סערת בי"ח "העמק": "מפקירים את חיי האזרחים בצפון"

בעקבות חשיפות "ישראל היום": יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן, ביקרה במרכז הרפואי ותקיים דיון מיוחד בנושא • "מי שגר בצפון - משלם בחייו", הצהירה

ביה"ח העמק, צילום: גיל אליהו ג'יני

"מי שגר בצפון הארץ משלם בחייו בגלל נחיתות שירותי הבריאות. אנחנו מפקירים את חיי האזרחים בצפון", כך אמרה עידית סילמן, יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, בביקור יוצא דופן שערכה אתמול (ראשון) בבית החולים "העמק". מדובר באמירה חסרת תקדים בחומרתה בתולדות מערכת הבריאות.

סילמן ביקרה במקום בעקבות חשיפות "ישראל היום" על המאבק חסר התקדים של מנהלי המחלקות בבית החולים בדרישה לפתח את המרכז הרפואי לאחר שנים של אפליה, וכן בגלל המאבק של מנהל בית החולים, ד"ר זיו רוזנבוים, נגד הניסיון לפטר אותו.

עידית סילמן, יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, צילום: אורן בן חקון

סילמן אמרה עוד כי בבית החולים יש צוות מנהלי מחלקות לוחם שמציל חיים, שמאיר זרקור על מערכת בריאות שלא עובדת טוב תוך דרישת תשובות מהמדינה. "אזרחי המדינה צריכים לקבל תשובות. הם לא מבינים באיזה סיכון הם נמצאים בגלל מחסור ברופאים בצפון, אחרת הם היו יוצאים לרחובות".

לפני שבוע נחשף ב"ישראל היום" כי ד"ר רוזנבוים, מנהל בית החולים "העמק", טוען בבקשה שהגיש לבית הדין לעבודה בנצרת כי הנהלת קופת החולים כללית, הבעלים של בית החולים, מנסה לפטר אותו מתפקידו. לטענתו, הדרישה לפטר אותו היא משום ש"לא עמד במשימה 'לחסל' את ועד הפעולה של הרופאים". הוועד מורכב ממנהלי מחלקות, שפועלים בשנים האחרונות נגד האפליה המתמשכת של בית החולים ונגד הקיפוח של איכות הטיפול והשירות הרפואי בצפון הארץ. עוד טוען רוזנבוים כי המניע לפיטורין הוא "בלתי חוקי בעליל, מנוגד לערכים ולחובות של מינהל גוף ציבורי, ונעשה תוך שקופת חולים כללית פועלת בחוסר תום לב קיצוני, ותוך שהיא מפירה בגסות את הכללים המחייבים אותה".

ד"ר זיו רוזנבוים, צילום: גיל אליהו / ג'יני

הרופאים טוענים לאיומים

הסיור המיוחד של ח"כ סילמן נועד להוות הכנה לדיון, שיתקיים הבוקר בוועדה בראשותה, על המשבר בבית החולים. אלא שאתמול חלה התפתחות דרמטית, כשיו"ר ועד רופאי בתי החולים של כללית, ד"ר אריה ביטרמן, פנה לפרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, והעלה טענות שלפיהן רופאי בי"ח "העמק" מתלוננים שמופעלים עליהם לחצים מצד הנהלת כללית לא להגיע לדיונים פומביים, לרבות הדיון בוועדת הבריאות. "לא נסכים לאיומים והפחדות מצד הנהלת כללית, ולא נקבל את הניסיון למנוע מרופאים לפעול לטובת בית החולים ולטובת הציבור", טענו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר