הסתה נגד להט"ב וטענה שאונס הופך נשים לטמאות: מיליוני ספרים מיסיונריים מציפים את ישראל

4 מיליון ספרים שנכתבו בידי מיסיונר מוכר מופצים בכל רחבי הארץ • מרינה מגבעת שמואל, שקיבלה את הספר בתיבת הדואר שלה: "הייתי בהלם, אבל כל אדם עם שכל יבין שזה חרטא" • בחיפה הופצו ספרים שמסיתים נגד קהילת הלהט"ב כאילו מדובר באג'נדה דתית, אך מקריאה מתברר – מדובר בחומר מיסיונרי מובהק

ספר מיסיונרי שהונח בתיבת דואר

בימים אלו מיליוני ספרים מיסיונרים מציפים את ערי ישראלי, בהם מסרים שנויים במחלוקת שנחשבים בחלקם אף להסתה ברורה נגד קהילות בישראל. בתל אביב, רמת גן, גבעתיים, גבעת שמואל, חיפה, יבנה וערים רבות נוספות, ישראלים תיעדו ספרים שלא מזוהים באופן ברור כנוצריים ומיסיונריים בתיבות הדואר שלהם.

ישנם שני ספרים שמופצים בימים אלו ברחבי הארץ, אחד מהם הוא "הנבחר", שנכתב ככל הנראה על ידי ארגון היהודים המשיחיים ואשר מופץ ב-4 מיליון עותקים באמצעות חברת הפצה בתיבות הדואר. ממבט מבחוץ לא ברור שמדובר בספר מיסיונרי, אף שהשם שלו מרמז זאת. בספר, לעומת זאת, הדבר ברור לחלוטין.

הספר המיסיונרי "הנבחר"


הספר עוסק במיסיונר טום קנטור ובקשר שיש לו עם אישה בשם שריל, שבשלב מסוים לובש אופי מטריד ביותר, שטוען שאונס מטמא את האישה. "ציפיתי למישהי שתטהר אותי מהטומאה ומחוסר המוסר שלי. בהמשך ציפיתי להיות נשוי לה ולהשתנות בזכות הטוהרה, השלמות והתמימות שלה, אבל כאשר שריל סיפרה לי שהיא נאנסה ונכנסה להיריון – התרסקתי", נכתב בספר. "שריל כבר לא הייתה טהורה, בריאה בנפשה ותמימה. האונס שלה שמט את הקרקע מתחת לרגליי. שריל כבר לא יכולה להיות הדרך שלי לטוהרה".

עוד נכתב בספר: "כעת היה ברור לי ששריל כבר לא טהורה ותמימה, גם אם זה לא באשמתה. היא נטמאה, היא הייתה 'סחורה פגומה'. התקוות שלי למצוא ריפוי ולהשתקם באמצעותה התנפצו כשהאנס חילל אותה והיא איבדה את תמימותה. התקווה להיעזר בקשר שלי איתה מתה".

"כשהייתי באירופה, הפכתי טמא מבחינה מינית. התחושה הזאת שאני מלוכלך מבפנים הציקה לי שנים ארוכות. כל מה שהייתי צריך לעשות כדי להיטהר היה להאמין שישוע הוא שה הפסח שלי ולקבל אותו. הייתי צריך רק להאמין לאלוהים שאם אקבל את ישוע הוא יטהר אותי ויציל אותי ממשפט", נכתב.

מתוך הספר "הנבחר"

מתוך הספר המיסיונרי "הנבחר"

"אספנו את הספרים – וזרקנו לפח"

מרינה, תושבת גבעת שמואל, מספרת שהייתה בהלם כשראתה את הספר בתיבת הדואר שלה. "יש מדבקות על תחנות אוטובוס שפונות לסטודנטים, אבל זה עדיין מפתיע. באשדוד, שם גרתי, יצא לי לקבל ספרים כאלו, אבל כאן לא ממש", סיפרה. "ברור לי שאדם עם שכל יבין שזה חרטא, אבל יש כאן שכנים שיכולים לקרוא ולהתרשם. זה לא מצא חן בעיניי. אני לא אוהבת שיש לי דברים כאלו בתא הדואר".

מורן, תושבת יבנה, הגיבה בצורה חריפה יותר למראה הספר המיסיונרי. "ברגע שראיתי את העטיפה, עוד לפני שפתחתי את הספר, הבנתי שמדובר בספר של המיסיון", אמרה. "דילגתי לעמודים האחרונים, ואז ראיתי כל מני ציטוטים מכל מיני מקורות. זה פולשני, הם מנסים בכל הכוח לשכנע אנשים. לקחתי את הילדים, אספנו את הספרים מחמישה בניינים בשכונה, וזרקנו אותם לפח. יש כאן אנשים קשישים שעלולים לקרוא את הספר שנראה נחמד ולא מזיק, מאוד עדין, חביב ומפתה, ולהתפתות. יבטיחו להם הרים וגבעות, והם ילכו על זה".

מיליוני ספרים הופצו בישראל. הספרים המיסיונריים שהושלכו לאשפה,


כאמור, לא מדובר בספר המיסיונרי היחיד שמופץ בימים אלו בישראל. באזור חיפה ובערים נוספות דווח על ספר אחר ובעייתי ביותר, שמסית נגד הציבור הדתי והלהט"בי. כותרת הספר, "שנים עשר שיקולים של הציבור הדתי לגבי אג'נדת הלהט"ב", רומזת כי מדובר בספר שמופץ על ידי יהודים דתיים, אך מבדיקה עולה כי מדובר בספר מיסיונרי שמטרתו להכפיש את היהדות.

בחוברת נטען כי הלהט"ב הוא שהוביל לעליית הנאצים. "אחד הנושאים הטעונים והשנויים במחלוקת ביותר בעולמנו הוא הקרב על הענקת לגיטימציה לאג'נדת קהילת הלהט"ב בחברה. סמואל איגרא, בספרו 'הפריצות הלאומית של גרמניה', מתעד את עליית התרבות הלהט"בית שהכינה את הקרקע לשגשוג הנאציזם".

"רבים הטילו את האשמה על אלוהים, שאפשר לזוועות השואה להתממש. עם זאת, העובדות מראות שלפני שנת 1933, פעילות הומוסקסואלית הייתה בלתי חוקית בגרמניה", נכתב בספר. "לאחר ההשתלטות הנאצית, החוקים הללו שונו. נאמר בעבר שאם החוקים הללו היו נאכפים בגרמניה, השואה לא הייתה מתרחשת".

הספר המיסיונרי "סודו של שינוי"


בהמשך מתייחסים הכותבים האלמונים למעשה סדום "מונח נרדף להומוסקסואליות", וטוענים שאלוהים הפך את סדום לדוגמה ואזהרה מפני הומוסקסואליות. "מעשי סדום אמנם היו גם בתרבויות רבות אחרות, אך הם הבשילו לחטא שהביא חורבן טוטאלי על החברה מבפנים כאשר הם נהיו נוהג פומבי וקיבלו לגיטימציה נלהבת מההנהגה", כתבו.

בשלב מסוים בחוברת מתברר משימוש במקורות מה האג'נדה העומדת מאחורי כותביה, כשבין היתר הם עושים שימוש בברית החדשה. רק בעמוד 18 הם מציינים לראשונה מהי מטרתם: "בעוד שמשפט אלוהים נחרץ על כל אלה שהקשו את לבבם ובשל מרידתם נמסרו לתועבותיהם, הוא מציע התחלה חדשה, סליחת חטאים והזדמנות להיטהר ולהצטדק דרך הברית החדשה". בהמשך החוברת נידונה בהרחבה האפשרות "להינצל על ידי ישוע".

מתוך "הנבחר"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר