חיסונים (אילוסטרציה). צילום: רויטרס

"מצב אבסורדי": משרד הבריאות קורא להתחסן לשפעת - אך אין תורים

מבדיקת "היום" עולה כי בסניפים רבים של מכבי בצפון ובתל אביב אין כלל אפשרות לקבוע מועד חיסון • מבוטחים שמבקשים לקבוע תור מקבלים הודעה שאומרת "מצטערים אין תור בזמן הקרוב" • רינת, תושבת הצפון שנמצאת בקבוצת סיכון מספרת: "ממעיטה לצאת מהבית כתוצאה ממחסור החיסונים בקופה, ובמקביל אני שומעת עוד ועוד ידיעות על מקרי תחלואה קשים"

למרות הקריאה החוזרת ונשנית של משרד הבריאות להתחסן, מבדיקת "היום" עולה שבסניפים רבים של מכבי בצפון ובתל אביב אין כלל אפשרות לקבוע מועד חיסון.

כך למשל באזור תל אביב לא ניתן לקבוע מועד לחיסון בזמן הקרוב במספר אזורים בעיר: מרפאות באזורי חן בבלפור וביפו. באזור הצפון לא ניתן לקבוע תור לחיסון בחיפה (כרמל), רמת ישי וקרית טבעון. במרפאות אחרות באזור המועד הקרוב הוא לעוד שבוע או שבועיים. מבוטחים שמבקשים לקבוע תור מקבלים הודעה שאומרת "מצטערים אין תור בזמן הקרוב".

 "אין תור בזמן הקרוב" סניף קופת חולים מכבי (ארכיון), צילום: יהושע יוסף

יצויין כי בבדיקה מדגמית בקופות החולים כללית ומאוחדת זמינות התורים היא בטווח של יום-יומיים לא קיימת בעיה דומה.

"אני חברה בקופת החולים מכבי, מנסה כבר שבועיים להתחסן כנגד שפעת, אני מתגוררת באזור הצפון וחיפשתי במספר מקומות כמו טבעון, עפולה, מגדל העמק, חיפה אך התור הקרוב ביותר שמצאתי הוא לסוף דצמבר", מספרת רינת (63) תושבת הצפון שסובלת ממחלת רקע ומוגדרת בקבוצת סיכון שעבורה מומלץ החיסון.

"אני מאוד חוששת להידבק, אני מבוגרת ובקבוצת סיכון, כמו גם סבתא לתינוקות ומסייעת רבות לילדי עם הנכדים. אני חוששת לשלומי ולשלומם. ממעיטה לצאת מהבית כתוצאה ממחסור החיסונים בקופה, ובמקביל אני שומעת עוד ועוד ידיעות על מקרי תחלואה קשים משפעת ואף תמותה, שעה בה לי אין איך לסייע לעצמי. המצב שנוצר הוא אבסורדי, המדינה מתריעה כי יש שפעת קשה, מבקשת להתחסן- ומנגד, בקופת חולים מכבי באזור הצפון אין שום מוקד שיכול לסייע".

עד כה התחסנו נגד שפעת כ-1.53 מיליון ישראלים, כאשר בכללית החסנו מעל 800 אלף מבוטחים, במכבי התחסנו כבר כ-470 אלף, במאוחדת כ-180 אלף ובלאומית כ-75 אלף. יצויין שמכבי הזמינו בתחילת העונה כחצי מיליון חיסונים, כך שנשארו עם מספר חיסונים נמוך יחסית של כ-30 אלף. אך פועלת לרכוש עוד חיסונים, למרות שלרוב הדבר מתאפשר רק בהזמנה של חצי שנה מראש.
בתידרוך עיתונאים התייחס אתמול מנכ"ל משרד הבראות משה בר סימן טוב לשאלה האם המשרד מודע לבעייה של זמינות תורים לחיסון בקופות ואמר:

"אנחנו בקשר שוטף עם הקופות. העומסים לא מביאים לזה שלא מגיעים לאנשים. גם כשאני לקחתי את הילדים שלי להתחסן חיחכינו שעה והתחסנו. היה עומס וזה לא נורא להמתין את הזמן הזה. המתנו בסבלנות. הקופות מתמודדות עם העומסים בצורה טובה. זה טוב שיש היענות של הציבור להתחסן".

עוד אמר בהקשר של מלאי החיסון: "אנחנו נערכים ועושים מה שצריך שיהיו מספיק חיסונים אנחנו בקשר עם החברות שמייצרות חיסונים, אנחנו בקשר עם הקופות. אנחנו מווסתים מלאים בין קופות החולים במידת הצורך".

ממכבי נמסר: "בימים החולפים קיימים עומסים רבים וכמות מתחסנים שהגיעה לשיא של השנים האחרונות. אנו מרחיבים זמינות ופועלים לחידוש מלאים כל העת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...