לאחר שהציג לעולם את הטלפון הממותג שלו, טראמפ מובייל, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חשף אתמול (שני) מיזם עסקי חדש: קולקציית בשמים בשם Victory 45-47. על פי Newsmax, מיזמים אלה נועדו לפנות לבסיס התומכים של טראמפ באמצעות שילוב אלמנטים של יוקרה, שימושיות ולאומנות. היוזמות מדגישות את המאמצים המתמשכים של טראמפ לקידום המותג האישי שלו .
קו הבשמים Victory 45-47 מציין את מעמדו של טראמפ כנשיא ה-45 וה-47 של ארצות הברית והוא האחרון בסדרת בשמים ממותגי טראמפ שהושקו מאז דצמבר.
ה-Washington Examiner מדווח כי הקולון לגברים וגם הבושם לנשים נמכרים ב-249 דולר כל אחד בבקבוקים בצורת פסלון מוזהב של דונלד טראמפ לבוש בחליפה אלגנטית ומחזיק פרס אוסקר. לקוחות הרוכשים שני בקבוקים או יותר מקבלים הנחה של 50 דולר לבקבוק.
בפוסט ב-Truth Social, רשת המדיה החברתית שהקים, טראמפ הדגיש שהבשמים Victory 45-47 מגלמים "ניצחון, כוח והצלחה" הן לגברים והן לנשים, ועודד מעריצים לרכוש אותם לעצמם ולמושאי אהבתם, על פי The Independent. הקולון לגברים מוצג כמיועד "לגברים המובילים בעוצמה, ביטחון ומטרה", "יותר מסתם קולון; חגיגה של חוסן והצלחה". הבושם לנשים מאופיין כ"ניחוח מתוחכם, עדין ונשי".
עם זאת, הערת שוליים באותיות קטנות באתר הבשמים מציינת כי "בשמי טראמפ אינם מתוכננים, מיוצרים, מופצים או נמכרים על ידי דונלד ג'. טראמפ", המציין כי הבשמים מיוצרים תחת רישיון מיתוג.
מבקרים כינו את קולקציית הבשמים עוד מהלך להרוויח כסף מצד טראמפ, כאשר ביקורות רבות היו בדיחות או שליליות. ביקורת רצינית אחת ציינה, "זה באמת לא רע. אבל זה לא מרשים. אני כן אומר שזה יקר בטירוף".
בנוסף לתיק ההשקעות שלו, בניו של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור ואריק טראמפ, השיקו את Trump Mobile, שירות טלפון נייד ל"אמריקאים אמיתיים".Newsmax מדווח כי ארגון טראמפ אישר שהמותג האלחוטי החדש יציע תוכנית של 47.45 דולר לחודש, מחיר המשקף שוב את המספרים 45 ו-47, ומחזק את אסטרטגיית המיתוג האישי.
התוכנית כוללת שיחות, הודעות ונתונים ללא הגבלה, כאשר הטלפון החכם T1 מתומחר ב-499 דולר. הטלפון החכם T1, שאמור להיות משוחרר בספטמבר, מציג מארז מתכת בצבע זהב עם חריטה של דגל אמריקאי, המדגיש את המיתוג שהפך לסימן ההיכר של מוצרי משפחת טראמפ.
שירות הטלפון הנייד מכוון לספק "קישוריות מהשורה הראשונה, ערך שאין להתחרות בו ושירות אמריקאי אמיתי לאנשים העובדים הקשה ביותר של האומה שלנו". התוכנית כוללת גם סיוע בצד הדרך ו"הטבת טלרפואה ובית מרקחת", כפי שמפורט באתר Trump Mobile.
בשמים שהוציא טראמפ בעבר גם כן זכו לתשומת לב. קו הבשמים Fight, Fight, Fight, ששמחו שאב השראה מסיסמת עצרת הקמפיין של טראמפ בעקבות ניסיון התנקשות בבאטלר, פנסילבניה, נמכר כולו.
באופן טבעי, המיזמים זכו לביקורת. העיתונאי אהרון רופאר תיאר את השקת הבושם כ"חזיתות חדשות של רמאות", על פי "האינדיפנדנט". קבוצת הקמפיין "רפובליקנים נגד טראמפ" ברשת X (לשעבר טוויטר) הגיבה: "מהונאות קריפטו לעסקאות נדל"ן מפוקפקות, טלפונים של טראמפ ובושם. הוא מעולם לא הפסיק להשתמש בנשיאות כדי להעשיר את עצמו ואת משפחתו". השדרן השמאלני מהדי חסן צייץ: "איך זה חוקי?" יועצת התקשורת רודריקה אפלווייט ציינה: "תזכורת שהמועמד דאז ג'ימי קרטר מכר את חוות הבוטנים שלו כי הוא היה מודאג שזה יהווה ניגוד עניינים", כפי שדווח ב"האינדיפנדנט".
מיזמי הבושם והטלפון הם חלק ממעגל העסקים הרחב יותר של טראמפ, הכולל מוצרים כמו בשמים, שעוני טראמפ, מטבע הקריפטו החדשני TRUMP$ וספר שולחן קפה בשם "הצילו את אמריקה".
על פי "האינדיפנדנט", דו"ח הגילוי הפיננסי משנה שעברה חשף שטראמפ הרוויח סכומים ממיזמים אלה, כולל 3 מיליון דולר מספר שולחן הקפה "הצילו את אמריקה" ו-50 מיליון דולר מאחוזת מאר-א-לאגו ומועדון החברים הבלעדי שלו.
למרות הביקורת, הספק מבטיח כי המוצרים הם "מחווה למורשת טראמפ" ומציין כי הם "אינם פוליטיים ואין להם קשר לאף קמפיין פוליטי".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
