רייצ'ל משלנו - רוס ומוניקה דווקא לא: כל מה שיהודי בחברים

פרק האיחוד המיוחל של הסדרה המיתולוגית מוביל אותנו לגילויים מפתיעים על ששת החברים • מהיוצרים, דרך החנוכייה של ג'ואי ועד הבת מצווה הטראומטית של מוניקה

"לא באמת יודע לאלתר". שווימר עם קאסט "חברים", צילום: Getty Images

אחרי שהיינו צריכים לחכות כמעט שני עשורים, זה סוף סוף קורה: פרק האיחוד המיוחל והמדובר של "חברים" פה. כמו כל דבר טוב, גם לסדרת הלהיט יש לא מעט מוטיבים והקשרים יהודיים, ואנחנו ריכזנו עבורכם את עשרת הבולטים.

1. את העובדה שרוס ומוניקה יהודיים אנחנו לא צריכים לספר לכם כי קיימים לכך לא מעט אזכורים במהלך העונות, אבל קבלו ידיעה מרעישה: הם לא. לפחות לא לפי ההלכה, שכן רק ג'ק אביהם הוא יהודי. אימם ג'ודית' אינה יהודייה, וכידוע לפי חוקי ההלכה היהדות נקבעת לפי האם ולכן השניים אינם יהודים כדי וכדין.

2. לעומת זאת, תאמינו או לא, רייצ'ל גרין היא דווקא כן יהודייה. למרות שלמיטב ידיעתנו הדבר מעולם לא הוזכר או אושר בסדרה, היא יהודייה – או שכך לפחות דמותה נהגתה בתת המודע של מי שכתב את הסדרה.

3. ב-2011 מרתה קאופמן, אחת מיוצרות הסדרה, התראיינה ל-jewish Telegraph וסיפרה כי לא רק שרייצ'ל היא יהודייה, אלא שלפי ההלכה היא היהודייה הכשרה היחידה בחבורה (מפני שאימה יהודייה). אוהדים מושבעים של הסדרה גם יספרו לכם שבין השורות אפשר למצוא רמזים נוספים ליהדותה של רייצ'ל כמו העובדה שהיא מגיעה מלונג איילנד (מעוז יהודי ידוע) ניחנה באף היהודי הסטריאוטיפי בטרם עברה ניתוח פלסטי ומכנה באחד הפרקים את סבתה "בובי", שהיא כידוע כינוי חיבה לסבתא ביידיש.

4. ואם כבר יוצרי הסדרה: קאופמן היא יהודייה, שמרה כשרות בנעוריה, הייתה במחנה קיץ יהודי וגם ביקרה בישראל. גם היוצר השותף שלה לסדרה, דיוויד קריין, הוא יהודי.

5. מי שכתב את הלחן לשיר שמתנגן בפתיח הסדרה "I'll be there for you" הוא הגרוש של קאופמן מייקל סקלוף, יהודי אף הוא.

סלפי "חברים" בעמוד האינסטגרם של ג'ניפר אניסטון,

6. גם במאי פרק האיחוד בן וינסטון הוא יהודי.

7. למרות מפח הנפש שלנו מכך שרוס ומוניקה אינם באמת יהודים, יש לא מעט אזכורים למורשת היהודית שלהם לאורך הסדרה. כך, אחד הפרקים המוכרים בסדרה הוא הפרק שבו רוס מנסה ללמד את בנו על חג חנוכה כשהוא מחופש לארמדילו. בפרק אחר רוס מסייע לילדת צופים ששברה את הרגל למכור עוגיות – כשבין העוגיות היו גם כאלו בצורת חנוכייה. הופעת אורח נוספת של החנוכייה אירעה בפרק בעונה הראשונה: בעת הפסקת חשמל מביא ג'ואי חנוכייה כדי להאיר את החדר. וטוען שהיא השארה בדירה שלו ושל צ'נדלר ע"י השותף האחרון של צ'נדלר שהיה יהודי.

8. כשמוניקה מנסה להסביר למה אסור לאפשר לרוס לנגן בחמת חלילים בחתונה שלה עם צ'נדלר, היא מזכירה טראומה מבת המצווה שלה. לטענתה רוס ביצע בעת החגיגה היהודית שיר ראפ איום ונורא.

החברים באיחוד ההיסטורי, מתוך הסדרה

9. זוכרים את ג'ניס, האקס המיתולוגית של צ'נדלר? ובכן, ג'ניס הוזנשטיין ליטמן גורלניק היא בהחלט יהודייה וכך גם השחקנית מגי ווילר שגילמה אותה. בנוסף, צ'נדלר יצא לדייט באחד הפרקים עם בחורה ממוצא איטלקי בשם אורורה שמלבד היותה פוליאמורית גם שירתה בצה"ל. אולי לא יהודייה, אבל בהחלט משלנו.

10. בעונה העשירית, בפרק שבו רוס מקבל קביעות באוניברסיטה, הוא מזמין את החברים לחגוג איתו עם בקבוק שמפניה תוצרת ישראל. l'chaim

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר