מהסטורי של אווה לטיקטוק של מונטנה טאקר: כוכבת הטיקטוק האמריקנית החליטה להנציח את זיכרון משפחתה שנספתה בשואה בדרך לא שגרתית.
טאקר, שמחזיקה בקרוב ל־10 מיליון עוקבים בטיקטוק ו־3 מיליון עוקבים באינסטגרם, הציגה סדרת סרטונים שחצתה כבר את 6 מיליון הצפיות. טאקר היא זמרת, רקדנית, שחקנית וכוכבת רשת עטורת פרסים. היא ידועה בכך שיצרה ריקודים ויראליים בטיקטוק עם כוכבים ידועים, וחלקה את הבמה עם אנשים כמו סיארה, ליל וויין וג'ניפר לופז.
מדובר בכעשרה סרטונים קצרצרים בשיתוף עמותת בני ציון וחברת Soulshop המציגים את ההיסטוריה של השואה. ככל שחולפות השנים, פחות ניצולים נותרים בחיים כדי לספר את הסיפור שלהם. הפקת סדרת סרטוני טיקטוק נועדה לאפשר לדור ה־Z לפגוש את סיפורי השואה באופן נגיש.
"כשהגעתי לאושוויץ ועמדתי במקום שבו סבתא שלי ראתה את אימה נלקחת לתאי הגזים, החזקתי את ידה של אמי ובכיתי. לדעתי חינוך לזיכרון השואה חשוב מתמיד, ואני שמחה להעניק את החינוך הזה לדור הצעיר שעוקב אחרי", מספרת טאקר.
רייצל קסטנר, מפיקת הפרויקט, מציינת כי "כל צילום ועריכה, כל בחירה גרפית וכל החלטה התחשבה בדור ה־Z במטרה ליצור תוכן שהנוער יוכל להתייחס אליו באותו האופן שצורך כל תוכן אחר ברשתות החברתיות. כשהייתי במקלטים במהלך המבצע הצבאי האחרון, צפיתי בתוכן אנטישמי מרקיע שחקים בפלטפורמות המדיה החברתית שמשותף על ידי משפיעני רשת והייתי בהלם מכמות הכחשת השואה. בזמן שצילמנו בפולין, חשבתי על סבא וסבתא שלי ועל מה שהם היו אומרים, אם היו יודעים שהפרויקט הזה יגיע למיליונים - ובמיוחד למיליונים שצריכים לראות אותו".
"מונטנה היא מודל לחיקוי בקהילה היהודית, וילדים היום צריכים מודל לחיקו. בעידן הנוכחי אי אפשר פשוט לשלוח קישור לסרט דוקומנטרי בן שש שעות ולצפות שמישהו יראה את זה, אבל אפשר לשלוח קישור לסרטון של שתיים וחצי דקות שיגרום לאנשים לרצות לראות עוד. מיליוני אנשים צפו בסרטונים שלנו תוך מספר ימים, והם צפו בהם מבחירה, מה שמראה את ההשפעה של הפרוייקט", אומר דן לוקסמבורג, מנכ״ל חברת Soulshop.
עמותת בני ציון היא עמותה אמריקנית שנוסדה ב־1908 המוקדשת להאצת צמיחתה של ישראל ולחיזוק העם היהודי. העמותה סייעה בהקמת ארגונים וגופים רבים במדינה לרבות מגן דוד אדום ויישוב בני ציון ותמשיך לפעול לחיזוק העם היהודי תוך שיתופי פעולה ופרויקטים חדשניים שטרם נראו.
