סרום, מסכה, או בכלל ספריי? הטיפים שיצילו לך את השיער

השיער שלנו עובר טלטלות רבות בחגים ובחילופי העונות, ובדיוק בשביל זה בנינו לכם את המדריך המושלם לטיפוח ושמירה עליו לאורך זמן • לשיער צבוע, יבש, וכמובן גם מתולתל • לגזור ולשמור (את המדריך כמובן)

טיפים לשמירה על שיער בריא ומבריק, צילום: GettyImages

החגים בעיצומם, דפיקות פטישים לבניית סוכה נשמעות מכל עבר, ואנחנו רצים מחג לחג, ונשארים עם הלשון בחוץ. הזמנת ארוחות, תכנון מקדים של כל האופרציה, בישולים, קניית בגדים חדשים אם התמזל המזל ומצאתם את הזמן, וכמובן ברגע האמת – התארגנות לחג שכוללת את גיהוץ הבגדים לכל בני הבית, איפור, ענידת תכשיטים, ועיצוב השיער, שבדרך כלל מלווה באמצעי חום שלא מיטיבים איתו.

נוסיף לזה את מזג האוויר שלא סגור על עצמו, פעם חם, פעם קר, ובבית הכנסת כמובן שתמיד קר, ואנחנו נשארים עם נזקים שעלולים להשפיע על בריאות השיער והנראות שלו, הרבה אחרי שהחגים יעברו. בארצות הברית ציינו החודש את יום השיער הבינלאומי, ואנחנו מנצלים את ההזדמנות כדי לתת לכם טיפים חשובים לשמירה עליו בזמן אמת ולשיקומו. נעזרנו במומחים רבים כדי לתת לכם טיפים מקצועיים ומגוונים ככל הניתן - מעצבי השיער פיל וג'ו מקרסטס ומלוריאל פרופסיונל, מעצב השיער רובי סגל ממון פלטין פרופשיונל ויואב ארובס - מנהל מחלקת ההדרכה של ג. קוסמטיקס.

עצת הזהב הראשונה שלנו היא לזכור שכל שיער הוא שונה. לא כל מה שטוב לחברה, או שהספר המליץ עליו, יעבוד עלייך בצורה האולטימטיבית. לכל שיער יש את המרקם שלו, ההיסטוריה והבעיות שלו, ונסי שלא להתאכזב כשמסכת הקסם של שושנה מהדירה למטה ייבשה לך את השיער במקום לשקם אותו.

גזירת קצוות – את הקצוות השרופים חייבים לגזור לפחות פעם בחודשיים. השיער גדל ככה מהר יותר, בצורה בריאה, וללא פיצולים, דילול ושבירה בקצוות.

גזירת קצוות - לפחות פעם בחודשיים, צילום: GettyImages


ניקוי יסודי – בעת חפיפת השיער, חשוב מאוד להקפיד להגיע על הקרקפת ולנקות אותה ביסודיות, לפחות פעמיים או שלוש בשבוע. באופן כללי, עיסוי של הקרקפת משפר את זרימת הדם ועוזרת לבריאות השיער, ולכן עדיף במהלך היום לעסות את הקרקפת עם כריות האצבעות.

שמפו - חילופי העונות מקשים על השיער, ובמיוחד בסתיו ובחורף - מומלץ להקפיד על שימוש בשמפו ובמסכת שיער משקמים, שמיועדים לשיער פגום ולקצוות מפוצלים. בחרו במוצרים שמכילים סרמידים, שמנים וחיטה, המסייעים בחיזוק ובשיקום סיב השערה. אנחנו ממליצים במיוחד על מוצרים שעוטפים את סיב השערה במעטפת הגנה משקמת, ומוסיפים את ההזנה הדרושה להם. בנוסף, חשוב להקפיד על שמפו שתואם את סוג השיער שלכם - יבש ופגום, עבה, דק, צבוע, מתולתל וכו', שישמרו עליו בצורה הטובה ביותר.

מים קרים – טיפ של אלופים. את החפיפה סיימו בבוסט של מים קרים לקרקפת והשיער. הוא יסייע לשיער חזק ובריא יותר. מים חמים מייבשים את הקרקפת וגורמים להפרשת יתר של שכבת הסבום (שומן), ולכן באופן כללי מומלץ להשתמש במים פושרים או חמימים. מים קרים יחזירו את הברק לשיער, ויסגרו את הנקבוביות בקרקפת.

ייבוש השיער – אחרי החפיפה, יש לייבש את השיער עם מגבת יבשה ובטפיחות קלות, בלי לשפשף את השיער או לאסוף אותו במגבת. שיער רטוב הוא רגיש יותר, ולכן מומלץ שלא לישון איתו במצב הזה, וגם לא כשהוא אסוף בקוקו מתוח.

ייבוש שיער פוגם בשיערה, צילום: GettyImages

 

מים, מים ומים – למרות שהטמפרטורות יורדות, חשוב מאוד להקפיד על שתיית מים מספקת. שתייה מרובה מועילה לשיער בריא, וכמובן גם לעור הפנים ולגוף עצמו.

חשוב להרבות בשתיית מים. כן, גם גברים צריכים להקפיד על טיפוח השיער, צילום: GettyImages

 

סרום – בחורף מומלץ להקפיד על שימור הלחות והפחתת החשמל הסטטי על ידי שימוש בסרום. הוא מפחית את הקרזול בשערה ומונע שבירה. ניתן למרוח כמה טיפות של סרום על שיער יבש לפני שיוצאים מהבית. כך תוסיפי לו ברק וניחוח משכר. בנוסף, מומלץ להקפיד על מריחת סרום לילה לפני השינה, כזה שלא דורש שטיפה, שיעזור נגד היובש ויעניק ברק נוסף ולחות לשיער.

שימוש במסכת שיער - הדעה הרווחת היא שיש להשתמש במסכה פעם-פעמיים בשבוע, ואנחנו פה כדי לנפץ את המיתוס: שימוש קבוע במסכה אחרי החפיפה בשמפו, תאזן את רמות החומציות בשיער, ותראו תוצאות מהירות יותר, עם דגש על גמישות השיער וברק מהמם. חשוב מאוד שלא להשאיר את המסכה על השיער ליותר מחמש דקות, במיוחד לא ללילה שלם, שיחנוק את השערה ויקשה על הורדת המסכה. טיפ חשוב נוסף – אל תמרחו את המסכה על הקרקפת, אלא רק על השיער והקצוות. מריחה של המסכה על הקרקפת תייצר שומניות מיותרת וחבל.

הגנה מחום – בסתיו ובחורף עולה השימוש במייבשי שיער ובמחליקים למיניהם, וחשוב מאוד להגן על השיער מפני השימוש התכוף בחום. יש להשתמש בספרי או בקרם להגנה מחום על השיער הרטוב, לפני הייבוש בחום. שימוש נכון ימנע שבירה של השערה ונזק מצטבר.

החלקת שיער. חשוב להקפיד לרסס ספריי הגנה מחום, צילום: GettyImages

 

שימוש בספריי לשיער - יש להבריש היטב את השיער לפני שמרטיבים אותו לחפיפה. הג'ל של הספריי יתפרק בצורה הזאת, ויקל על החפיפה. הרטבה של השיער ללא פירוק שלו מראש, יגרום להתקבעות שלו על סיב השערה ולשיער קשה.

התערבות כימית – איך אפשר לתת טיפים לשיער, בלי להתייחס לשיער שעבר התערבות כימית כמו החלקה, צביעה, או הבהרה? נדגיש כי שיער כזה חייב שיקום במינון גבוה יותר של טיפוח ושיקום. במקרים כאלה נדרשת החדרת לחות והזנה בעזרת מרככי שיער, מסכות, שמנים וסרומים. כמו כן, מומלץ להשתמש בשמפו ללא מלחים, ולהימנע מפעולות עם חום שישברו או ישרפו את השיער יותר.

שיער צבוע דורש טיפול מיוחד, צילום: GettyImages

 

מתולתלות – כמובן שלא שכחנו גם את בעלות השיער המתולתל. את הסירוק מומלץ לסרק כשהוא רטוב, ואפילו עם המרכך או המסכה באמבטיה עצמה, והכי חשוב, לעולם לא לסרק תלתלים יבשים. בנוסף, אנחנו ממליצים לא לאסוף את השיער בזמן שהוא רטוב, מכיוון שהכלור שבמים יגרום לשיער להתייבש. מומלץ להגיע לפחות ל-50 אחוזים של ייבוש, כדי לתת לתלתל להתעצב בצורה חופשית, וככה הצורה והמבנה הטבעיים שלו יישמרו טוב יותר.


איזה מהטיפים אתם מתכוונים לאמץ? שתפו אותנו בתגובות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר