הרב הראשי לישראל: "אדם שאוכל לא כשר - המוח שלו נהיה מטומטם"

בדרשה שנשא בפני קהל בבית כנסת אמר הרב יצחק יוסף על הציבור החילוני: "הם מקנאים בנו, שתדעו, והקנאה הזו מפתחת את השנאה"

הרב הראשי יצחק יוסף . צילום: אורן בן חקון

הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, נשא דרשת חג אתמול בערב (מוצ"ש), בפני קהל בבית כנסת, שבה אמר על הציבור החילוני: "אני נמצא בבית הדין, מקבל תיקים, אני רואה את כל מה שקורה בציבור החילוני. הם מסכנים, אין להם סיפוק בחיים".

הדרשה היא במסגרת השיעור השבועי אותו מעביר הרב, מר"ן הראשון לציון, בכל מוצאי שבת, המועברת בשידור חי מבית הכנסת 'היזדים' בירושלים. 

עוד אמר על החילונים, הרב הראשי לישראל (הספרדי), בנו של מר"ן עובדיה יוסף, שהשנה יצוין עשור למותו: "הכל למען תאוות העולם הזה. לא ייאמן. אבל צריך לקרב אותם. מה שעושים ברוך השם כל מיני ארגונים שונים, שמקרבים אותם, מחזירים אותם בתשובה. זה מה שצריך לעשות וזה מה שמר"ן עשה. הוא אמר פעם, בעל תשובה, דבר ראשון שצריך להגיד לו, שישמור כשרות".

לאחר מכן הוסיף הרב: "אדם שאוכל לא כשר, המוח שלו נהיה מטומטם, וקשה לתפוס דברים, לא קולט. ברגע שהוא אוכל כשר אתה יכול להמשיך להשפיע עליו".

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב "הלוויין של מרן - דר וסוחרת"

על הפערים בין הציבור החילוני לחרדי אמר הרב: "הם מקנאים בנו, שתדעו. רואים את הציבור החרדי, יש להם ילדים, יש להם חגים. נמצאים איתם ביחד בחגים. יש להם קנאה, הכל מתוך קנאה, והקנאה הזו מפתחת את השנאה".   

הרב יוסף דיבר גם על תפילת יום כיפור בכותל אותה קשר לאירועי התפילה בכיכר דיזנגוף, בביקורת שהעביר על הסיקור התקשורתי. לדבריו, "בערב כיפור היינו שמה (בכותל), אמרו שהיה למעלה ממאה אלף ואני מסתכל מלמעלה ורואה שרובם חילונים. בתקשורת זה לא מצטייר ככה. מצטייר כאילו יש את ההפגנה שהייתה בליל הכיפורים, סילקו את האנשים שבאו להתפלל בכיכר. מצטייר כאילו יש שנאה לדת . זה לא נכון. רוב הציבור שלנו היהודי בארץ ישראל, אוהב את הדת ואת התורה, ומכבד את הרבנים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר