לא סתם שכשוכית: החידושים שיגרמו לכם לקפוץ לבריכת השחייה שלכם

מערכת זרמים שתגרום לכם לשחות כמו דג סלמון, קרקעית בריכה שמתרוממת והופכת לבמה ותפעול הבריכה באמצעות אפליקציה חכמה • יש לכם בריכת שחייה? אתם חייבים להכיר את כל מה שחדש עבורה

תכנון בריכה - פלגים, תכנון ג --גלים גנים. צילום: בן רוטשטיין

בכל עונה, בריכות השחייה מציגות חידושים טכנולוגיים ועיצוביים. מה שפעם עניין מעטים בלבד, הפך להיות עניינם של רבים, שמצטרפים בכל שנה אל משפחת בעלי בריכות השחייה. זו ההזדמנות שלכם להכיר את כל החידושים שיש בתחום בריכות השחייה.

במות הידראוליות

בסופו של דבר, בריכה היא מטראז' די גדול שתופס חלק נכבד מהחצר. אחד הפיתוחים של השנים האחרונות הוא קרקעית בריכה שמתרוממת אט-אט עד שהיא מגיעה מעל פני המים, לקו הריצוף, והופכת למשטח שניתן לשבת או לרקוד עליו.

אפי חן, מנכ"ל ובעלים של אקוואפולקו, מסביר שהרמת הקרקעית נעשית באופן מאובטח באמצעות כפתור עם מנגנון נעילה, כך שלא ניתן ללחוץ עליו בטעות. הוא מסביר כי מבחינה עיצובית, לרוב בוחרים בקרקעית שתהיה זהה לריצוף שטחי החוץ כך שכאשר היא עולה והופכת למשטח מרוצף, המראה יהיה אחיד ואי אפשר יהיה לדמיין שמתחת קיימת בריכה.

תכנון בריכה, אדריכל - ליאור רוזנפלד, בריכה - פלגים, צילום: אורן אלון

חוויית הנהר השוצף

אבנר צדוק, מנכ"ל ובעלי חברת פלגים, מספר על מערכות זרמים מנוגדות שמאפשרות לבצע התעמלות מים אפקטיבית, שהן אפילו נעימות למי שאינם שוחים במסגרת אימון ספורטיבי ורק נהנים מהווייב. המערכות הללו מזרימות מים בעוצמה אדירה על הגוף, מה שגורם לתחושה כאילו אנו יושבים בתוך נהר שזורם ושוצף באופן טבעי. הטכנולוגיה הזו מדמה את האפקט לדג סלמון ששוחה נגד הזרם. ההליכה נגד הזרם יוצרת התנגדות ומאפשרת פעילות של סיבולת לב-ריאה.

בריכה בבית במרכז בתכנון יעקבס-יניב אדריכלים, צילום: עמית גרון

טיהור מתקדם

מגפת הקורונה לימדה אותנו לשים יותר לב להיגיינה וטיהור. צדוק מסביר כי מערכות הטיהור לבריכות פרטיות עוברות שיפורים משמעותיים: "כיום קיימים מתקנים חדשים שמחטאים את המים בטכנולוגיית אולטרה-סגול, ממש בדומה למערכות טיהור מים לשתייה, מה שמקטין את השימוש בכלור בכשני שליש, ושומר על רמה הגיינית גבוהה. המים נעימים, בריאים יותר ושומרים על העור".

בריכה פלגים, אדריכלות נוימן חיינר, צילום: עמית גושר

כיסויי בטיחות

עבור הורים, הפחד הגדול ביותר בהצבת בריכה בחצר הוא טביעת ילדים. מספיקות שניות ספורות בלבד של חוסר תשומת לב, וחיים שלמים יכולים להיגדע. אם כבר השקעתם בבריכה, תשקיעו עוד גם בכיסוי הבטיחות שלה. הכיסוי הזה יכול להיות הקרקעית שעולה וחוסמת את אפשרות השימוש בבריכה, והוא יכול להיות כיסוי גלילה חשמלי שבלחיצה קלה מכסה את הבריכה ומונע נפילה לתוכה.

חיבור לאפליקציה

האפליקציות שנשזרות בכל תחומי חיינו מקלות גם על תפעול בריכת השחייה. כיום יש אפליקציה שמתפעלת את הבריכה וגם יודעת להתריע בפני טביעה. מדובר באפליקציות ייעודיות שמסונכרנות עם מערכות הבריכה, בעזרתן ניתן לקרר את המים במידה והם חמים, או לחילופין להעלות את הטמפרטורה בימים קרירים. בנוסף, הן מאפשרות חיבור לשיעורי ספורט מים עם מאמנים מכל העולם.

מערכות שמע פנימיות

מערכות סאונד מוגנות מים עם מגברים ומטריצת שליטה מאפשרות ליהנות ממוזיקה בשעת שחייה או משחק. במקרה הזה קיימות שת אפשרויות עיקריות: בראשונה ניתן להתאבזר בלא מעט פריטים שמציעים חוויה לא רעה, כמו אוזניות מוגנות מים ומערכות שמע קטנות. לפי השנייה, ניתן לרכוש מערכת מחברה גדולה ומוכרת שתהיה אחראית גם על ההתקנה שלה בבריכה, ותבטיח חוויית משתמש כיפית ונוחה, כמובן שהכל תלוי בתקציב שלכם.

מתוך בית בתכנון ועיצוב שרה ונירית פרנקל, צילום: איתי בנית
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר