"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
זריקת ההרזיה שמפחיתה ב-50 אחוזים את הסיכון למוות ממחלות לב - עוד לפני הירידה במשקל
מחקר חדש: ויגובי הפחיתה את הסיכון למוות - עוד לפני לפני שהמטופלים מורידים משקל באופן משמעותי • "שני שליש ממקרי המוות הקשורים להשמנה נובעים ממחלות לב, ואנו רואים כעת שהתרופה מספקת הגנה תוך חודשים"
משקל דיאטה ירידה במשקל. צילום: Getty Images/iStockphoto

זריקת ההרזיה שמפחיתה ב-50 אחוזים את הסיכון למוות ממחלות לב - עוד לפני הירידה במשקל

מחקר חדש: ויגובי הפחיתה את הסיכון למוות - עוד לפני לפני שהמטופלים מורידים משקל באופן משמעותי • "שני שליש ממקרי המוות הקשורים להשמנה נובעים ממחלות לב, ואנו רואים כעת שהתרופה מספקת הגנה תוך חודשים"

מיטל יסעור בית-אור
, עודכן
0

Your browser doesn’t support HTML5 audio

ב-37 אחוזים:מחקר חדש שהוצג היום (שלישי) בקונגרס האירופי להשמנה מראה כי שימוש בתרופה וויגובי הפחית תוך שלושה חודשים מתחילת השימוש את הסיכון לאירועים קרדיווסקולריים חמורים בקרב אנשים עם השמנה ומחלות לב.

ירידה במשקל ובהיקפים - אוזמפיק ו-וויגובי (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

הממצא המפתיע ביותר הוא שהגנה זו מתרחשת אפילו לפני שהמטופלים מגיעים לירידה של חמישה אחוזים ממשקל גופם - סף שנחשב בעיני רופאים כירידה משמעותית קלינית. נתון זה מצביע על כך שהתרופה מספקת הגנה לבבית מעבר להשפעתה על הפחתת המשקל.

המגמה השתפרה לאחר חודשי שימוש נוספים: תוך חצי שנה מתחילת הטיפול, הסיכון למוות ממחלות לב צנח ב-50 אחוזים, והסיכון לאשפוז בגלל אי ספיקת לב ירד ב-59 אחוזים.

"זהו ממצא משמעותי מאוד", אומר ד"ר חורחה פלוצקי מבית החולים בריגהם אנד וומנס של אוניברסיטת הרווארד, שהוביל את המחקר. "שני שליש ממקרי המוות הקשורים להשמנה נובעים ממחלות לב, ואנו רואים כעת שהתרופה מספקת הגנה תוך חודשים ולא שנים".

זריקת וויגובי להרזיה., צילום: רויטרס

הנתונים נמצאו במחקר SELECT, מחקר שכלל יותר מ-17,600 משתתפים ב-41 מדינות (כולל בבתי החולים שיבא, בילינסון ואיכילוב בישראל).

כבר מצא בניתוח קודם של מחקר זה נמצאשהתרופה מפחיתה ב-20% את הסיכון לאירועים קרדיווסקולריים לאורך זמן. ממצאים אלה מדגישים את הפוטנציאל של התרופה מעבר לטיפול בהשמנה, כמשפרת ומאריכה חיים.

פרופ' שלומי מטצקי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בשיבא, שגייס את החולים הישראלים שהשתתפו במחקר, אמר: "משמעות הממצאים היא גדולה מאד ואפילו אסטרטגית. אחת השאלות העיקריות היום אם כל היתרון שרואים בהפחתה בהשמנה נובע מהפחתת ההשמנה עצמה, שגורמת לירידה בסמנים דלקתיים, בסטטוס הגליקמי ולהרבה מאד דברים חיוביים".

רופאים (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

"האם למולקולה של וויגובי יש השפעה ישירה, שלא רק מהירידה בהשמנה? המחקר הזה מצטרך לשורה של עדויות קליניות ומחקריות שמראים שלתרופה ישנה השפעה שלא רק דרך מנגנון ההשמנה. לזריקה יש אפקט מגן קרדיו וסקולרי מוקדם, שאינו קשור רק בהפחתת המשקל. ואחד המנגנונים לכך הוא כנראה השפעה אנטי-דלקתית חזקה".

ד״ר רז הגואל, מנהל המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה: ״הממצאים החדשים של המחקר מדגישים שהטיפול בהשמנה הוא הרבה מעבר לירידה במשקל בלבד. ההפחתה הדרמטית בסיכון לאירועים קרדיווסקולריים ולתמותה ממחלת לב וכלי דם כבר בשלבים מוקדמים של הטיפול מצביעה על כך שטיפול תרופתי נכון בהשמנה משפיע באופן ישיר ומשמעותי גם על גורמי סיכון מרכזיים לתחלואה ותמותה".

"מדובר בשינוי פרדיגמה בגישה הרפואית להשמנה – לא רק אסתטיקה או איכות חיים, אלא ממש הצלת חיים", הוא מוסיף. "ויותר תועלת מצטברת שיש לה במניעת אירועים כמו אוטם ושבץ. והשפעה ישירה על כלי הדם, במערכת הדלקת ומערכת קרישת הדם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...