"נחצה קו אדום": חרדים הגישו תביעה נגד בן האדמו"ר

התביעה הוגשה נגד שורת רבנים בכירים בחסידות גור, בגין הכפשה ולשון הרע • בנו של הרב יעקב אריה אלתר צפוי לשבת על ספסל הנאשמים: "מדובר במסע רדיפה"

בית משפט השלום תל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ'

לידי "ישראל היום" נודע על תביעה שהוגשה נגד שורת רבנים בכירים בחסידות גור, ביניהם בנו של האדמו"ר הרב יעקב אריה אלתר, שנחשב למשפיע ביותר בישראל.

ככל הנראה, צפוי בנו של הרב לשבת על ספסל הנאשמים, כתוצאה מעתירה שהוגשה על ידי נציגים בקבוצה של פורשי החסידות. אותה חסידות מכונה קהילת "פני מנחם", שבראשה עומד הרב שאול אלתר – בן דודו של האדמו"ר מגור.

קבוצת הפורשים קמה לפני כשנתיים, אז הרב שאול אלתר החליט לפרוש מחסידות גור. בין שני הצדדים - חסידות גור וקהילת "פני מנחם" - שוררת  איבה וטענות לאלימות מילולית ופיזית בצורה הדדית.

בחסידות גור טוענים כי מאז שנת 2019, בה עזבו אנשי קהילת פני מנחם, מנהלים בקהילה מסע רדיפה נגד החסידות, במסגרתו הם הגישו מאות תביעות נגד חסידים שונים בעילות של לשון הרע, הוצאת דיבה והטרדות. אלא שכעת, המאבק מגיע לתקדים במגזר החרדי, כשקבוצה של חסידים שפרשו מחסידות גור הגישו תביעה נגד בנו של האדמו"ר, דבר שמעורר סערה במגזר.

בכתב התביעה שהוגש כנגד בן האדמו"ר ועוד שורה של רבנים בכירים ביותר בחסידות בינהם הרב משה חיים דנדרוביץ ראש ישיבת "שפת אמת", הרב מ.ב. אלתר ראש ישיבת חיפה, והרב א.ב. זילברברג ראש ישיבת חצור, ואיש אמונם של אדמו"רי בית גור הרב אברהם יוסף אירנשטיין. טוען עקיבא גרינצייג, באמצעות עורך דינו שלמה אלבוים, כי בחסידות עברו על חוקי לשון הרע, כשהפיצו מצגת שבו הכפישו אותו ואת קהילתו, באמצעות מה שכינה "מצגת אשר באה להרבות את השנאה ואת הפילוג".

לטענת גרינצייג, הנתבעים הציגו קטעים חלקיים וערוכים של הרצאות וכן הוסיפו בהם אמירות בעל פה אשר נתנו פרשנות ומשמעות נוספת למוצג בה: "הקטעים הערוכים אשר נכללו במצגת, וכן קטעי הקישור, כוונו נגד הקובל באופן גלוי וספציפי, וכן ביחס לכל אחד ואחת מהקהילה".

בחסידות טוענים מצדם כי מדובר במסע רדיפה שמתנהל כבר חודשים ארוכים. לדבריהם, הוגשו עשרות תביעות דיבה ולשון הרע שלטעמם הינם קנטרניות.

כעת, מסרבים בחסידות גור לשתוק מכיוון שהתביעה הוגשה נגד בנו של האדמו"ר, "דבר שלא היה לו תקדים במגזר החרדי". לדבריהם, "זוהי חציית קו אדום שלא ראינו מעולם בו בן של אדמו''ר מקבל מכתב התראה, אנו חוששים כי למהלך יהיו תקדימים נוספים בעולם החסידות כולו, צריך לעשות לזה כבר עכשיו סוף".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר