העמותה הישראלית לסרטן העור פנתה היום לחברת בטרמינל x בדרישה לגנוז את הפרסומת החדשה של החברה, בכיכובה של שחר חיון, המעודדת חשיפה מסוכנת לשמש, העלולה להוביל לסרטן העור.
בפרסומת נראית חיון כשהיא שוכבת על הבטן עם סימן בולט על גבה שנראה כמו כוויית שמש. הכול מוצג באווירה קלילה ואסתטית, אך ללא כל הקשר רפואי או אזהרה.
מנכ״לית העמותה הישראלית לסרטן העור קרן ביתן שמש כתבה מכתב חריף למנכ״ל טרמינל x ניר הורוביץ ואל כוכבת הרשת שחר חיון וציינה כי מדובר במסר מסוכן במיוחד עבור צעירים ובני נוער שעלולים לחשוב כי כוויית שמש היא סמל ליופי או לסטייל, מבלי להבין את ההשלכות הבריאותיות הקשות.
“כוויות שמש הן לא טרנד אופנתי. הן תמרור אזהרה רפואי! חשיפה לא מבוקרת לקרני השמש היא אחד הגורמים המרכזיים להתפתחות של סרטן עור – ובפרט מלנומה, שהיא מהסוגים הקטלניים והאלימים ביותר. לצערנו, שיעורי התחלואה בישראל גבוהים באופן מדאיג – במיוחד בקרב צעירים שנחשפים למסרים שגויים ברשתות החברתיות ובערוצי הטלוויזיה״.
״יש כאן החמצה חמורה של ההזדמנות להעביר מסר אחראי לצעירים. חברות אופנה, משפיענים ומובילי דעת קהל צריכים להבין שגם סטייל צריך לבוא עם אחריות. העור שלנו אינו מובן מאליו וצריך לשמור עליו. השילוב בין יופי לערכים הוא הכוח האמיתי של מותג חזק. אופנה יכולה וצריכה להציל חיים״.
מהחברה נמסר: "הקמפיין המדובר בכיכובה של שחר חיון צולם בהשראת אווירת קיץ קלילה, אולם אין בו כל כוונה לעודד חשיפה בלתי מבוקרת לקרני השמש. יודגש כי סימן השיזוף שנראה בגב המצולמת הינו תוצר של תרסיס צבע מלאכותי בלבד, ונעשה לצורכי המחשה אסתטית כחלק מהשפה הוויזואלית של הקמפיין. אנו מודים על הפניה בנושא, הסרטון הוסר מכל הפלטפורמות, ופועלים לייצר קמפיין להעלאת המודעות להגנה מחשיפה לשמש דרך מגוון תכשירים שמציעים באתר".

![[object Object]](/wp-content/uploads/2024/05/15/06/whatsapp-israelhayom-m-150-.gif)