כך תמקסמו את המרפסת או הגינה גם בחודשי החורף

שולחנות קפה ססגוניים, שטיחים ומערכות ישיבה – כל מה שתוכלו לשלב בשטחי החוץ כדי להפוך אותם לעוד חלל בבית גם בעונת החורף

ריהוט גן עמיד לפגעי מזג אוויר, הביטאט. צילום: יח"צ

החורף הוא אורח לרגע במדינה הים תיכונית שלנו, וגם כשהוא מתארח כאן הוא מסתכם במצטבר בכמה ימי גשם עזים. רוב ימות החורף מאפשרים בילוי בשטחי החוץ. על אף ימי הגשם המעטים, כדאי לקחת בחשבון שכשמדובר בשטחי חוץ מומלץ לבחור בפריטים עמידים ברטיבות. לרוב מדובר בחומרים שיהיו עמידים גם בפני דהייה והתכלות כתוצאה משמש ישירה.  

ספות

ספות החוץ הן עולם ומלואו, וכדאי לזכור שבחוץ מתחשק להשתרע על הספה בדיוק כמו שבא לעשות זאת בסלון בפנים הבית. קיימת נטייה לבחור לחוץ מערכות שנראות טוב אך הן אינן נוחות. התייחסו לחוץ בדיוק כמו שאתם מתייחסים לפנים ובחרו בספות רחבות, כיפיות, שמאפשרות בילוי נוח לאורך זמן.

ריהוט חוץ מבית ROCHE BOBOIS-ECHOES (רוש בובאה), להשיג בלעדית בפיטרו הכט, צילום: יח"צ
מערכת ישיבה קליפורניה עמידה למים, כתר,

חשוב לוודא ששלד הספה והריפוד שלה עמידים בתנאי מזג האוויר. קיימים ריפודים ייעודיים שאינם סופגים ומאוד קלים לניקוי במידה והתלכלכו מאבק או מסימני בעלי חיים.

כיסאות וספסלים

כיסאות וספסלים יעניקו עוד פתרונות ישיבה למקרה שבאים אורחים. ספסלי הגינה הם בעלי חן רב ובזמן שהם לא בשימוש הם פשוט יוסיפו נגיעה חיננית לשטחי החוץ.

מערכת ישיבה ושולחן לשטחי החוץ, ניסו רהיטים, עיצוב: שי דוד, צילום: אלעד גונן

כיסא גן, ZAGAMIX / צילום: סטודיו זגה

שולחן קפה, ZAGAMIX, צילום: סטודיו זגה

כשמדובר בכיסאות, ישנם שלושה סוגים עיקריים - כיסאות מתכתיים, כיסאות פלסטיק מעוצבים וכיסאות מרופדים בדומה לספות החוץ בריפוד ייעודי ועמיד. הכיסאות המתכתיים מגיעים בעיצובים מרשימים, אך כדאי לקחת בחשבון שבחורף קצת פחות נעים לשבת עליהם בשל המגע הקר. הדור החדש של כסאות הפלסטיק מציע מגוון עיצובים במראה ראטן או יציקות פלסטיק שמעניקות לכיסא יציבות ונוכחות. במילים אחרות - פלסטיק אינו מילה גסה, ולרוב ישלב עלויות נגישות ומראה מעודכן.

שולחנות

אם מדובר בפינת אוכל אפשר לשלב בין כסאות וספסלים, כך שבצד אחד מסודרים כסאות ומולם בצד השני של השולחן ממוקם ספסל. המראה שמתקבל הוא בעל עניין עיצובי רב יותר, ומזכיר קצת פיקניק, אבל הכי בסטייל.

סט ישיבה - שולחן ושני כיסאות מיועדים לשטחי החוץ, כתר, צילום: יח"צ כתר
עיצוב: שבי מזרחי, טקסטיל ELLA DECOR, צילום: ארקדי רסקין

בבחירת שולחנות קפה המגמה היום היא שולחנות קטנים, כאלו שניתן למקם בצדי הספות. אלו שולחנות שקל לשנע ממקום למקום במרחב הפתוח, והם מאפשרים הגשה של כיבוד ושתיה, ממש בסמוך למקום הישיבה. מבחינה עיצובית - ליקוט של מבחר שולחנות כאלה בגוונים שונים, יוסיף כתמי צבע למראה הכללי המתקבל, ומבחינה פונקציונאלית יקל על האירוח.

שטיחים

שטיחי חוץ הם תוספת מלאה במסרים עיצוביים. לא בטוח שזאת הבחירה הכי פרקטית כי שטיח חוץ תופס אבק ודורש ניקוי תכוף יותר, גם כשמדובר בחומרים ייעודיים. עם זאת, פריסה שלו באזור מקורה יכולה להוסיף המון ולחזק את המסר ששטחי החוץ הם חלק בלתי נפרד מהבית בפנים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר