התנאי של ארנון סגל: "אתרום כליה, אבל רק אם היא תגיע ליהודי"

העיתונאי החליט לקחת חלק במבצע ההשתלות שהתקיים בבית החולים בילינסון • עוד בטרם הניתוח הוא עורר סערה לאור התנאים שהציב לתרומתו: "עושה את זה בשביל העם שלי והקהילה שלי" • משרד הבריאות: "בישראל תורמים ללא תלות בדת - על בסיס הצורך להציל חיי אדם"

ארנון סגל . צילום: אריק סולטן

העיתונאי ארנון סגל, אחיו של העיתונאי עמית סגל ובנו של העיתונאי חגי סגל, החליט להתנדב לתרום כליה במסגרת מבצע בו הוצאו משלושה תורמים אלטרואיסטים כליה בבית חולים בילינסון בפתח תקווה והושתלו בשלושה חולים בבית חולים סרוקה בבאר שבע. סגל עורר סערה כאשר אמר: "התנאי היחיד שלי היה שהכליה תלך ליהודי. זה העם שלי, וזו הקהילה שלי".

מבית החולים בילינסון נמסר בעקבות הדברים: "בית החולים הוא הגורם הרפואי המבצע את ההשתלה ואין לו כל מעורבות בבחירת התורמים והעדפותיהם למעט כשירות רפואית.
אנחנו נמשיך לעשות לילות כימים בהצלת חיי כל אדם ולהוביל את תחום השתלות האיברים בישראל כפי שעשינו עד היום, אלפי השתלות איברים עפ״י נהלי משרד הבריאות".

ארנון סגל (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר: "הצלת חיים היא ערך עליון ללא קשר לדתו, מינו או לכל מאפיין אחר של התורם או הנתרם. אנו מנהלים את מערך תרומות האיברים וחלוקת האיברים בישראל באופן מקצועי ובהתאם לרשימות ההמתנה. כאשר מדובר בתורמים חיים, עומדת לתורם זכותו לבחור את הנתרם".

ממשרד הבריאות נמסר: "בישראל תורמים יהודים לערבים וערבים ליהודים, ללא תלות בדת, אלא על בסיס הצורך להציל חיי אדם. כל אדם הנכנס למערכת הבריאות משיל מעליו את הזהות החברתית, הדתית או השבטית שלו והוא רק אדם - מטופל או מטפל. תרומות איברים דרך המרכז הלאומי להשתלות נעשות דרך מנגנון הקצאה לאומי בהתאם לרשימת ההמתנה כאשר המנגנון מבוסס על פרמטרים מקצועיים רפואיים והכל נעשה באופן שוויוני, ללא כל אבחנה של דת, גזע ומין, ולא ניתן להתנות או לבקש את זהות התורם".

בהכנת הידיעה השתתפה מיטל יסעור בית-אור

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר