מיסיונרים מישראל יצאו להודו ולפרו: "מנסים להמיר את דתם של מטיילים יהודים"

אדם שהשתתף בהכרת 14 צעירים ישראלים, שיצאו למדינות המזרח מטעם ארגון יהודי משיח, מספר: "לימדו אותנו לאתר טרף קל וצעירים מבולבלים" • ב"יד לאחים" מזהירים: "שפל נוסף של המיסיון הנוצרי" • ב"יהודים למען ישו" טוענים: "לא באים לשכנע אף אחד בניגוד לרצונו"

פעיל ב"יהודים למען ישו" (ארכיון, למצולמים אין קשר לידיעה), צילום: יהושע יוסף

מיסיונרים מישראל פועלים בהודו ובפרו במטרה לנסות לשכנע את המטיילים הישראלים הרבים שנמצאים במקום להמיר את דתם לנצרות.

בתחילת החודש, הודיעו בארגון "יהודים למען ישו ישראל" כי 14 צעירים ישראלים יוצאים למה שהגדירו "חודשיים של מסע בעקבות המשיח ושיתוף אחרים בתגליות שלהם". א', מיסיונר שהיה שותף בעצמו למסעות שכאלו בהודו ובארצות הברית, ושעזב את הפעילות של הארגון בעזרת פעילי "יד לאחים", מספר כי הפעילות כולה ממומנת על ידי "יהודים למען ישו" – אחת מזרועות הפעילות של ארגוני היהודים המשיחיים שפועלים בניו יורק.

מחפשים משוחררים טריים מהצבא. תרמילאים ישראלים בפרו, ב-2017 (למצולמים אין קשר לידיעה), צילום: אורן בן חקון


הארגון עורך למיסיונרים הצעירים הכשרה מיוחדת בת חמישה שבועות, ומממן באופן מלא את טיסתם ושהותם בחו"ל, במסע שאורך גם הוא חמישה שבועות. במסגרת ההדרכה, מספר א', מדגישים בכירי המיסיונרים כי מלבד היטמעות באזורים המועדפים על ישראלים ויצירת אינטראקציה עם כל מי שיוכלו, עליהם להתמקד באיתור מטיילים בודדים שלהם יוכלו להטיף בקלות. "לימדו אותנו לאתר את 'הטרף הקל' וליצור קשרים עם מטיילים הבאים בגפם או כאלו שסובלים מדחייה חברתית ואינם מעורים עם יתר המטיילים בבתי המלון ובבתי הארחה שבהם מתרכזים הישראלים. לימדו אותנו גם לזהות מטיילים שעברו טראומות כדי שנוכל להשפיע עליהם יותר, ובמסגרת זו קיבלנו דגש לאתר צעירים שזה עתה השתחררו מהצבא, כלומר צעירים מבולבלים שמחפשים משמעות לחיים".

צוין כי תקופה זו של השנה ידועה כאחת משתי העונות הפופולריות ביותר לטיולי תרמילאים בחו"ל, הן בשל תקופת החגים והן בשל העובדה שמדובר בתאריך עם מזג אוויר נוח המתאים לטיולים מאתגרים בהרים. ב"יד לאחים" פונים לבני משפחות הנוסעים להודו ולפרו בבקשה להזהיר את קרוביהם. בארגון אומרים כי "מדובר בשפל נוסף של המיסיון הנוצרי להגיע ליהודים בכל מקום במטרה להטיף להם להמיר את דתם, לעיתים תוך ניסיון בוטה לניצול מצוקות של מטיילים בודדים הנמצאים במשבר". נעשתה גם פנייה לבתי חב"ד שפועלים בהודו ובפרו על מנת להזהירם מפני ניסיונות המיסיונרים להכניס דריסת רגל במתחמי האירוח שלהם לישראלים, וכן כדי שיזהירו את המטיילים מפני הסכנה.

אולם הנכנסים בנתב"ג (ארכיון, למצולמים אין קשר לידיעה), צילום: גדעון מרקוביץ

 

מנגד, בארגון "יהודים למען ישו" מכחישים את הטענות ואומרים כי הם אינם משכנעים אדם כלשהו לעשות דבר בניגוד לרצונו. "יש חופש ביטוי בישראל וכל אחד רשאי להאמין במה שהוא רוצה. אנו, כקהילה שמאוגדת בחוק בישראל, עושים טיול לחיילים משוחררים. במקום שיטיילו בהודו לבד, אנו מאפשרים להם טיול שבו הם לומדים את התנ"ך והברית החדשה. אנחנו לא מחפשים את הישראלים. מדובר בטיול אחרי צבא וכולם נהנים יחד. אנחנו מוסיפים לזה תוכן רוחני – בדיוק כמו ויפסנה. אין שום סיבה שהצעירים לא ישמעו גם על הברית החדשה".

בשיחה שנציג הארגון קיים עם "ישראל היום", הוא אמר כי אין בכוונתו לשנות מישהו בניגוד לרצונו. "חבל שצעירים שגדלים בישראל צריכים לפחד בגלל כתבות כאלו, כאילו אנשים כאלו צריכים להסתתר. כן, מיסיונריות היא שליחות ואנו משתפים את אמונתנו, אבל זה לא מנוגד לחוק. אנחנו לא עושים מניפולציות, רחוק מכך", סיפר. "כשגדלתי בישראל, פחדתי שמישהו ידע מה האמונות של ההורים שלי, ואז גיליתי שיש אנשים מאוד טובים בארץ, חלקם חובשי כיפה, שמוכנים לשמוע דעות אחרות. בעיניי מאוד חשוב שאנשים יוכלו לבטא את אמונתם בכל מקום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר