"הנני מבקש להבהיר - אני תומך בלב שלם במועמדותך": הרב לבנון טוען שהמכתב שהודלף הובן לא נכון

מכתב פנימי שכתב הרב אליקים לבנון לרבנים, בו הוא טוען כי התמיכה ברב כהנא כמועמד הציונות הדתית לרבנות הראשית מבוטלת, נחשף מוקדם יותר • כעת, הוא מוציא מכתב חדש בו הוא "מצר על ההדלפה", כלשונו • עוד הוא טען: "המכתב שהודלף נועד לנסות ולגשר בין הרבנים ולגבש חזית אחידה - ונוצל ככלי להוספת מחלוקת"

הרב אליקים לבנון (ארכיון). צילום: דודי ועקנין

לאחר שפורסם היום (רביעי) לראשונה ב"ישראל היום" מכתב פנימי שכתב הרב אליקים לבנון לרבנים, בו הוא טוען כי התמיכה ברב כהנא כמועמד הציונות הדתית לרבנות הראשית מבוטלת, וההתמודדות פתוחה לכולם, הוא מפרסם כעת מכתב חדש בו הוא "מצר על ההדלפה", כלשונו. 

הצהרת יו״ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ // יוני ריקנר

הרב לבנון כותב לרב כהנא: "מאחר ולצערי היה פרסום של מכתב שכתבתי, הנני להבהיר: אני תומך בלב שלם במועמדותך כנציג הציבור הדתי לאומי, לכהונת הרב הראשי לישראל. תמיכתי במועמדותך נסמכת הן על ההיכרות האישית בינינו - משום כך הנני רואה בך את האישיות הרבנית אשר תוכל להצליח במשימה של העלאת כבוד הרבנות, והן על החלטת הוועדה אשר התכנסה ובחרה בך במועמד הציונות הדתית, החלטה שאין לערער עליה".

הוועדה לבחירת מועמד ציוני דתי לרבנות (ארכיון), צילום: מזכירות הוועדה

הוא ממשיך, וטוען: "שלחתי מכתב (המכתב שהודלף) רק לשלושה רבנים אשר הופיעו בפני הוועדה, מתוך מחשבה ורצון לחדול מהמאבקים בשאלת מועמד הציונות הדתית. לצערי, המכתב הודלף לעיתונות, ובכך המדליף עשה מעשה שלא יעשה. המכתב, אשר נועד לנסות ולגשר בין הרבנים ולגבש חזית אחידה, 'באיש אחד ובלב אחד', נוצל ככלי להוספת מחלוקת. אני מצר על כך מאד מאד", חתם את דבריו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר