חב"דניק עם כיפה שקופה? גיא הוכמן מפתיע

לרגל התאריך י"א ניסן, יום הולדתו ה-120 של הרבי מלובביץ', חשף הקומיקאי כיצד התפתחו קשריו עם השליחים • שליחות פיצה תמורת לינה, סעודות שבת בלי סוף – ורומנטיקה תוצרת השם • בחסידות חוגגים: 120 אלף יהודים יקיימו לפחות מצווה אחת, ובאוסטרליה מתגייסים לבריאות הנפש העולמית

הרבי מלובביץ', צילום: ישראל-זאב גולדשמיד

גיא הוכמן, אושיית הרשת שנוהג להעלות פוסטים שמעוררים לא פעם הרבה גלים ולא מעט זעם, בחר היום (שלישי) להתחבר דווקא לרוחות השכינה ולהקדיש פוסט של קירוב לבבות לכבוד יום הולדתו העברי של הרבי מלובביץ', שמצויין היום (שלישי), י"א בניסן.

"אני לא דתי, לא שומר, צם בכיפור וספק נימול, אבל אני מאוהב בחסידות חב״ד", הודה הוכמן. הוא סיפר על הקשר הלא סטנדרטי שלו עם החסידות: "2010: בנגקוק, תאילנד. השתחררתי מעזה לפני שבועיים, ואני כבר מסתובב בעולם פלופ ואבוד. מגיע לבית חב״ד בנגקוק, קופצים עליי איזה 200 מנדי ומרגיעים אותי. הגעתי הביתה".

שנה מאוחר יותר, היה הוכמן בקוסקו שבפרו, שם נגמר לו הכסף. "הרב עופר נדלק עליי ומציע לי להיות שליח פיצה בתמורה ללינה חינם. לא מכריח אותי להניח תפילין או לשמור שבת, וזה בדיוק מה שגורם לי להצטרף אליו לקורס קבלה. 4 ימים שבהם אני לא מבין כלום כי אני בן 22 עם יכולת ריכוז של קיפוד אבל מי יודע, אולי חזרתי משם יהודי טוב יותר.

גיא הוכמן, צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של הוכמן

ב-2012, עוד מדינה ועוד אירוע מעניין – בקאסול שבהודו בראש השנה. "400 נרקומנים, הרב צ׳ילום מברך. מדי פעם אני זורק הערות וכולם צוחקים. במקום להתעצבן, הוא מזמין גם אותי לתת ברכה. זה היה הסטנד-אפ הראשון שלי". ב-2013 התחבר אפילו יותר לחסידות בבית החייל המשוחרר בראשון לציון. "במשך שנה אני לא מפסיד סעודת שבת עם הרב דותן. ממשיך להתאהב במסורת. לימים הוא היה אמור לחתן אותי אבל במקום זה לקחתי רב שכונה שמחתן בשישי ושאמבטיה תופסת אצלו כמקווה. אני יהודי טוב, אבל בתנאים שלי", התבדח.

הקשר שלו לחסידות היה גם זה שהוביל אותו אל החופה. ב-2019 היה בהופעה מול 200 ישראלי בניו יורק, כשבכיסו טבעת, אך בת זוגו, אביה, סירבה לעלות לבמה כי חשבה שהוא צוחק. "הטבעת נשארה בכיס. האדם מתכנן תוכניות ואלוהים בוחר את הרגע הנכון בשבילן". שבוע מאוחר יותר הצעת הנישואין קרמה עור וגידים: "אחרי שבוע זה קורה. ערב סוכות, בדיוק ביומולדת שלי ואיפה חוגגים חג שאתה בטיול? בדיוק. אני גיא והצעתי נישואין בבית חב״ד סן פדרו בגואטמלה. רומנטיקה תוצרת השם".

את הפוסט סיכם בתודות לשליחי חב"ד. "תודה צדיקים. אתם עושים עבודת קודש. עם כל הכבוד למדינת ישראל, אתם משרד החוץ האמיתי. ותזכרו מה אני אומר. גלגול הבא אני שליח חב״ד. מזל טוב לרבי", סיכם.

בשבוע האחרון מתקיימים לא מעט אירועים לרגל ציון יום הולדתו ה-120 של הרבי מלובביץ'. בין היתר התקיימו אירועי ענק באיצטדיון טדי בירושלים ואיצטדיון בלומפילד בתל אביב, שם אמרו פרקי תהילים לרפואת נפגעי הפיגוע שהתרחש באותו הערב בעיר.

לרגל המאורע, יזמו בתנועת חב"ד העולמית למבצע חובק עולם, במסגרתו על פי השאיפה 120 אלף יהודים ברחבי הגלובוס יקיימו עליהם לעשות מעשה טוב אחד כמתנה ליום הולדתו. מדובר במבצע המתפרס על פני 100 מדינות שונות ברחבי העולם, באמצעות שלוחי חב"ד הפועלים בהן, בשפות עברית, אנגלית, ספרדית, רוסית, צרפתית ופורטוגזית. רוצים להצטרף? לחצו כאן.

גורמים בחב"ד אומרים כי מדובר בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו, העושה שימוש ברעיון של אתרי צדקה המשמשים כפלטפורמה למימון המונים לארגונים ועמותות שונות. "זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בפלטפורמה הזו שלא למטרת גיוס כספים אלא למטרת גיוס מעשים טובים". מי שירצה לבחור מצווה יוכל לבחור בין שש מצוות עיקריות שנבחרו בקפידה: עזרה לזולת, לימוד תורה, נתינת צדקה, קריאת 'שמע ישראל', הדלקת נרות או הנחת תפילין, אך ניתן לבחור גם בכל מצווה אחרת.

במקביל נוצר שיתוף פעולה יוצא דופן בין ממשלת אוסטרליה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בתחום קידום בריאות הנפש ליהדות התפוצות, יוזמה של הרב חיים ליוי, רב קהילת סידני'ס שול בסידני. ועידה בינלאומית שהתקיימה השבוע אספה בכירים מעולם בריאות הנפש – פסיכולוגים קלינים, רבנים, שרים, אישי ציבור ומובילי דעת קהל מקצוות העולם, וכן נציג רשמי של ממשלת אוסטרליה, ושבו עסקו בטיפול ומניעה של מחלות נפש בקהילה בראי היהדות בשנת 2022, ודרכי התמודדות וכלים בסיסיים למודעות ומצוקה בסביבה הקרובה.

״אנחנו לא יכולים להתעלם ממצוקתם של הצעירים, והקשיים שהורים חווים במשפחתם עקב פגיעות נפשיות כתוצאה מהסגרים הממושכים, ומהמחסור בשייכות לקהילה, בתי הכנסת ובתי הספר בשנה האחרונה״, אומר הרב חיים ליוי רב קהילת סידני׳ס שול. "אנחנו חייבים לתת מענה מקצועי וכלים מעשיים להתמודדות עם דכאון, חרדות, התמכרויות, נשירה ממסגרות חינוך ועוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר