רשימת הבושה: אלו ההאשטאגים האנטישמיים הפופולריים ברשת

דו"ח חדש של התנועה למאבק באנטישמיות סוקר את ההאשטאגים האנטישמיים שפורסמו ברשתות החברתיות ב-2021 • בין הכינויים המבחילים: "היטלר צדק", "השואה הייתה נכונה" ו"יהודים לגז" • ומה הרשתות החברתיות עושות למניעת התופעה?

כרזה אנטישמית, צילום: מתוך המחקר

לקראת יום השואה הבינלאומי שיחול ב-27 בינואר, וכחלק מסיכום הפעילות לשנת 2021, מציגה התנועה למאבק באנטישמיות ברשת דו"ח חדש הסוקר את ההאשטאגים האנטישמיים הפופולריים ביותר שנכתבו ברשתות החברתיות בשנה החולפת על ידי אלפי משתמשים ברחבי העולם, כאשר סך ההופעות עומד על 188 מיליון. השינוי החיובי הוא שחלק מהרשתות החלו להסיר תכנים המכילים את ההאשטאגים שהוגדרו על ידם כאנטישמיים, ולמנוע את אפשרות החיפוש של אותם ההאשטאגים.

בין ההאשטאגים המזעזעים שנמצאו כפופולריים לפי הדו"ח, נמצאות אמירות כדוגמת "היטלר צדק", "יהודים לגז", "פייק יהודי", "השואה הייתה נכונה", "אני שונא יהודים", "יהודים הם טרוריסטים", "לרצוח יהודים" ועוד. רשימת ההאשטאגים הפופולריים נמצאת בסוף הידיעה.

במהלך השנה האחרונה, הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טיקטוק ויוטיוב שינו את המדיניות כלפי האשטאגים מסוג זה, והחלו להסיר את התכנים המכילים האשטאגים שהוגדרו על ידיהן כאנטישמיים, וגם לחסום את האפשרות לחפש את ההאשטאגים הללו. עם זאת, לפי בדיקת התנועה למאבק באנטישמיות ברשת, משתמשים עדיין יכולים לפרסם תכנים עם ההאשטאגים האלו, חרף העובדה שהם מנוגדים למדיניות הרשת החברתית בכל הקשור לתוכני שנאה ולהכחשת שואה.

איור אנטישמי, צילום: מתוך המחקר

"ניתן לראות שהשנאה הולכת ומתעצמת ברשת, ויש לדאוג באופן בהול למיגור התופעה", מתריע מנהל תחום ניטור בתנועה למאבק באנטישמיות ברשת, ברק אהרון. "כמו שנוכחנו לראות במהלך מבצע שומר החומות ובאירועים קודמים, תוכן וירטואלי זה, שמופץ בשלל רשתות חברתיות, מביא לעלייה בשיח האנטישמי ולפגיעה פיזית ביהודים ברחבי העולם. ההאשטאגים הפופולריים שמתפרסמים בדו"ח חייבים לבוא לקיצם, וכמה שיותר מהר. אנו קוראים לרשתות החברתיות למגר את התופעה ולחסום את אותם המשתמשים שמפרסמים אותם".

התנועה למאבק באנטישמיות ברשת היא עמותה ישראלית הפועלת לניטור ודיווח תכנים אנטישמיים וגזעניים במרחב המקוון. התנועה היא בין הגופים היחידים בעולם שמדווחים על תכנים אלו מדי יום ומדי שעה, במגוון שפות ורשתות חברתיות.

רשימת ההאשטאגים האנטישמיים הפופולריים ביותר:

#CRYPTOJEWS

#deathtoallkikes

#gasthejews

#Hitler_was_not_wrong

#FAKEJEWS

#hitlerdidgood

#Hitler_was_right

#hitlerdidnothingwrong

#hitlerwasright

#hitlerthegreat

#holocaust_was_right

#holocaustwasright

#Holofaux

#HoloFraud

#holohoax

#ifiwereanazi

#ihatejews

#jewsAreTerrorist

#jewsarethiefs

#killjews

6MiLiars#

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר