"גזרתי את הפאות!": טיקטוקר דתי ערך ניסוי וספג קללות ונאצות

אוריאל אספור, אושיית רשת שמעביר מסרי אמונה ויהדות ברשתות החברתיות, החליט לערוך ניסוי חברתי וטען בפני עוקביו שגזר את הפאות • במשך שבוע הוא קיבל תגובות פוגעניות קשות, ואז חשף את האמת

אריאל עספור, צילום: מתוך טיקטוק

גזרו את דינו: ניסוי רשת שהעלה טיקטוקר דתי בו גזר כביכול את פאותיו כדי לבדוק כיצד יגיבו הגולשים למעשה, הצליח לייצר שיח זועם אך גם טמן בחובו מספר מסרים חשובים על קבלה והכלה.

אוריאל אספור המתחזק חשבון טיקטוק פופולרי עם יותר מ-35 אלף עוקבים ושבו הוא נוהג לשים שיעורים קצרים ביהדות ואמונה, החליט להריץ ניסוי חברתי: הוא העלה סרטון שבו גזר כביכול את פאותיו וחיכה לראות כיצד יתקבל המעשה בקרב עוקביו. בתוך זמן קצר זכה אספור למטח של תגובות זועמות ובוטות, שכינו אותו בין היתר כופר ואיחלו לו להגיע לגיהינום.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by אוריאל אספור (@uriel_e148)

במשך שבוע אספור פרסם סרטונים שבו הוא ציטט אנשים ששלחו לו תגובות פוגעניות. "תוריד לו עוקב, תתבייש לך מחוצף", כתב אחד. "אתה ילד דפוק, טפל בעצמך יא חולה צומי", הוסיף אחר. אספור ציין בסרטון שבו הוא נראה בדיכאון לא קטן כי "לא מגיע לאף אחד שיכתבו לו ככה".

לאחר שבוע שבו ספג קללות ונאצות, חשף אספור את האמת. הוא פתח את הקשרים של הפאות שגזר כביכול וחשף כי היה מדובר רק בניסוי חברתי. "אני לא באמת הורדתי את הפאות פשוט רציתי להעביר מסרים ולהגיע לכמה שיותר אנשים", כתב.

@uriel_e148

הגב ל-@cpuc1621288 כל מי שמאמין ורוצה אהבת חינם כמוני שישתף 🙏❤ ##אוריאלאספור ##אהבתחינם ##אמונה

♬ צליל מקורי - אוריאל אספור

@uriel_e148

הגב ל-@sb6078 הסרטון מוקדש לך כי אתה אלוף 🙏❤ ##אהבתחינם ##יהודי ##אוריאלאספור ##לאחוזרלרחובות

♬ צליל מקורי - אוריאל אספור

הוא הוסיף עשרה מסרים לגולשיו: "אל תשפוט אדם עד שתגיע למקומו. כשבן אדם בירידה אל תוריד אותו אלא תחזק אותו. לא כל מי שהוא לא כמוך הוא פחות טוב. לא כל מה שאנחנו לא רואים לא קיים. כמו שלא כל דבר אנחנו יודעים ומבינים ככה לא תמיד אפשר להבין את דרכו של הבורא. הסתכלו איך אפשר להאכיל אתכם במה שרוצים לטוב או לרע דרך הרשתות. אל תשימו אדם במשבצות של פחות טוב כי מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך. כל אהבה שתלויה בדבר בטל דבר בטלה אהבה. בור ששתית ממנו מים אל תירק בתוכו. זכרו אדם תמים הוא לא טיפש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר