שלום בין ילדי אברהם: הרב שרקי שלח איגרת לחכמי דת מוסלמים || ברית עולם

"שלום בין ילדי אברהם": הקריאה של הרב הישראלי לחכמי האסלאם

הרב שרקי שלח איגרת לעשרות חכמי דת מוסלמיים בקריאה ליצירת הכרה הדדית בין הדתות וקידום שלום בין כל בני אברהם • "אני כותב שורות אלו אל חכמי האסלאם בתקווה שבכך תתווסף תרומה להבנה ההדדית, ואולי אף יקודם השלום בין בני ישראל לבני ישמעאל"

הרב אוּרי עמוס שרקי, אביו של הכתב יאיר שרקי ויו"ר ארגון ברית עולם- המרכז העולמי לבני נח, פרסם היום (שני) איגרת מיוחדת לעשרות מנהיגים מוסלמים ברחבי העולם תחת הכותרת "גשר האמונה: מה היהדות חושבת על האסלם?".

הרב פתח את דבריו בתיאור אירועי השבת השחורה וציין שיש לחשוב על מערכת היחסים בין שתי הדתותכדי לקדם הבנה הדדית ואף יצירת שלום בין שתי הדתות: "בשבעה באוקטובר 2023 חמאס תקף את אזרחי מדינת ישראל. למעלה מ-1,400 ילדים, נשים וקשישים, יהודים ומבני כל הדתות, נרצחו באכזריות, מאות נחטפו, חלקם נרצחו בשבי. ההתקפה הזו בוצעה ע"י ארגון מוסלמי ובשם האסלאם".

"בשם האסלאם", קיבוץ בארי אחרי הטבח, צילום: GettyImages

עוד הוסיף: "עובדה זו מחייבת חשיבה מעמיקה בדבר מערכת היחסים בין היהדות לאסלאם, בהווה, ובעיקר בעתיד. אני כותב שורות אלו אל חכמי האסלאם בתקווה שבכך תתווסף תרומה להבנה ההדדית, ואולי אף יקודם השלום בין ילדי אברהם - בני ישראל ובני ישמעאל". 

בין היתר, קובע הרב שרקי באיגרת ההילכתית כי בעתיד "ניתן יהיה לדון בפעולה משותפת בין האסלאם ליהדות כדתות המאמינות באל אחד", כי מותר ליהודים להיכנס למסגדים בדרכי שלום, וכי היהדות איננה שואפת להעביר את המוסלמים ליהדות, לא להרוג אותם ולא לשעבד אותם. לדברי הרב, הקמת הגשר בין מאמיני האל האחד בשתי הדתות של ילדי אברהם, מותנה בקבלה של היהדות כדת לגיטימית והכרה בזכותו של העם היהודי על ארץ ישראל, המופיעה אף בקוראן.

"זכותו של העם היהודי על הארץ", הקוראן, צילום: אי.אף.פי

באיגרת המפורטת סוקר הרב את יחסה של היהדות לאסאלם כפי שהוא בא לידי ביטוי בכתובים, מאז הופעת האסלאם. "עבור היהדות, הופעתה של דת חדשה בעולם, המכירה ביחוד האל ובמצוות בני נוח, היוותה בזמנו בשורה אדירה, ונמצאו גילויי קירבה בין הדתות בראשית האסלאם, למרות העימותים הקשים והאלימים של אותם הימים."

הרב מבהיר באיגרת כי: "האסלאם, לעומת זאת, שואף להשליט את האסלאם על כל העולם. השימוש באלימות כדרך לקידום האמונה פסול מבחינת היהדות לחלוטין. אך מבחינתה של היהדות, כוונתו המקורית של האסלאם עשויה לבטא את השלב הראשוני של פעילותו של אברהם, שצרף אליו אלפים ורבבות של מאמינים באל האחד ובמצוות המוסר, עוד בטרם נצטווה להקים אומה".

הרב הבהיר עוד כי "על מנת שיתקבל האסאלם כדת לגיטימית לאומות מבחינתה של היהדות, נדרשות שלוש הסכמות:
ההכרה באסלאם כדת מקבילה ליהדות, ולא כדת המחליפה אותה.
ההכרה בתורה כדבר אלוהים הנושא בשורה לכל באי עולם.
ההכרה ביעוד האלוהי של עם ישראל לשוב אל ארצו ההיסטורית ולמשול בה, כפי שמפורש אף בקוראן". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו