בנט בשיב"א, היום | צילום: צילום: עמוס בן גרשום // לע"מ

תוצאות מחקר ראשוניות הוצגו לבנט: לאחר קבלת החיסון הרביעי, יש עלייה של פי חמישה ברמת הנוגדנים

רה"מ ביקר היום במרכז הרפואי שיבא, שם נערך מחקר בעניין מנת החיסון הרביעית נגד קורונה: "אנחנו לומדים את הנתונים ונותנים אותם לכל העולם" • פרופ' גילי רגב-יוחאי שערכה את המחקר: "התוצאות מעידות על בטיחות החיסון הרביעי"

רה"מ בנט הגיע היום (שלישי) לסיור התרשמות בעניין היערכות המרכז הרפואי שיבא לתרחיש של גל תחלואה קשה בקורונה. בנט שיבח את המחקרים הנעשים בבית החולים בתחום הקורונה, המשפיעים על מקבלי ההחלטות ברחבי העולם ועל אופן ניהול המגפה: "אנחנו מפה, לומדים את הנתונים ונותנים אותם לכל העולם, ודרך העבודה המסורה שלכם מצילים חיים, לא פחות".

"שכבת הגנה חדשה": בנט חשף שאושר חיסון רביעי לבני 60 ומעלה בישראל // צילום: לע"מ

במסגרת ביקורו, הוצגו לראש הממשלה תוצאות ראשוניות מהמחקר הראשון מסוגו בעולם שמוביל שיבא בנושא יעילות ובטיחות המנה הרביעית של החיסון.
"אני שמח לבשר יחד עם פרופ' יצחק קרייס ופרופ' גילי רגב-יוחאי, שעורכת את המחקר, כי המחקר הראשוני לגבי המנה הרביעית מלמד שתוך כשבוע מקבלת החיסון הרביעי יש עלייה של כמעט פי חמישה במספר הנוגדנים בדם", אמר ראש הממשלה והוסיף כי "ככל הנראה, זה יבטא רמת הגנה גבוהה הרבה יותר מאשר ללא אותה זריקה. רמת הגנה גבוהה גם ביחס להידבקות והדבקה וגם ביחס לתחלואה קשה. בעברית פשוטה - החיסון הרביעי בטוח, זה ודאי.
החיסון הרביעי בסבירות גבוהה מאוד, עובד".

התוצאות מוצגות בפני בנט בשיבא // צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ,

המחקר, שמובילה פרופ' גילי רגב-יוחאי – מנהלת היחידה למניעה
ובקרת זיהומים בשיבא, בשיתוף משרד הבריאות, אושר על ידי ועדת הלסינקי – הוועדה העליונה לניסויים בבני אדם.

בנט בשיבא, היום // צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ,

פרופ' גילי רגב-יוחאי, אמרה: "ממצאים ראשוניים אלה מצטרפים לתוצאות ראשוניות שהתקבלו לאחר מתן המנה הרביעית בנושא תופעות הלוואי ואשר מצביעות גם על בטיחות המנה הרביעית. מחקר זה יניב מידע נוסף בימים ובשבועות הקרובים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו