"גשר בין הדתות": בכירים מוסלמים אירחו את הרב שרקי באיחוד האמירויות

הרב, ששלח את אגרת "גשר האמונה" שחיבר לעשרות חכמי דת מוסלמים, נפגש עם בכירים במדינה הערבית • ד"ר עלי ראשיד אל נועיימי, הממונה על יחסי הביטחון והחוץ באיחוד האמירויות: "תפסיקו לבקש להצדיק את קיומכם, אתם עובדה קיימת ויהודים הם חלק מהמזרח התיכון"

שלום בין ילדי אברהם: הרב שרקי שלח איגרת לחכמי דת מוסלמים || ברית עולם

בעקבות האיגרת ההלכתית המיוחדת ששלח הרב אורי שרקי לחכמי האסלאם בניסיון לבנות גשר בין שתי הדתות, הוזמן הרב היום (שני) לביקור מיוחד באמירויות על ידי חכמי דת אסלאמיים כדי לדון בקשר בין היהדות והאסלאם ובדרכים לפעול להשגת שלום בין הדתות דרך דיאלוג.

במהלך הביקור, נפגש הרב עם בכירים רבים, ביניהם ד"ר עלי ראשיד אל נועיימי, הממונה על יחסי הביטחון והחוץ באיחוד האמירויות. בפגישה השתתף גם השייח' טאלב א-שישי, האחראי על מטיפי הדת באמירויות. בפגישה הצהיר ד"ר אל נועיימי בפני הרב שרקי כי ההגדרה של ישראל ע"י קיצונים מוסלמים כ"דאר אל איסלם" – שטח מוסלמי שעל המוסלמים לכבוש אותו בחזרה – היא "שקר שהומצא במאה השנים האחרונות". אל נועיימי עוד הוסיף ואמר: "תפסיקו לבקש להצדיק את קיומכם, אתם עובדה קיימת ויהודים הם חלק מהמזרח התיכון".

הרב אייל ורד, הרב שרקי ושייח אל-מנצורי, צילום: ברית עולם

הרב שרקי אמר כי "הבעיה המרכזית של היהדות עם האסלאם היא כמובן העובדה שהאסלאם הקיצוני איננו מכיר בקשר של היהדות לישראל כלגיטימי ותוקף את ישראל בשל היותה "דאר אל אסלאם" לטענתם. התנערות של האסלאם מטענת "דאר אל אסלאם" כפי שעשה אל נועיימי וההכרה בישראל כמדינה לגיטימית תפתור את רוב הבעיות המשמעותיות בין הדתות ותניח ביניהן גשר של אמונה".

הרב שרקי העלה בפגישה את הצורך בהכרת העולם המוסלמי בכך שהיהודים הינם אומה ולא דת – נושא שמהווה גורם משמעותי בטיעונים האסלאמיים נגד קיום ישראל. להפתעתו, הוא נענה ע"י אל נועיימי שכלל אין בכך חשיבות, ישראל לגיטימית בכל מקרה והיהודים הם אלו שחופשיים להגדיר את עצמם בכל דרך שירצו.

מימין לשמאל, הרב מתניה ידיד, שייח אל-שיחי, דוקטור עלי אל-נועיימי, הרב אלחנן ניר, הרב אייל ורד, הרב שרקי, הרב דניאל רוט,

נציגי האמירויות בפגישה ביקשו ללמוד יותר לעומק את המשמעויות של "גשר האמונה", האיגרת שהרב שרקי חיבר לחכמי האסלאם, ואף ביקשו לקבל את החיבור היהודי הקדום מהמאה ה- 12 על יחסה של היהדות לאסלם שהוזכר באיגרת. "באסלאם יש רעים ויש טובים, אנחנו הטובים" סיכם אל נועיימי.

במהלך נסיעתו לאמירויות נפגש הרב אורי שרקי עם בכירים רבים בדובאי ואבו דאבי, ביניהם שייח' אל מנצורי, שהקים מוזיאון לזכר השואה באמירויות, שגרירת בחריין בארה"ב לשעבר (יהודייה בחריינית), שגריר ארה"ב בעומאן לשעבר ואיש העסקים היהודי אלי אפשטיין שליווה את חתימת הסכמי אברהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר