"להט"ב משומד": מאות הומואים קיבלו הודעות נאצה בשם ישיבה חרדית

חברים רבים בקהילה הלהט"בית קיבלו הודעת נאצה וקריאה לעבור "גיור לאמונה" • אלא שבישיבה שחתומה על הסמסים מכחישים בתוקף כי הם אלו ששלחו את ההודעות • תלונה הוגשה למשטרה

תמונת ארכיון (למצולמים אין קשר לידיעה), צילום: נעם ריבקין פנטון

"אתה להט"ב ולכן אתה משומד", כך נפתחה הודעת סמס קשה שהופצה במהלך הלילה האחרון למספרי טלפון של הומואים ישראלים רבים. "מגיע לך עונש חמור, מוות וגירוש מהארץ", נאמר בהודעה החריפה.

אבל אל דאגה, האדם שעומד מאחורי ההודעה גם הציע למכותבים דרך מילוט: "תבוא לישיבת אור אלחנן כדי לחזור בתשובה. נשמח שתעבור גיור לאמונה". ההודעה ממשיכה ומציעה להומואים דרכי קשר עם הישיבה הליטאית אור אלחנן, הנמצאת בירושלים, ומסתיימת בחתימה "הרב חיים אריה חדש", שמו של ראש הישיבה.

ההודעה שהופצה,

בקבוצות של גייז מעריכים שבין עשרות למאות הומואים קיבלו את ההודעה, ועדיין לא ברור אם זו "שיטת מצליח" - הודעה שנשלחה למספרים רבים בצורה אקראית, מתוך הנחה שיש ביניהם גם הומואים בארון או הומואים מוצהרים - או שאולי מדובר בדליפת מידע מ"אטרף", אתר ההיכרויות הפופולרי של הקהילה הלהט"בית שנפרץ בידי האקרים איראנים לפני שלושה חודשים והמידע הדיסקרטי שבו הופץ בפומבי.

להודעה צורף מספר טלפון שאליו ניתן לשלוח הודעה, ואף הוצע ליצור קשר בטלגרם. הודעה שנשלחה למספר המצורף, עם הבקשה "תעזור לי הרב", טרם נענתה. הטלפון שממנו נשלחה ההודעה שמור באפליקציות לזיהוי שיחות תחת השם "מסית לשנאה". אז האם מאחורי ההודעה אכן עומדת ישיבת אור אלחנן?

כצפוי, מתברר שלא. ישיבת אור אלחנן היא ישיבה חרדית ליטאית, שבה כלל לא מתעסקים בנושא הלהט"ב או אפילו מדברים עליו. ואכן, הנהלת ישיבת אור אלחנן הוציאה הודעה רשמית, שבה הכחישה בתוקף את ההודעה הכוזבת שהופצה בשם ראש הישיבה, הרב חיים אריה חדש, והודיעה שהוגשה תלונה למשטרה כדי לברר את זהות מפיץ ההודעה הכוזבת. ניסיון לפנות לשולח ההודעה לא זכה למענה.

מהאגודה למעט הלהט"ב בישראל נמסר: "הודעות הנאצה והאיומים שקיבלו אלפי להט"ב בארון ומחוצה לו הן לא רק הסתה מסוכנת, אלא גם פגיעה מכוונת בנפש של חברי וחברות הקהילה הגאה. אנחנו קוראים וקוראות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בנושא ומבקשים לדווח למרכז הדיווח של האגודה במקרה שקיבלתם את ההודעה.
"אם אתם.ן מרגישים צורך לדבר, קו הקשב של האגודה כאן בשבילכם ופעיל בשעות 22:30-19:30 במספר 2982*".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר