"לכו הביתה עד שיהיה בטוח עבורכם": רב מאוניברסיטה בארה"ב מזהיר את הסטודנטים היהודים

"מה שמתרחש בקמפוס ובסביבתו הוא נורא וטרגי", כתב הרב לתלמידיו • ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלשתינית באוניברסיטת קולומביה

ישראל היא דוד לעומת הגוליית מקטאר. קמפוס UCLA. צילום: אי.פי.אי

אנטישמיות ואירועי אלימות בקמפוסים: הרב אלי בוכלר מאוניברסטית קולומביה שלח הבוקר (ראשון) הודעת וואטסאפ ליותר מ-290 סטודנטים יהודים, והמליץ ​​להם ללכת הביתה עד שיהיה בטוח עבורם שוב בקמפוס, זאת בתגובה למקרים קשים של הטרדות אנטישמיות בקמפוס ובסביבתה.

"חזרו הביתה עד שיהיה בטוח עבורכם", צילום: .

"מה שמתרחש בקמפוס ובסביבתו הוא נורא וטרגי", כתב הרב לתלמידיו. "אירועי הימים האחרונים, במיוחד אמש, הבהירו כי הביטחון הציבורי של אוניברסיטת קולומביה אינם יכולים להבטיח את שלומם של סטודנטים יהודים מול אנטישמיות ואנרכיה קיצונית".

המתיחות בשיאה בקמפוס אוניברסיטת קולומביה. הפגנה פרו ישראלית מול הפגנה פרו פלשתינית, צילום: אי.אף.פי

"כואב לי מאוד לומר שאני ממליץ לכם בחום לחזור הביתה בהקדם האפשרי ולהישאר בבית עד שהמציאות בקמפוס וסביבתה תשתפר באופן דרמטי", כתב הרב לסטודנטים היהודים בקמפוס והוסיף: "אין זה מתפקידנו כיהודים להבטיח את ביטחונו בקמפוס. אף אחד לא צריך לסבול את רמת השנאה הזו, שלא לדבר על בבית הספר".

הסתה אנטי ישראלית בקמפוסים בארה"ב בחסות ה-SJP, צילום: צילום: מתוך פייסבוק

ביום חמישי האחרון השתתפו מאות סטודנטים בהפגנה פרו פלשתינית באונ' קולומביה ונעצרו מעל 100 מתפרעים. פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס". ההפגנות הפרו פלשתיניות נמשכות במספר קמפוסים. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר