16 שנים לקמפיין השנאה וההסתה: תנועת ה-BDS , הדוחפת לקמפיין בינלאומי שמהותו היא הפעלת לחץ על ישראל תוך חרם כלכלי, אקדמי ותרבותי, מציינת 16 שנים להיווסדה. האתר הרשמי של הקמפיין, הנתמך על ידי ארגונים לא-ממשלתיים פרו פלשתיניים, פרסם את רשימת 16 ההישגים הגדולים של התנועה בשנה האחרונה כאשר במקום הראשון עומדת החלטת בן אנד ג'ריס העולמית, למנוע מהזכיין הישראלי למכור את המוצר בכל שטחי המדינה.
במקום הראשון באתר מופיעה, כמצוין, החלטת בן אנד ג'ריס העולמית, הפועלת תחת חברת האם יוניליוור, לדרוש הזכיין הישראלי שלא למכור את מוצרי החברה מעבר לקו הירוק. כזכור, הדרישה הגיעה לפני כחודשיים ועוררה סערה גדולה בעקבות סירובו של הזכיין הישראלי – אבי זינגר, לקיים את הדרישה הלא חוקית אשר פוגעת ברבים מאזרחי מדינת ישראל. "לאחר שנים של קמפיין BDS הודיעה בן אנד ג'ריס כי לא תחדש את הסכם הרישוי שלה עם בעל הרישיון הישראלי ותסיים את מכירת הגלידה שלה בהתנחלויות הבלתי חוקיות של ישראל על אדמות פלשתיניות גנובות", לשון האתר.
החלטת בן אנד ג'ריס העולמית עוררה סערה גדולה גם ברחבי העולם, כשבחלק מהמדינות בארה"ב ובהן ניו ג'רזי, פלורידה, אריזונה ו-טקסס, כבר הודיעו שיפעלו למשוך השקעות מחברת 'יוניליוור' בשל החרם שמבקשת בן אנד ג'ריס העולמית להפעיל על מדינת ישראל.
בין ה"הישגים" הנוספים אותם ציינה תנועת החרם הנם סיום ההתקשרות של קרן הפנסיה הנורווגית הגדולה ביותר עם 16 חברות בשל קשריהן עם ישראל; פרסום דו"ח של Human Rights Watch, אשר בו נכתב כי מדינת ישראל היא מדינת אפרטהייד; נשיאים לשעבר, חברי פרלמנט, ראשי ערים, אנשי תרבות ואנשי אקדמיה מאמריקה הלטינית, אסיה ואפריקה אשר קראו לאו"ם להכיר בישראל כמדינת אפרטהייד ולהטיל עליה סנקציות וביטול משחק הכדורגל בין ברצלונה לבית"ר ירושלים.
אבי זינגר, מנכ"ל ובעלי בן אנד ג'ריס ישראל אמר בעניין: "אם זה לא היה ברור עד כה, עכשיו כבר לא ניתן לעצום את העיניים יותר, תנועת ה- BDS עצמה מודה שהתנהלות בן אנד ג'ריס העולמית וחברת יוניליוור משרתת את האג'נדה האנטי ישראלית שלהם המקדמת אידאולוגיה מלאה בשנאה. שיהיה ברור- אנחנו לא ניתן מקום לא לאידאולוגיית השנאה וההפחדה, ולא לניסיונות להחרים את מדינת ישראל ותושביה, תוך פגיעה בפרנסת מאות משפחות מהדרום המתפרנסות מהמפעל בישראל".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו