סטיבן ספילברג שובר שתיקה: "חושש שנגזר עלינו להילחם שוב על הזכות להיות יהודים"

הבמאי המוערך נאם בטקס לציון 30 שנה למכון השואה בלוס אנג'לס • "אנחנו יכולים לזעום נגד המעשים המזוויעים של של הטרוריסטים ב-7 באוקטובר וגם לגנות הרג חפים מפשע בעזה - זה מה שהופך אותנו לכוח ייחודי של טוב בעולם"

סטיבן ספילברג. צילום: AP

הבמאי והיוצר המוערך סטיבן ספילברג, שיצר בין היתר את "רשימת שינדלר" נאם הלילה (בין שני לשלישי) באירוע לציון 30 למכון השואה בלוס אנגל'ס. 

ספילברג התייחס בראשית דבריו לשיח השנאה בארה"ב: "העלייה בדעות הקיצוניות יצרה סביבה מסוכנת, לחוסר סובלנות רדיקלית ודמוניזציה למי ששונה. אנחנו רואים כל יום איך נעשה שימוש במנגנון הקיצוניות בקמפוסים של המכללות, שם 50% מהסטודנטים אומרים שהם חוו אפליה מסוימת בגלל שהם יהודים. זה קורה גם לצד אפליה אנטי-מוסלמית, ערבית וסיקית", המשיך ספילברג.

התייחס לאנטישמיות הגואה בקמפוסים, סטיבן ספילברג, צילום: AFP

הבמאי התייחס בנאומו גם לאנטישמיות הגואה ולמלחמת חרבות ברזל: "אני מודאג מאוד שנידונו לחזור על ההיסטוריה שבה אנחנו צריכים להילחם על עצם הזכות להיות יהודים. אל מול האכזריות והרדיפה תמיד היינו עמידים ורחומים ומבינים את כוחה של אמפתיה. אנחנו יכולים לזעום נגד המעשים המזוויעים של של הטרוריסטים ב-7 באוקטובר וגם לגנות הרג חפים מפשע בעזה - זה מה שהופך אותנו לכוח ייחודי של טוב בעולם". 

בחודשה הראשון למלחמה, נשמעו לא מעט ביקורות כלפי הבמאי היהודי על כך שלא גינה בחריפות את טבח 7 באוקטובר. בין היתר, ניצולי שואה מארגון הקרן לניצולי השואה בארצות הברית, פנו אל ספילברג במכתב פתוח בו הביעו בחריפות את אכזבתם וכאבם וקראו לו להתבטא עכשיו נגד הטרור של חמאס. "כיוצר הסרטים היהודי המוביל בעולם, השתיקה שלך עכשיו היא נחמה לאויבינו", כתב בכאב ובזעם דיוויד שאקטר, נשיא הארגון, במכתב שגובה על ידי חברי הוועד הפועל בארגון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר