שובה של התיבה הידנית. אודי S1 // צילום: "מגזין אוטו" // שובה של התיבה הידנית. אודי S1

כמה קטנה, ככה חזקה

אודי דוחפים מנוע חזק למכונית הכי קטנה שלהם, ה־S1 • התוצאה: סופרמיני עם 231 כ"ס שמציגה ביצועים מעולים - אבל יקר

הגענו לשבדיה להשקת אודי S1 החדשה, הגירסה הלוהטת של ה־A1 הקטנה של אודי, והשלג שהקיף אותנו מסביב לא הפחית מהחום שאותו היא משדרת. ה־S1 היא לא דגם קלאסי, ונראית כמו חלום רטוב של מהנדס חובב רכב צעיר - מנוע 2.0 ליטר טורבו המספק 231 כ"ס ו־37.7 קג"מ, הנעה כפולה ותיבה ידנית. 

כן כן, ידנית. לא עוד דו־מצמדית כמצופה, אלא ידנית עם שישה הילוכים. ורק ידנית - לעצלני רגל שמאל לא צפויה ישועה בעתיד הנראה לעין. נשמע טוב, לא? סופרמיני עם 231 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית. נשמע טוב מאוד.

על הכביש המושלג

זו מכונית מהירה, מאוד, המאיצה ל־100 קמ"ש ב־5.8 שניות בדרך ל־250 קמ"ש. ממכונית מהירה וייחודית כזו ציפינו לתא מעניין יותר, אבל הוא זהה לחלוטין לזה של ה־A1 הפשוטה. פרט לידית ההילוכים, כמובן. עברו הרבה שנים מאז נתקלתי באודי ידנית, וידית ההילוכים נראית מצוין. תנאי הכביש לא איפשרו ללחוץ את המכונית בסיבובים, והכבישים המעטים שמצאנו היו מכוסים שלג. 

גם על משטח מושלג, בכל הקשור לכוח בקו ישר, היא מרגישה חזקה. המנוע נשמע מצוין תחת עומס, עם צליל יניקה נוכח, ועוצמת הקול מתגברת במצב הספורט. 

גם למתלים שני מצבים, אבל אני בחרתי, מפאת קוצר הזמן, להתרכז במצב הספורט, שבו הנוחות היתה על הצד הנוקשה אבל הגיונית בהחלט. העברת ההילוכים תחת עומס עובדת טוב יותר באופן משמעותי, וזה מצוין. 

מערכת ההנעה הכפולה הופכת את הנסיעה בכביש דל האחיזה למהנה וליעילה למדי. היא שמחה לשנות כיוון, האודי הקטנה הזו, ומתנהגת למופת בתנאים הללו. דווקא השלג שהקיף אותנו הדגיש את היתרון הגדול שלה. לא רק מנוע חזק, לא רק ביצועים מעולים, אלא גם יתרון אחיזה ברור בחסות ההנעה הכפולה.

קטנה לוהטת

התנאים בהשקה לא ממש איפשרו לנו להכיר כראוי את ה־S1, אבל המעט שטעמנו הרגיש מצוין. יש לה דנ"א נכון, הנתונים נהדרים (ברובם), והתיבה הידנית היא משהו שכבר חשבנו שלא נראה, אפילו כאופציה, במכונית ספורטיבית של אודי ובכלל. 

זו לא מכונית זולה, כלל לא, אבל היא בהחלט מציעה ייחוד, קסם וביצועים שאי אפשר למצוא אצל מתחרותיה.

תעודת זהות:

דגם: אודי S1

מנוע: 4 ציל', טורבו, 1,984 סמ"ק

הספק: 231 כ"ס ב־6,000 סל"ד

מומנט: 37.7 קג"מ ב־1,600 סל"ד

בסיס גלגלים: 247 ס"מ

מהירות מירבית: 250 קמ"ש

תאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש: 5.8 ש'

מחיר: 231,300 שקלים

+ ספורטיבית קטנה ומרשימה

- יקרה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...