איך יוצרים חדר אורחים מושקע בלי להתאמץ יותר מדי?

כריות נוי, וילונות, גב מיטה וגופי תאורה – כך תהפכו את חדר האורחים שלכם לפנינה עיצובית שמזכירה חדר במלון בוטיק

פלטת גוונים שקטה. עיצוב: חן בר און, ריהוט: פיטרו הכט. צילום: עודד סמדר

התכנון העכשווי משלב חדר אורחים כמעט באופן אוטומטי - האורחים הם ילדים שפרחו מהקן ובאים לבקר, קרובי משפחה שהגיעו לארוחת חג והחליטו להישאר או זוג חברים טובים שבאו להעביר אתכם סופ"ש או חג. בעת הזו, נראה שכולם מחפשים להיות ביחד.

בעוד הנטייה במרבית המקרים היא להזניח את החדר הזה ולהתייחס אליו כמקום פונקציונאלי בלבד – עם ספה נפתחת, צמד כריות ושמיכה, בינינו, רוב האנשים שתארחו בבית הזה הם אנשים קרובים ללבכם, אז למה לא להשקיע קצת יותר?

משחקי טקסטיל. באדיבות מפתחי ארטפרו, צילום: אלברט אדוט

חדר כזה לא דורש מאמץ רב. יש כמה חוקים וטיפים שכדאי לשים אליהם לב, ומשם תוכלו לקחת את עיצוב החלל החשוב הזה להמון כיוונים, כאוות נפשכם.

גופי תאורה ושידות צד

תוספת של שידות צד וגופי תאורה תקפיץ את החדר לשלב הבא. מדובר בשני פריטים שהם לא בגדר חובה, אבל תוספת שלהם תעניק רובד חשוב הן ברמה העיצובית והן מבחינה פונקצינאלית. כדי לדייק את המראה כדאי לייצר קשר עיצובי בין גוף התאורה והשידה, זאת משום שגוף התאורה יתלה מעל לשידה או במידה ויהיה גוף תאורה שולחני הוא יוצב על גביה.

המראה הדרמטי. עיצוב: דניאל מיכאלי, צילום: שרון צרפתי

וילונות

וילונות מלבישים כל בית. אם במקרה אין לכם בבית הפרטי שלכם, כדאי לנצל את ההשקעה בחדר האורחים ולשדרג גם את חלל המגורים שלכם, אבל אם נחזור לחדר האורחים - האם יצא לכם להיות אי פעם בחדר מלון ללא וילון? התשובה שלכם וודאי תהיה - לא. וזה אמור להמחיש עד כמה הווילון נחוץ כדי לייצר תחושה מטופחת ומעוצבת.

וילון שמפניה, גופי תאורה מטאליים וחיפוי קיר כח בסרגלי עץ. עיצוב: רינת קינן, צילום: מאור מויאל

אפשר ללכת לכל חנות בדים ולבחור בד לווילון ולתת לתופר. אם בא לכם להשקיע קצת יותר, אפשר לגשת לחברת וילונות, לבחור שם את הבד ולתת להם לתפור ולהתקין. אין ספק שבאופן הזה התוצאה תיראה מקצועית ונקיה יותר, אבל גם גרסת ה-DIY תספק תוצאה שתשמחו בה.

כריות נוי

מה שמעניק לחדר במלון את התחושה הבוטיקית והמטופחת הוא כריות נוי טפוחות ודקורטיביות. השענה של כרית גדולה ולפניה כרית בינונית, על גב המיטה, משני צידיה, יוצרת תחושה של חדר מלונאי מושקע במיוחד. מדובר בתוספת קטנה יחסית אך מאוד משמעותית - אפשר למצוא כריות כאלו במגוון רשתות לעיצוב הבית. כדי לחדד את התרומה שלהן לחלל כולו מומלץ לבחור בסט בו שתי הכריות הגדולות יהיו זהות, וכך גם שתי הכריות הקטנות.

רגע לפני שהאורחים מגיעים, תטפחו מעט על הכריות, כך שיעמדו ניצבות ויראו רעננות.

בהשראת מלון בוטיק. עיצוב: חן בר און, ריהוט: פיטרו הכט, צילום: עודד סמדר

קיר כוח

על קירות כוח דיברנו לא מעט בערוץ. במקרה של חדר אורחים מדובר בתוספת שתשדרג את המראה ללא היכר. היות וחדר האורחים הוא קטן ברוב במקרים, והחלק האולטימטיבי להתייחס אליו כקיר כח הוא הקיר שבגב המיטה- אפשר לצבוע אותו בגוון בולט ונועז או לחפות אות בחומר מעניין כמו סרגלי עץ או כל חומר אחר. צביעת קיר היא פעולה שניתן לבצע לבד, וזאת כנראה תהיה הבחירה הזולה ביותר מבחינת הוצאה, אבל משום שמדובר רק בקיר אחד בודד, גם השקעה בחומר אחר לא תהיה מאוד יקרה (אם לא תבחרו בזהב 24 קראט).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר