גיבורת היום: רחל עוגיות הפכה לציור גרפיטי ענק

גרפיטי של רחל עוגיות כוונדרוומן נוצר בתוך שעות ספרות בלבד, סמוך למקום בו נפלו חלקי טיל שנורה מעזה

בתוך כמה שעות יצרו בנות גרפיטיול את היצירה על בסיס איורו של דניאל עמית – רחל וונדרוומן. צילום: באדיבות גרפיטיול

את רחל עוגיות נדמה שכבר לא צריך להכיר לאף אחד. גיבורת המלחמה, שהתמודדה מול שישה מחבלים בני עוולה, שחדרו לביתה והחזיקו בה ובבעלה כבני ערובה. רחל שפוגשת מאות חיילים בשקם של צאלים שם היא מגישה להם קפה ועוגיות בימים שבשגרה, התמודדה מול מתקפת הרשע שחדרה לביתה הפרטי באופקים. רחל היא הישראלי היפה, גיבורה שמכורח הנסיבות האכזריות זכינו להכירה. אישה של אנשים, שהצליחה לכבוש גם את מי שבא להורגה. היא השכימה להורגו בתחבולות הפשוטות של החיים היפים.

אלינוי קיסלוב, גלית מימרן ויעל לוי הן שלוש בנות שמבקשות לשנות באמצעות גרפיטי ובתוך כמה שעות הן יצרו גרפיטי של רחל בלב פלורנטין.

רחל וונדרוומן, מתוך תהליך היצירה, צילום: באדיבות גרפיטיול

את האיור יצר דניאל עמית, אמן על הרצף האוטיסטי, שנרתם מיד למיזם, לאחר ששלוש הבנות פנו אליו. הן לקחו את האיור של עמית והפכו אותו ליצירת גרפיטי שמבקשת להבליט את מעשי הגבורה של האזרחים שהפכו בעל כורחם לגיבורים הגדולים של המלחמה.

קיסלוב, אמנית גרפיטי בעשר השנים האחרונות, הבינה שלאמנות הגרפיטי קונטציה שלילית. היא בקשה להסביר, לספר ולתאר את המהות של האמנות הזאת ואת היכולת להעביר דרכה מסרים. על רקע זה היא יצרה קשר עם מימרן ולוי, ויחד הן עושות אמנות גרפיטי ומובילות סיורים בעיר תל אביב, באופן שמציג את הציור על מבנים אדריכליים, כשופר להעברת מסרים חשובים. הסיורים תפסו תאוצה והיום השלוש מובילות אותם גם בירושלים, חיפה ואפילו באתונה.

רחל וונדרוומן, מתוך תהליך היצירה, צילום: באדיבות גרפיטיול

קיסלוב מספרת שכשהתחיל הכאוס, חברה שלהן היתה במסיבת המוות ברעים. היא מספרת שכמו כולם גם הן היו צמודות לטלוויזיה וחוו מראות קשים מנשוא. שלוש האמניות חפשו נקודת אור וברגע שנחשפו לסיפור של רחל הן הבינו מיד את המשמעות עבורן - שהעם, האזרחים הם החיילים, הם הגיבורים של המלחמה הזאת. דווקא מהמקום הפשוט, הלא מתיימר, האוהב, האמיץ, נרשם ניצחון ענק וניצלו נפשות. רחל הראתה לכולם שהגיבורים הם ביננו ולא רק בקבינט ובמפקדות הצבאיות.

באחד מימי המלחמה האחרונים נפלו חלקי רקטה במקום שבו שלוש הבנות האמניות עוברות כל יום. הכל הפך שם לסיוט, נזכרת קיסלוב, והן רצו לתת תקווה לתושבים במקום. ברגע זה הן הבינו ששם הן רוצות להקדיש גרפיטי לרחל, גיבורת השעה של כולם.

הן חשבו לצטט דברים שאמרה, ובמהלך החיפוש ברשת, הן נתקלו באיור שיצר דניאל עמית שאייר את רחל כוונדרוומן. הן ביקשו ממנו רשות להשתמש באיור והוא שמח ונרתם מיד למשימה.

תוך שעה הן היו בחוץ, ליד הקיר, בסמוך למקום נפילת הרקטה, שם הן לקחו את האיור שלו ויצרו על בסיסו את יצירת הגרפיטי.

קיסלוב, מימרן ולוי מבקשות להפיץ אהבת חינם ולחזק את העם עם האמנות שלהן והסיורים שהן עורכות.

דווקא עכשיו כשהחמאס עוצר את שגרת החיים ומבקש לראות אותנו כלואים בבתים הן עורכות סיורי גרפיטי, ובימים אלו עורכות אותן ללא תשלום עבור תושבי הדרום והצפון, שמבקשים להתאוורר ולמצוא מעט אסקפיזם. 

לסיורי גרפיטי של גפיטיול >> קוד קופון: ישראלהיום. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר