של חלל הכניסה, ניתן למקם שידה בעלת מגירות, מתלה מעוצב עם מראת גוף, קונסולה, ספריה, וכדומה. תוכלו למצוא שפע אפשרויות של רהיטים מעוצבים שמתאימים במיוחד לכניסה לבית, בחנויות כמו קארמה רהיטים לבית.

אקססוריז של כניסה

הפרטים הקטנים יכולים לעשות הבדל גדול בעיצוב הכניסה לבית, ולכן כדי לחדש את המראה של הכניסה, כדאי לאבזר אותה עם אקססוריז חדשים, מבפנים ומבחוץ. החלפת ידית הדלת, בחירה מחודשת של גופי התאורה, שטיח כניסה חדש ומעוצב, מנורת עמידה ייחודית, מתלים לקיר העשויים מפרזול עם פיתוחים יפים או מתלה עומד מעוצב, אגרטל עם פרחים - כל אלה פרטים שיכולים להשפיע על העיצוב כולו וליצור כניסה יפהפיה, מעודכנת וחמימה.

ירוק עושה טוב על הנשמה

צמחים הם תמיד דרך מצוינת להוסיף צבע, אווירה וחיים לכל חלל, וכמובן יתרמו רבות לעיצוב הכניסה לבית. אם זה על השידה, בפינה הצמודה לדלת, משני צידי הדלת מבחוץ, ההזדמנויות לעציצים יפים ופורחים הן רבות. אם אתם חוששים לשים עציצים בכניסה בשל תנאי האור, אפשר לבחור עציצים שלא זקוקים למנה נדיבה של שמש ושהתחזוקה שלהם לא תובענית, כמו קקטוסים. אם אתם רוצים תחזוקה קלה אפילו יותר, ניתן לשלב גם פרחים יבשים באגרטלים מעוצבים, ולהשתמש בהם כאלמנט עיצובי אומנותי.

כדאי למקם את הצמחים שבחרתם בצורה סימטרית או לשתול אותם בעציצים בעלי קו עיצובי הרמוני, על מנת לשדרג את התרומה שלהם לעיצוב.

עציצים ופרחים בכניסה לבית מכניסים אווירה יוקרתית, ותחושה של בית מטופח - אז תלו אותם, הניחו אותם על הרצפה, על הקונסולה או על מדף, ותנו להם להכניס את המשב הרענן והצבע היפהפה שלהם אליכם הביתה, כבר בכניסה.

ירוק עושה טוב על הנשמה, צילום: אסף הבר

מראה

אנחנו אוהבים לדעת איך אנחנו נראים ברגע האחרון של היציאה מהבית, ואנחנו אוהבים לראות איך אנחנו נראים בכניסה לבתים של אחרים, ככה אנחנו. כל מי שנכנס או יוצא מהבית שלכם עלול לחפש את המראה ולכן, תמיד מומלץ לשים בכניסה לבית מראה.

היום המראות הן פריט עיצובי לכל דבר ומבחר הגדלים, המסגרות והעיצובים הוא נהדר, אז התאימו לכניסה שלכם מראה קטנה עם מסגרת יפה או מראת גוף מרשימה, אבל אל תוותרו על הפריט הכל כך נוח ומבוקש הזה.

מראה, צילום: אסף הבר

תאורה

ההשפעה של תאורה על מצב הרוח היא נושא רב חשיבות בעיצוב, ולכן דרוש תכנון נכון של עיצוב התאורה בכניסה לבית. תאורה קרה, עמומה מדי או ההיפך - חזקה ומסנוורת, אלה מקרים קיצוניים של חוסר תשומת לב לפרט החשוב הזה.
בחירה של גופי תאורה יפים שמצניעים את הנורות ומונעים מהן לסנוור, נורות בגוונים חמימים בעוצמה שמתאימה לחלל - יעשו את האיזון הנכון ליצירת אווירה נעימה כבר בצעד הראשון בכניסה לביתכם.

מכיוון שמנורות וגופי תאורה הם יצירות אומנות בפני עצמם, עיצוב התאורה הוא הזדמנות להכניס לכניסה לבית עוד מהסטייל שלכם. אם זו מנורה תלויה על התקרה, על הקיר או מנורה עומדת, השימוש בתאורה כאלמנט עיצובי תמיד יוסיף לכניסה יופי ועוצמה שישפיעו לטובה על הבאים.

השקעה לחיים

את ההשקעה בעיצוב של הכניסה לבית תרגישו בכל יום. בחרו אחד או יותר מהרעיונות שהצענו, ויחד עם סידור מחדש של האלמנטים הקיימים רעננו את עיצוב הכניסה לבית שלכם. מידת ההשפעה של השינוי על האווירה בבית ועל מצב הרוח של כל מי שבא לבקר,יכולה להפתיע אתכם, אין ספק שזו השקעה משתלמת במיוחד.

הכניסה לבית, צילום: אסף הבר

בשיתוף קארמה

כדאי להכיר