אירוע חריג: הגיעה להתחסן לשפעת - וקיבלה בטעות חיסון קורונה רביעי

ג'ין פיליפ, תושבת רחובות בת 76, התחסנה במתחם שבו ניתנים גם חיסוני שפעת • היא עדכנה את גורמי הרפואה ומצבה תקין • בבדיקה של קופת החולים ומשרד הבריאות עלה כי הזריקה השלישית שלה לא עודכנה במערכת

מתחסם חיסוני קורונה (ארכיון), צילום: הרצי שפירא

ג'ין פיליפ, תושבת רחובות בת 76, ביקשה להתחסן לשפעת אך קיבלה במקום חיסון רביעי לקורונה. על פי ממצאי הבדיקה של משרד הבריאות וקופת החולים שבה היא חברה, נראה כי טעות אנוש, או חוסר עדכון מערכת, גרמו לכך שלא הבחינו שהיא כבר חוסנה שלוש פעמים.

מבירור פרטי המקרה עולה כי פיליפ, שהתחסנה לאחרונה בחיסון השלישי, הגיעה למתנ"ס בעיר רחובות לעמדה של קופ"ח כללית, כדי להתחסן בחיסון נגד שפעת. בנקודה זו, כמו בכל מקום אחר, יש גם עמדות חיסון לקורונה. לאחר שפרטיה נקלטו קיבלה את החיסון וחזרה לביתה.

כשהגיעה לביתה, פיליפ בדקה את אישור החיסון שניתן לה בכתב, והבחינה כי קיבלה חיסון נגד קורונה, ונכתב בתעודה שהיא חוסנה בפעם השלישית לקורונה. אלא שכאמור, היא כבר הייתה מחוסנת. תחילה סברה שאולי היא טעתה והלכה למרכז חיסונים לא נכון, אבל גם חברה שלה שהגיעה להתחסן אמרה לה שבאותה נקודה יש חיסונים הן לשפעת והן לקורונה.

בהמשך היא דיווחה לרופאה שלה על הטעות, וזו הרגיעה אותה וייעצה לה לדווח במקרה שיהיו תופעות לוואי חריגות. "אני מרגישה בסדר. הרופאה דיווחה בתיק שקיבלתי חיסון רביעי. אני חושבת שפשוט חשוב לברר פרטים של כל מי שמגיע. אולי גם כדאי שלא יהיו חיסונים של שפעת וקורונה באותו מקום".

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה ציינו כי קיימת הנחיה לכל מרכזי החיסון לבדוק היטב ולאמת את פרטי המחוסן, וכן לוודא איזה חיסון ניתן. בעקבות המקרה הזה חודדו הנהלים מחדש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר