פדיחה: הקעקוע החדש של מדונה בעברית - ופירושו הבעייתי

מלכת הפופ חשפה קעקוע חדש שבו נכתבה המילה "וישקהו" • לבתה הסבירה שמדובר במילה העברית לנשיקה • אלא שהפירוש למילה בתורה חושף אירוניה מצחיקה במיוחד • וכך חגגו הסלבס את חג האורות בעולם

הקעקוע של מדונה, צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של מדונה

שכולם ינשקו לה: ימים אחרי שעוררה סערה ברשת עם סדרת תמונות פרובוקטיביות במיוחד, מדונה מתחברת לצדקת שבה ומתחדשת בקעקוע חדש עם זיקה לדת לכבוד חג החנוכה. מלכת הפופ תיעדה את עצמה אתמול (ראשון) במכון הקעקועים כשעל פרק כף ידה מקועקעת בלייב המילה "וישקהו". בסרטון הסבירה בפני בתה כי פירוש המילה הוא נשיקה בעברית.

אך מדונה לא יודעת כנראה כמה בעייתי הפירוש שלה לקעקוע. המילה "וישקהו" מגיעה מפסוק בספר בראשית. כשיעקב אבינו יוצא מחרן הוא חושש מהפגישה עם אחיו עשיו ולכן מפצל את המחנה שלו לשניים. כשהשניים נפגשים כתוב "וירץ עשו לקראתו ויחבקהו ויפל על צוארו וישקהו ויבכו". האויבים המרים התגלו ברגע האמת כידידים? לא בהכרח.

ישנה אירוניה אדירה במילה שכעת מקועקעת על ידה של מדונה, מכיוון שפירוש המילים, כפי שהוא מופיע במדרש, הוא אחד המשפטים המוכרים ביותר ביהדות "עשו שונא ליעקב" – שעשיו לא באמת נישק אותו בכל לבו. המשפט "עשו שונא ליעקב" הינו פתגם שמשמעותו שהעמים לנצח ישנאו את ישראל.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Madonna (@madonna)

"זו השלמה לשלישיית הקעקועים שיש לי כבר", היא הסבירה ל-17 מיליון עוקביה בסרטון האינסטגרם ששיתפה עימם לכבוד הנר הראשון של חנוכה. "החיים הם מסע להסרת החלל בינינו לבין האנושות" הוסיפה כיתוב פילוסופי ולא לגמרי ברור מתחת לסרטון וחתמה בחג חנוכה שמח לפני שלקחה את מחט הקעקועים לידיה וניסתה לקעקע את המקעקע שלה.

מדונה לא הייתה הסלבית היחידה מהגולה שהתחברה לרוח החג וביקשה להפיץ אור ואהבה לכבוד החנוכה. בין הסלבס ששיתפו עם מיליוני עוקביהם ברכות לחג ניתן היה למצוא את סקוט דיסיק, הגרוש של קורטני קרדשיאן ששיתף תמונה של צלחות עם סופגניות מעוצבות וסביבונים, את השחקנית ג'ואי קינג ("דוכן הנשיקות") שהעלתה תמונה של חנוכייה בצירוף הברכה לחג ואת השחקנית לאלי אספוסיטו ("קטנטנות" ו"המורדים") שחשבה שיהיה משעשע לשתף את עוקביה בסרטון בו היא וחבריה נצפים שרים בהתלהבות דווקא את מה נשתנה במקום את מזמורי חנוכה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר