פנטהאוז מתוך פרויקט רוממה 40, קבוצת BROSH | צילום: יח"צ

אקווריום בשחקים: הפנטהאוז המיוחד בלב תל אביב

דירות פנטהאוז יוקרתיות הן הרבה מעבר לתקציב שלנו, אבל להסתכל תמיד אפשר • עם בריכה במרפסת, ים שנשקף מהחלון וקיר שחור דרמטי • שבע דירות ששאבנו מהן השראה

אהבה בשחקים: דירת פנטהאוז היא הדירה הגבוהה ולרוב גם הגדולה ביותר בבניין. ברוב המקרים היא מגיעה עם מרפסת רחבה, שבמקרים מסוימים משלבת גם בריכה. בניגוד לבית בסיסי, דירת הפנטהאוז תהיה יקרה יותר, ותתאים למי שכבר נמצא תחת הקטגוריה של משפרי דיור. אם נצא לרגע מההגדרה היבשה, אפשר לראות בדירה שכזאת סוג של פילוסופיית חיים - אנחנו כאן כדי ליהנות, וחלל מגורים רחב ומעוצב יאפשר לנו לממש את המטרה.

אם אתם כמונו, ולא מתקרבים לרכישה של פנטהאוז, תרגישו בנוח. תמיד אפשר לצפות בחללים המעוצבים ולשאוב מהם השראה. אספנו בשבילכם כמה דירות בסגנונות שונים, שאהבנו במיוחד.

עיצוב: נטע לוינגר

מיקום: רמת השרון

שטח בנוי: 200 מ"ר

ההשראה ששאבנו מהחלל: שימוש במתכת ובאלומיניום בגוון שחור מדגישים את הסגנון הנבחר. הספרייה עשויה מתכת מושחרת בקווים מינימליסטים, ומערך החלונות משלב פרופיל אלומיניום בגוון שחור. הגוון הכהה, הקווים הנקיים והחומריות המטאלית, מחדדים את ההשראה האורבנית שניתן לשאוב מהחלל.

פנטהאוז בעיצוב אורבני. עיצוב - נטע לוינגר, באדיבות רב בריח, צילום: איתי בנית

המרפסת משמשת כחלל נוסף בבית

תכנון: MY Architects

מיקום: תל אביב

שטח בנוי: 166 מ"ר + מרפסת 18 מ"ר עם בריכה פרטית

ההשראה ששאבנו מהחלל: ההתייחסות למרפסת הצמודה כאל עוד חלל בבית, מאפשר לרהט אותה בפריטים נוחים ומעוצבים, כך שהבילוי בחוץ יעניק מקסימום נוחות. מומלץ לבחור בפריטים עמידים שישרתו אתכם זמן ממושך. השוק מציע לא מעט כיסאות וכורסאות עם ריפודים עמידים בפני לחות ורטיבות, וזה מאפשר ליהנות ממערכות ישיבה שלא נופלות מהרהיטים שתשלבו בתוך הבית.

מרפסת הפנטהאוז מתוך פרויקט בלוך 36, קבוצת BROSH, הדמיות: אנדו סטודיו, צילום: יח"צ

אווירה של ים

עיצוב: טל יוקלר

מיקום: אשדוד

שטח בנוי: 165 מ"ר + 25 מ"ר מרפסת

ההשראה ששאבנו מהחלל: הים שנשקף מחלון הפנטהאוז יעורר השראה בכל אחד שיתבונן בו. גוון האקווה ומשפחת הכחולים מביאים לידי ביטוי את הנוף. המעצבת בחרה בכיסאות עם ריפוד כחול שמתחברים בהרמוניה לצבעוניות שנשקפת מהחלון. מוטיבים ימיים בבית הפרטי יכולים להופיע באמצעות רמיזות צבעוניות של גווני חול, אקווה ולבן, באמצעות מבשמי אוויר בריח אוקיינוס, בבחירת וילונות שקופים שיעניקו את תחושה מאווררת ועוד. הים משמש כמקור השראה משמעותי בעיצוב הבית, ולא חייבים לגור בדירה יוקרתית על החוף כדי להשתמש באלמנטים כאלו.

מיני פנטהאוז משקיף אל הים, עיצוב - טל יוקלר, באדיבות רהיטי השלושה, צילום: אבי קבלו

צבעוניות אלגנטית

עיצוב: צביה קזיוף

מיקום: רמת השרון

שטח בנוי: 230 מ"ר

ההשראה ששאבנו מהחלל: היכולת לעצב חלל בצבעוניות עזה ויחד עם זאת לשמור על מראה שאינו מצועצע, שמשדר חמימות ביתית, אך בנימה אלגנטית. שטיח הקטיפה, יצירת האומנות על הקיר ובחירת כריות שהן נגזרת לאחד הצבעים שמופיעים בתמונה, בתוספת גוף תאורה דקורטיבי שמפיץ אור חם, הם האלמנטים המרכזיים בחלל שאפשרו את יצירת האווירה.

פנטהאוז ססגוני, עיצוב - צביה קזיוף, צילום: עודד סמדר

טשטוש גבולות בין פנים לחוץ

עיצוב פנים: מאיה שינברגר

מיקום: בניין ישן שעבר תמ"א, תל-אביב

שטח בנוי: 150 מ"ר בנוי + 160 מ"ר גג

ההשראה שאנחנו שאבנו מהחלל: פתחים רחבים מאפשרים את טשטוש הגבולות בין הפנים לחוץ. בין אם אתם גרים בפנטהאוז, בבית צמוד קרקע או בדירה בבניין משותף, היכולת לחצוץ בין חלל המגורים ובין המרפסת, באופן שמצד אחד חושף חלל אחד מאוחד וגדול, ובה בעת מייצר הפרדה ומאפשר לבלות בכל אחד מהחללים בנפרד, מאפשרת ליהנות מכל העולמות, ולזכות במראה מאוורר ורחב.

פנטהאוז בעיצוב מאיה שינברגר, ריהוט הביטאט, צילום: איתי בנית

יושבים תחת כיפת השמים

תכנון: גידי בר אוריין

מיקום:  רוממה 40, תל-אביב

שטח בנוי: 304 מ"ר + מרפסות גג 175 מ"ר  

ההשראה שאנחנו שאבנו מהחלל: לנו הפנטהאוז הזה מזכיר אקווריום, אבל בקטע הכי טוב שאפשר. קירות זכוכית יוצרים תחושה של ישיבה תחת כיפת השמים, גם כשאתם יושבים בתוך הסלון. נדרש אומץ כדי לשבת בין קירות זכוכית שקופים, אבל כדאי לזכור שמערך וילונות תואם יידע לכסות ולהסוות בכל רגע שתרצו. חומר למחשבה.

פנטהאוז מתוך פרויקט רוממה 40, קבוצת BROSH, הדמיות: בונסאי, צילום: יח"צ

המראה הדרמטי

ביצוע: דויד הדר ארדוריק

מיקום: תל-אביב

שטח בנוי: 250 מ"ר

ההשראה ששאבנו מהחלל: מערך הקירות השחורים יוצר מראה דרמטי, שמקבל איזון מכיוון שטיח בגוון אפור בהיר ומערכת ישיבה בגוון שמנת. הבחירה בארונות שחורים היא בחירה מאוד ספציפית ולא מתאימה לכולם. ללא קשר לצבע, כדאי לשים לב לעובדה שכל מערך הקירות השחורים הוא מערך ארונות שמאפשרים פתרונות אחסון רבים. דרך חכמה לקבל קירות דקורטיביים לסלון ועל הדרך לשמור על הסדר.

פנטהאוז בתל אביב, באדיבות צמר שטיחים יפים, צילום: אלעד גונן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו