ילדה בת 11 חושפת את שגרת הטיפוח שלה: 40 דקות ביום במוצרים בשווי מאות דולרים

האובססיה אחר אידיאל היופי גורמת לילדות צעירות להשתמש במוצרי טיפוח • "היא עושה בייביסיטר ואנחנו משלמים לה בתלושים לספורה", סיפר אב מוטרד לילדה צעירה

לכל אזור בגוף שלי יש איש מקצוע, או לפחות טיפול או קרם. צילום: GettyImages

אלפי ולפעמים אף מאות אלפי דולרים הם סכומים שתצפו אולי לגלות שמבוגרים יהיו נכונים להוציא ולהשקיע בטיפולי ומוצרי יופי, אך מסתבר שהאובססיה והמרדף אחר אידיאל היופי מתחילים היום בגילים צעירים הרבה יותר, תופעה שמעוררת דיון ציבורי ער וגם לא מעט דאגה בקרב רופאים.

שלא במפתיע, בני הנוער מושפעים מהרשתות החברתיות, ומהרגע שהם נחשפים למשפיעני רשת המתעדים את שגרת הטיפוח שלהם (דוגמת נורת' ווסט, בתם של קניה ווסט וקים קרדשיאן שתיעדה את עצמה בטיקטוק בשגרת טיפוח יוקרתית שכזו), הם ימהרו לנסות אותה על עצמם כשלא פעם מדובר כאמור בטיפולים או במוצרים יקרים מאוד שלא תואמים את גילם הצעיר. לעיתים יהיו אלו גם ילדות בנות 9 ו-10 שתתעקשנה על טיפולי פנים המתאימים לעור בוגר ויגרמו לעצמן נזק של ממש כתוצאה משימוש בחומרים שאינם תואמים את גילן והתפתחותן. 

@lifebyjessica#northwest#kimkardashian#northwestkardashian#ratingthings#kardashians#kardashian♬ Monkeys Spinning Monkeys - Kevin MacLeod & Kevin The Monkey

"היא עושה בייביסיטר ואנחנו משלמים לה בתלושים לספורה", סיפר אב לילדה בת 11 לאתר הפוסט. "לקחתי אותה לספורה כדי לצלם סרטון לטיקטוק עם כל המוצרים. אני מנסה לשכנע אותה לא פעם שהיא לא באמת צריכה את המוצרים, אבל רוב הזמן היא לא מקשיבה לי", אמר.

עוד הוסיף וסיפר האב, מנתח פלסטי במקצועו, כי בתו בת ה-11 מקדישה בכל בוקר כארבעים דקות טרם יציאתה לבית הספר לשגרת טיפוח הכוללת לא פחות משמונה שלבים הכוללים גם שימוש בחומצה הילארונית, סרומים וקרמים שעלותם הכוללת יכולה להגיע למאות דולרים ואף ליותר מכך.

"זה לא משהו שאני המצאתי", סיפרה הבת לאתר בהמשך לדבריו של אביה. "כל עמוד הפור יו שלי בטיקטוק מלא בסרטוני טיפוח כאלה ויש לנו גם קבוצה שלנו שבה אנחנו מעלות סרטונים והמלצות".

אם נוספת למתבגרת בת 13 הוסיפה כי היא מנסה לעקוב אחר שגרת הטיפוח של בתה ולנטר את המוצרים שהיא עושה בהם שימוש, אך הודתה כי אין לה את היכולת לפקח על הכל וכי היא מוציאה סכומים אדירים על מוצרים.

@natalienewl0ve#fyp#relatable♬ E.T X ALL THE THINGS SHE SAID BY ALTEGOMUSIC - ALTÉGO

טרנד הטיפוח של המתבגרות מעורר כאמור דאגה לא רק בקרב ההורים אלא גם בקרב דרמטולוגים הטוענים כי לא מדובר רק בטרנד לא מזיק ובשיגעון חולף הגורם בעיקר לחור בכיס, אלא בתופעה מסוכנת שעלולה לגרום לנזק של ממש שיכול אף להיות בלתי הפיך במידה ונעשה שימוש בחומרים אגרסיביים דוגמת חומצות למיניהן המיועדות לעור בוגר.

"הן לא באמת צריכות חומצות, סרומים או ויטמינים בגיל הזה", אמרה דרמטולוגית רבת ותק לאתר. "כל מה שהן צריכות זה מקדם הגנה ואולי קרם לחות ולא מעבר. העור שלהן רגיש בגיל הזה ואין שום סיבה לגרות אותו עם חומרים כימיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר