לוריאל מעוררת סערה ברשת (אילוסטרציה). צילום: GETTY IMAGES

סערה עולמית: ענקית הביוטי מסתבכת בעקבות כוכבת אונלי פאנס

חברת לוריאל ספגה ביקורת לאחרונה לאחר שבחרה בארי קיציה, דוגמנית המצלמת תכנים למבוגרים, לקמפיין של המותג Urban Decay שבבעלותם • הבחירה מנוגדת לקוד האתיקה של התאגיד, האוסר שיתוף פעולה מסוג כזה

במהלך חסר תקדים, ענקית הקוסמטיקה הבינלאומית לוריאל עוררה סערה כשהחתימה את כוכבת האונלי פאנס בת ה־24, ארי קיציה, לקמפיין מותג האיפור Urban Decay שבבעלותם, הידוע במוצרים פרובוקטיביים כמו אייליינר בשם "סטייה" ("Perversion") וספריי מקבע בשם "כל הלילה" ("All Nighter").

קיציה, הפועלת מארה"ב, מוכרת כדוגמנית ושחקנית בתעשיית הסרטים למבוגרים ומפיקה תכנים באתר אונליפאנס, שבו מנויים של ערוץ מסוים מקבלים גישה לתכנים מיניים בתשלום. שיתוף הפעולה זכה לשבחים ולביקורת, כשהוא משלב בין עולם האופנה לבין תחום הבידור למבוגרים.

לוריאל מעוררת סערה, צילום: רויטרס

לצד תכני האונליפאנס שלה, קיציה פועלת גם כמשפיענית ביוטי ולייף סטייל, עם סרטוני הדרכה לשיער ואיפור באינסטגרם ובטיקטוק. אף על פי כן, הבחירה בה לקמפיין עוררה התנגדות חריפה מצד ארגוני זכויות נשים, בהם ארגון Fawcett Society.

מנכ"לית הארגון, פני איסט, אמרה לעיתון Jornal de Notícias: "אנחנו מודאגים מאלפי הצעירות שמצטרפות לאתר בתקווה לקבל תהילה וכסף", והוסיפה כי "הלחץ למצוא נישה ייחודית דוחף נשים ליצירת תכנים חושפניים יותר ויותר".

בלוריאל הגנו על המהלך וציינו כי קיציה מביאה סגנון איפור אמנותי ייחודי ואותנטיות. "Urban Decay משתפת פעולה עם מגוון רחב של כישרונות המייצגים היבטים שונים של ביטוי יצירתי.

הפרסומת בכיכובה, שפורסמה בטיקטוק של (UD) Urban Decay, זכתה ליותר מ־18.7 מיליון צפיות וכללה תמונות מטושטשות ואזהרת תוכן רגיש תחת הכיתוב "UD likes it raw".

מבקרים טוענים כי הבחירה בקיציה מטשטשת את הגבול בין פרסומות יופי במיינסטרים לתוכן למבוגרים, ואף עלולה לקדם את אונליפאנס כפלטפורמה לגיטימית בקרב נערות צעירות. קיציה עצמה הצהירה בגלוי כי היא רוצה איפור "ללא צנזורה" שניתן להציג "על הבמה, מול המצלמה, וכן, גם על המזרנים".

למרות הביקורת, גורמים בענף מעריכים כי המהלך צפוי להגדיל את החשיפה למותג. קיציה הודתה כי רוב המותגים מהססים לשתף עימה פעולה בשל אופי תכניה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...