הפסיכולוגית שטיפלה בחטופים ששבו: אלה השיטות שעזרו להם לשמור על התודעה שלהם בשבי

אנדריי קוזלוב ואלמוג מאיר ג'אן שוחררו מבית החולים • גם נועה ארגמני צפויה להשתחרר בקרוב • ד"ר ג'ני סינה מהמרכז הרפואי שיבא, שטיפלה בשבים: "באופן מפתיע הם במצב נפשי ופיזי טוב יחסית" • "הם ראו שנלחמים עליהם וזה מאוד עזר להם"

"באנו לחלץ אתכם": תיעוד שחרור החטופים ממצלמות הקסדה // דוברות המשטרה

עוד צעד בחזרה לשגרה: החטופים אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב שוחררו אתמול (שני) מבית החולים שיבא, יומיים לאחר שחולצו מהשבי ב"מבצע ארנון".

אלמוג מאיר ג'אן שוב עם אמא, צילום: אי.אף.פי
אנדריי קוזלוב על אדמת ישראל, צילום: רויטרס

כעת, רק חטופה אחת מבין הארבעה, נועה ארגמני, עדיין בבית חולים, וגם היא צפויה להשתחרר בקרוב מהאשפוז באיכילוב. היא נמצאת שם נמצאת קרוב לאימה ליאורה, המאושפזת בעקבות המחלה הקשה עימה מתמודדת.

ד"ר ג'ני סינה היא אחת מצוות הפסיכולוגיות שמטפלות בשבים ובשיחה עם "ישראל היום" היא אמרה: "לקראת הגעת השבים בעסקאות קודמות עשינו הכנות בעזרת שחקנים וכשהקריאה לטפל הגיעה הרגשנו מוכנים. הובלת הטיפול בשבים נעשית על ידי אנשי בריאות הנפש. אנחנו קובעים את הטון ומכתיבים מתי הזמן המתאים לעבור בדיקה או טיפול רפואי".

על מצב השבים סיפרה "באופן מפתיע הם במצב נפשי ופיזי טוב יחסית. הם היו באדרנלין גבוה, שמחה והתרגשות, אבל אנחנו לא תמיד יודעים מה קורה הלאה אחרי שההתרגשות יורדת".

עוד אמרה: "הם עברו תקופה ארוכה של חיים בחוסר ודאות, בפחד, בלי שיש להם את התנאים להתקיים. הם היו חשופים לתקשורת וראו שנלחמים עליהם וזה מאד עזר להם. היה להם גם אחד את השני. כדי לשמור על תקווה הם השתמשו גם בטכניקות של כתיבה, מחשבה, טקסים שעשו כמו ימי הולדת או תאריכים חשובים וזה עזר להם להתמודד. באופן כללי אנחנו רואים אצלם חוסן מאד מרשים והם שרדו אותו והם פה. הרוח האנושית מנצחת בימים כאלה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר